کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشکلات عدیده در ثبت‌نام فروش فوری ایران خودرو


کد خبر : ۴۷۶۱دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳:۴۵۲۵۹۷۹ بازدید

با آغاز دور جدید فروش محصولات ایران خودرو از دیروز در سایت‌ فروش مانند دفعات قبل مردم با مشکلاتی در ثبت‌نام مواجه‌ شدند و در همان ساعت ابتدایی، ظرفیت ثبت‌نام پُر شد یا به‌دلیل اخلال در سایت امکان ثبت‌نام فراهم نشد.

هر ساله خرید خودرو در بازار داخلی با حاشیه‌ها و البته موضوعات متعددی روبه رو است که هنوز بدون راه حل مانده است. در حالی طی سال‌های اخیر بازار خرید و فروش خودرو به واسطه اعمال سیاست گذاری نامناسب و البته بلاتکلیفی قیمت گذاری با مشکلات متعددی مواجه شده است که گویا کسب رضایت مشتریان از کمترین اعتبار در نزد شرکت های خودروساز برخوردار است. چرا که علی رغم تمام گلایه‌های مردم مبنی بر کیفیت نامناسب خودروها همچنان این خودروها با همان کیفیت سابق ولی با قیمت بالاتر از سوی خودروسازان به بازار عرضه می شود و اگر استانداردهای جدیدی هم اعمال شود به واسطه مصوبات اجباری است.

این روزها نیز همانند سال‌های گذشته روال پیش فروش‌های عادی و فوری از سوی شرکت‌های خودروسازی برای تأمین نیاز مشتریان اجراء می شود اما تماس های متعدد مردم با ما حکایت از نارضایتی مردم از روال ثبت نام در این سایت ها دارد چراکه امسال هم مانند دفعات قبل مردم در این پروسه مشکل داشته و کمتر کسی امکان خرید خودرو  آن هم با شرایط درج شده در سایت خودروسازان را پیدا کرده است.

از روز گذشته سایت فروش ایران خودرو باز شده ولی مردم نمی توانند بخاطر اشکالات فنی ثبت نام خود را تکمیل کنند چراکه در مواردی ظرفیت پُر شده است و در مواردی هم که ظرفیت به اصطلاح خالی می باشد متقاضی امکان تکمیل فرم را بخاطر اشکالات فنی پیدا نمی کند.

بد نیست یادآور شویم پیش فروش و فروش فوری به روش مذکور انتقادات فراوانی را از سوی مجلس و برخی مسئولان به همراه داشته است؛ برخی معتقدند در اکثر مواقع قبل از آنکه مردم اقدام به ثبت نام در سایت فروش کنند "ظرفیت پیش فروش و یا فروش فوری برخی از خودروها تکمیل می شود" و این سرعت در تکمیل ظرفیت قابل تأمل است.

قطعی نبودن زمان تحویل خودرو و مشخص نبودن قیمت ها را باید دو فاکتور اصلی مشکل آفرین برای مردم در خرید خودرو از شرکت های خودروساز دانست زیرا خودروسازان با وجود آنکه در تنظیم قرارداد پیش فروش فوری خودرو زمان تحویل محصولات را 30 روز اعلام می کنند اما مشتری با تجربه خود و با یک حساب سر انگشتی زمان تحویل خودرو را با بد قولی شرکت حدود 2 و یا دربرخی از موارد تا 3 تخمین می زند.

علاوه بر این مشتریان در همین فروش های عادی هم باید با توسل به برخی از نمایندگی ها فروش خود را در سایت قطعی کنند زیرا از همان لحظه های آغاز پیش فروش خودرو هجوم نمایندگی ها و البته برخی از روابط ها باعث می شود تا کمتر از یک ساعت سایت فروش بسته شود و مردم عادی به ندرت امکان ثبت نام داشته باشند.

نمایندگی‌های فروش  شرکت های خودروساز "ثبت نام" سایت فروش خودرو را لحظه ای می‌دانند و  معتقدند مردم باید برای ثبت نام وقت و البته سرعت زیادی داشته باشند اما آیا فقط فرصت برای ثبت نام کافی است؟

بابایی مدیر بازاریابی و فروش ایران خودرو محدویت ظرفیت توزیع خودرو را یکی از عوامل بسته شدن سریع سایت فروش می داند و معتقد است:" هر کسی که زودتر برای ثبت نام اقدام کند موفق خواهد شد. البته سازوکارهایی برای جلو گیری از سوء استفاده های احتمالی پیش‌بینی شده است؛ به عنوان مثال در مورد خودروهایی که اختلاف قیمت میان کارخانه و بازار وجود دارد ارائه کد ملی الزامی است بدین صورت هر مشتری تنها مجاز به خرید یک دستگاه است و بدین وسیله سعی می کنیم با دلال‌بازی برخورد کنیم."

 در حال حاضر مردم در شرایطی اقدام به پیش خرید خودرو می‌کنند که نه زمان تحویل و نه قیمت خودروی ثبت‌نامی شان مشخص نیست البته گاهی خودروسازان هزینه هایی را هم به واسطه نصب استانداردها در خودروهای ثبت نامی بهانه کرده و در نهایت خریداران پس از ماه‌ها انتظار خودرو را با قیمتی خارج از تصور تحویل می ‌گیرند.

حال بماند که همین خودروهای به ظاهر صفر کیلومتر خود سرشار از ایراد بوده و خریداران مجبورند پس از گذشت چند ماه از تحویل خودروها برای رفع عیوب به نمایندگی ها خودرو ساز مراجعه کنند.

 برخی از خریداران خودرو که این روزها فقط در حال چک کردن سایت فروش شرکت های خودروساز برای آغاز ثبت نام خودروهای مورد نیاز خود هستند، در این ارتباط به خبرنگار تسنیم می گویند: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار آزاد چند ماهی است که منتظر خرید خودرو از طریق سایت فروش شرکت های خودرو ساز هستیم اما هر بار سایت یا پر بوده و یا با اشکال فنی مواجه است  به نحوی هم اکنون در بلاتکلیفی قرار داریم.

این افراد با اشاره به اینکه اکثر نمایندگی با به کارگیری روابط خاص خود خودروها را خریداری کرده و در نهایت در بازار آزاد با چند برابر قیمت به مصرف کنندها می فروشند، می گویند: هر سال این داستان سایت فروش شرکت های خودروساز در حال تکرار است و هیچ تدبیر مناسبی را برای رفع سوء استفاده کنندگان نمی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها