کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه خودروی تصادفی را بفروشیم؟


کد خبر : ۴۹۹۲۶چهارشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۱۷۳۷۸۰ بازدید

مشتری هنگام یافتن یک خودروی تصادفی، به دنبال مقدار خسارت و کشف آسیب‌های احتمالی بر روی آن است. به عنوان مثال اگر به گاردریل خورده‌اید یا به یک خودرو زده‌اید در حدی که سپر ...

«صادقانه بفروشید» این شعار را هنگام فروش هر وسیله‌ای باید آویزه گوش‌هایمان کنیم. در این قسمت می‌خواهیم از نحوه فروش خودروی تصادفی از طریق سایتهای آنلاین مانند دیوار بگوییم؛ این که چگونه آگهی بزنید، چگونه موضوع را عنوان کنید و در نهایت چگونه فروشی مطمئن داشته باشید.

خودرو تصادفی

شرح حادثه

مشتری هنگام یافتن یک خودروی تصادفی، به دنبال مقدار خسارت و کشف آسیب‌های احتمالی بر روی آن است. به عنوان مثال اگر به گاردریل خورده‌اید یا به یک خودرو زده‌اید در حدی که سپر یا گلگیر حادثه دیده باشد، در آگهی ذکر کنید:« وسیله نقلیه فقط چند آسیب جزئی دیده است» و زمانی که فروشنده با شما تماس گرفت، از صحنه وقوع تصادف برای او بگویید و تاکید کنید قطعات داخلی خودرو آسیب ندیده است.(البته اگر واقعا ندیده باشد.) اما چنانچه خودروی شما در اثر حادثه‌ای مانند سقوط یا چپ کردن خسارت‌های عمده‌ای دیده است، در آگهی چگونگی تصادف را قید کنید.

برگ سلامت

پیش از اقدام برای فروش خودروی تصادفی، حتما آن را نزد یک تعمیرکار معتبر یا کارشناس خودرو ببرید تا از سلامت کامل آن مطمئن شوید و گواهی تعمیر و سلامت خودرو را نزد خود نگه دارید تا بتوانید آن را به مشتری ارائه کنید. این که چه کسی خودرو را پس از تصادف تعمیر کرده، برای خریدار بسیار مهم است؛ بنابراین اگر نمایندگی‌های معتبر کارخانه سازنده خودرو این کار را انجام داده باشد، بیشتر مواقع نشانه رفع کامل خسارت تلقی می‌شود.

اوراقی یا بازسازی شده؟ مسئله این است

خودروهای تصادفی گاهی اوقات با عنوان اوراقی و گاهی اوقات با عنوان بازسازی شده آگهی می‌شوند و همه این‌ها بستگی به میزان خسارت و ظاهر خودرو دارد. اگر هزینه‌ای که جهت بهبود خودرو پرداخت کرده‌اید، چیزی نزدیک به ارزش کنونی آن است باید در آگهی فروش خودروی تصادفی عنوان «اوراقی» را ذکر کنید و چنانچه طبق قوانین تعمیر خودرو، هزینه‌های آن از حد معین بالاتر نرفته باشد، می‌توان گفت خودرو «بازسازی شده» است. در نهایت قیمت پایانی خودرو بازسازی شده به صورت مجدد یا رنگ‌ کاری شده به وسیله کارشناس محاسبه خواهد شد. با این حال اگر خودروی شما جزو نمونه‌های اوراقی است، برای فروش آن نگران نباشید. در سایت دیوار خریداران خودروی تصادفی زیادی هستند که به دلایل مختلف خودروهای اوراقی را می‌خرند. در یکی از آگهی‌ها، خریدار بیان می‌کند قیمت را در محل به صورت نقدی و فوری پرداخت خواهد کرد. تنها ممکن است با افت شدید قیمت در زمان فروش مواجه شوید.

نحوه آگهی زدن در سایت دیوار

همانطور که گفته شد، فروش خودروی تصادفی از طریق آگهی و به حراج گذاشتن خودرو به راحتی امکان پذیر است. در آگهی فروش مواردی را که عنوان شد ذکر کنید و از خودروی خود عکس بگیرید. ترجیحا از قسمت‌های خراش برداشته یا تعمیر شده نیز عکس‌های شفاف با کیفیت بالایی تهیه کنید. برای فروش آسان‌تر، بهتر است چند آپشن به خودروی خود اضافه و آن‌ها را در آگهی فروش قید کنید: مثلا مجهز کردن به سیستم صوتی قوی‌تر یا تعویض روکش. همچنین چنانچه تمایل داشته باشید، می‌توانید خودروی خود را با یک خودروی دیگر تعویض و این شرط را نیز در آگهی فروش خودروی تصادفی قید کنید. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها