کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکای آینده ایران خودرو؛ آلمانی، ژاپنی یا آمریکایی؟


کد خبر : ۴۸۵۴دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱:۳۹۶۱۶۸ بازدید

ایران خودرویی‌ها در شرایطی مذاکرات شان را با پژو تقریبا نهایی کرده‌اند که قصد دارند در کنار این شریک فرانسوی، شرکایی دیگر را نیز برای خود دست و پا کنند.

 آن‌طور که مدیرعامل ایران خودرو در مصاحبه‌های خود اعلام کرده، تنها 30 درصد از سبد محصولات اين شركت را به پژو اختصاص خواهد داد و باقی این سبد را محصولات خود این شرکت و دو خودروساز بزرگ خارجی تشکیل مي‌دهند.

حالا برای خیلی‌ها محل پرسش شده که شرکای جدید ایران خودرو کدام خودروسازان خارجی هستند؟ هرچند ایران‌خودرویی‌ها نامی از شرکای جدیدشان نمی‌برند، اما همواره تاکید دارند که دو شریک آینده شان جزو شرکت‌های معتبر خودروسازی دنیا به حساب می‌آیند، چون قرار است با پژو به رقابت بپردازند. بر اساس برخی شنیده‌ها، خودروسازانی مانند فولکس واگن و بنز آلمان، سوزوکی ژاپن و حتی جنرال موتورز آمریکا جزو گزینه‌های حضور در کیلومتر 14 جاده مخصوص به حساب می‌آیند و حتی مذاکراتی نیز میان آنها و ایران خودرو انجام شده است.  در این بین گویا شراکت با سوزوکی و فولکس واگن از سایر گزینه‌ها جدی تر است؛ که البته یکی از زیرمجموعه‌های فولكس‌واگن ميني اشکودا، مدنظر ایران خودرویی‌ها برای همکاری مشترک است.

سوزوکی نیز از چند سال قبل به‌واسطه مونتاژ محصول شاسی بلند خود (ویتارا)، با ایران خودرو ارتباط دارد و حالا ظاهرا قرار است سطح همکاری دو طرف افزایش یافته و به «تولید مشترک» نیز گسترش یابد. با این حال خودروسازان آمریکایی هم جزو گزینه‌ها هستند و هیچ بعید نیست با بهبود روابط دولت‌های ایران و ایالات‌متحده آمریکا، پای امثال جنرال موتورز نیز به جاده مخصوص باز شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها