کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ سود کوتاه مدت از بلندمدت پیشی گرفت


کد خبر : ۴۷۷۶چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶:۲۸۸۱۴۱ بازدید

هم اکنون در برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در اتفاقی نادر نرخ سود روزشمار از بلند مدت پیشی گرفته است!

 پس از اینکه از هفته گذشته بانک مرکزی نرخ سود کلیه سپرده ها را کاهش داد همانطور که انتظار می رفت برخی از بانک و موسسات مالی و اعبتاری راه هایی برای دور زدن این قانون پیدا کرده اند. 

بر این اساس بسیاری از نهاد های فوق نرخ سود حساب های روزشمار پیشین خود را تغییر نداده و مشتریان را ترغیب به فعال کردن حساب های پیشین خود می کنند. برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعبتاری طی ماه های گذشته نرخ سود های خود را به گونه ای افزایش داده اند که از نرخ یک ساله فعلی بیشتر است! 

به عبارت دیگر هستند برخی از بانک ها برای حساب های کوتاه مدت پیشین خود تا ۲۲ و حتی ۲۳ درصد سود پرداخت می کنند این در حالی است که نرخ فوق در حال حاضر برای سپرده های یکساله تا ۵ ساله تنها ۲۲ درصد است. همانطور که ملاحظه می شود در اتفاقی نادر هم اکنون نرخ سود روزشمار بانک ها از نرخ یکساله تا ۵ ساله بیشتر شده است! 

بانکی ها با توجه به اینکه ماندگاری سپرده ها در بانک مطبوع خود افزایش پیدا کند و ریسک خروج منابع کمتر شود همواره علاقمند هستند تا سپرده های بلندمدت بیشتری داشته باشند. بر هیمن اساس نیز نرخ سپرده های بلندمدت بانک ها نرخ های بالاتری نسبت به سود روزشمار است و مشتریان نیز تمایل دارند سرمایه های خود را هر زمان که احتیاج داشته باشند بدون دغدغه از بانک بردارند هر چند نرخ سود کمتری دریافت می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها