کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت ارزش یورو بهای طلا را کاهش داد


کد خبر : ۴۷۵۷دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸:۲۳۳۲۵۰ بازدید

قیمت طلا امروز دوشنبه برای پنجمین روز متوالی به علت کاهش شدید ارزش یورو در برابر دلار با کاهش روبرو شده است.

 قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا و کاهش ارزش یورو در برابر دلار بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا که در نخستین ساعات مبادلات امروز دوشنبه با کاهش 0.7 درصدی به کمتر از 1280 دلار رسیده بود بار دیگر افزایش یافت و به مرز 1288 دلاری رسیده است. قیمت 1280 دلاری برای هر اونس طلا پایین ترین سطح از 2 می به شمار می رود.

قیمت جهانی طلا هفته گذشته نیز با کاهش 1.2 درصدی روبرو شده است. طلا سال گذشته را با کاهش شدید 28 درصدی به پایان رساند که علت اصلی این کاهش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا بوده است. فدرال رزرو تاکنون 40 میلیارد دلار از محرک پولی خود را کاهش داده است و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است.

اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص تلاش برای کاهش ارزش یورو و اجرای سیاست های انبساطی بیشتر در نشست ماه ژوئن نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته است.

قیمت طلا امسال تحت تاثیر بحران اوکراین و تنش در روابط روسیه و غرب با افزایش 7 درصدی روبرو شده است. همه پرسی شرق اوکراین نیز روز گذشته در شرایطی برگزار شد که نتایج نشانگر حمایت مردم در مناطق شرقی اوکراین برای استقلال از این کشور هستند .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها