کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس به 76 هزار و 214 واحد رسید


کد خبر : ۴۹۹۰دوشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳:۳۴۱۸۲۸ بازدید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 179 واحدی به 76 هزار و 214 واحد رسید.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 179 واحدی به 76 هزار و 214 واحد رسید که توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک پاسارگاد، بانک ملت، سیمان فارس خوزستان، بانک صادرات و بانک سینا بیشترین تأثیر منفی را داشتند.در مقابل بانک اقتصاد نوین، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایران خودرو، خدمات انفورماتیک، گروه مپنا، صنایع خاکه چینی، گروه بهمن و فولاد امیرکبیر کاشان بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

 امروز در شرکت‌های نیروگاهی اخبار مثبتی منتشر شد که بر  اساس تصمیم هیأت وزیران مقرر شد به منظور جبران خسارت دیر کرد در قراردادهای بازار برق، مبالغ پرداختی مدیریت شبکه برق ایران، بابت خسارت تأخیر در پرداخت قراردادهای خرید برق از نیروگاه های بخش خصوصی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی شود.

در جریان معاملات امروز گروه خودرویی تقاضا از عرضه‌ها پیشی گرفت و اکثر نمادها به رنگ سبز در آمدند. در این گروه مقرر شده فرمول جدید قیمت‌گذاری به زودی تعیین شود که سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت برخلاف نظر دولت در انتظار افزایش قیمت هستند.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار عرضه اولیه سهام شرکت نفت سپاهان انجام شد و تا پایان ساعت بازار تنها حقوقی‌ها موفق به خرید شدند.امروز در مجموع 2534 میلیارد تومان معامله در بورس اوراق بهادار به ثبت رسید و ارزش بازار نیز با روندی کاهشی به 364 هزار و 772 میلیارد تومان نزدیک شد.

در فرابورس هم شاخص منفی بود و با کاهش 3 واحدی به 771 واحد رسید؛ در این بازار پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، نفت ایرانول، پتروشیمی خراسان، بانک خاورمیانه و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها