کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد از اول خرداد


کد خبر : ۴۹۰۲۲جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲:۳۶۲۰۳۸ بازدید

​طبق قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل از اول تا 31 خرداد ماه باید اظهارنامه مالیات عملکرد مالی مربوط به سال ...

طبق قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل از اول تا 31 خرداد ماه باید اظهارنامه مالیات عملکرد مالی مربوط به سال 96 خود را به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.

بنابراین 4 روز دیگر زمان برای ارائه اظهارنامه الکترونیکی از سوی مودیان شروع می‌شود و به تدریج در طول 31 روز تکالیف خود را انجام دهند. این مهلت طبق قانون قابل تمدید نیست. نکته قابل توجه صاحبان مشاغل این است که آخرین مهلت مقرر جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1396 برای صاحبان مشاغل، روز پنجشنبه 31 خرداد است.

همچنین با توجه به مقررات قانون مالیاتهای مستقیم از جمله تبصره ماده 100 در مورد مالیات مقطوع ، برخی صاحبان مشاغل می توانند منتظر دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع باشند که در اینصورت نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نخواهد بود و فقط فرم مربوطه را تکمیل و ارسال خواهند نمود.

اما آنچه که مهم و قابل توجه است، زمان تسلیم اظهارنامه برای مودیان مستقر در برخی استانها و بخش ها است. بدین صورت که نظر به اینکه 31 خرداد ماه سال جاری مصادف با روز پنجشنبه است و از طرفی تعطیل بودن تمام یا بخش هایی از یک استان در روز پنجشنبه ( بر مبنای مصوبه استانداری و ستاد مدیریت بحران استان ) بر تکلیف مودیان در زمینه تسلیم اظهارنامه مالیاتی، اثرگذار خواهد بود، فلذا تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1396 برای مودیان مستقر در این بخش ها برابر تبصره 1 ماده 177 قانون مالیات‌های مستقیم اولین روز بعد از تعطیل ( برای این مورد، شنبه 2 تیر 97 ) خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها