کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک بازی ناتمام ! / قیمت جدید خودرو فردا اعلام می شود


کد خبر : ۴۹۹۸سه شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷:۴۴۱۲۴۲۸ بازدید

عضو شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کنونی خودرو در بازار حداقل دارای 10 درصد حباب دارد، گفت: قیمت خودرو قطعات بین 3 تا 4 درصد افزایش می‌یابد و دولت در رابطه با عدم افزایش قیمت خودرو صرفا نظر خود را عنوان کرده است.

علی مددی دیروز در رابطه با افزایش قیمت خودر و اعلام دولت مبنی بر عدم افزایش این محصول، اظهار کرد: قیمت قطعات خودرو بین 3 تا 4 درصد افزایش یافته و دولت در رابطه با عدم افزایش قیمت خودرو صرفا نظر خود را عنوان کرده است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو در قبال قیمت واقعی اتفاق می‌افتد نه قیمت حبابی، خاطرنشان کرد: افزایش درصد قیمت اعلامی بر قیمت واقعی خودرو اعمال می‌شود نه قیمت حبابی موجود در بازار.

مددی، زمان اعلام قیمت از سوی شورای رقابت را چهارشنبه این هفته اعلام کرد و گفت: شورای رقابت جلسات متعددی با خودروسازان، قطعه‌سازان و فعالان حوزه خودرو برگزار کرده و نتایج آن چهارشنبه با اعلام قیمت خودرو از سوی شورای رقابت برای عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت کنونی خودرو در کشور اظهار کرد: شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو هم منافع خودروسازان به عنوان مجموعه‌های تولید تاثیرگذار در اشتغال و اقتصاد کشور و هم منافع مصرف کنندگان این حوزه یعنی مردم را لحاظ می‌کند.

مددی، خودروسازان را موظف به تمکین قیمت خودرو تعیین شده توسط شورای رقابت عنوان کرد و گفت: باید قیمت حبابی کنونی شکسته و خورو به قیمت واقعی به مصرف کننده عرضه شود.

براساس این گزارش، در عین حال، برخی فعالان صنعت خودرو، افزایش هزینه دستمزد و برخی مواد اولیه را عاملی برای بالا رفتن قیمت خودرو عنوان می‌کنند، اما باید توجه داشت که قیمت فعلی خودروها با توجه به نرخ تورم سال قبل و قیمت ارز در آن زمان تعیین شده است. هرچند ممکن است برخی خودروسازان عنوان کنند که این قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای تعیین شده، ولی نباید این نکته را فراموش کرد که این قیمت‌ها بر اساس ترکیبی از ارز آزاد و مبادله‌ای تعیین شده و در حال حاضر تأمین ارز بسیار راحت‌تر از سال قبل است.

البته خودروسازان مدعی شده‌اند که نرخ ارز در قیمت تمام شده محصولاتشان تأثیر زیادی ندارد، این مسئله را نیز در اطلاعیه‌ شفاف‌سازی در خصوص وضعیت شرکت‌های خودروساز در بورس مشاهده می‌کنیم.

ظاهراً داستان قیمت‌گذاری خودرو در کشور سر دراز دارد و وقتی هم همه رضایت می‌دهند داور بازی رضایت نمی‌دهد حالا که وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راس آن دولت یک شب چه خوابی دیده که اعلام کرده افزایش قیمت برای خودرو اتفاق نخواهد افتاد ولی شورای رقابت رضایت نمی‌دهد و بر افزایش قیمت خودرو پافشاری می‌کند.

در هر صورت ما همچنان منتظریم این قصه آب‌دار قیمت خودرو تمام شود و از قیمت به پازل کیفیت خودرو وارد شویم تا شاید ما هم خودرویی با کیفیت نه در حد جهانی، که حداقل مطلوب را سوار شویم و با افتخار بگویم این هم از خودروی ملی ما.

شاید اگر هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان هم به خود زحمت ارائه نتیجه تحقیقاتشان را بدهند که از منظر مبارک آنها چرا اوضاع و احوال خودروی کشور ما این قدر پاییزی و زمستانی است کیفیت خودرو هم تکانی به خود بدهد.

هر چند ظاهرا این قصه تحقیق و تفحص هم کار 6 ماهه‌اش را در مدت 2 سال نتوانسته به خط پایان برساند شاید هم رسانده و بعضی ملاحظات لحاظ نشده که امیدواریم این ملاحظات لحاظ نشده اگر لحاظ شود به نفع کشور، ملت و تولید این مرز و بوم باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها