کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پژو 405 و پراید بزودی از دور خارج می شوند


کد خبر : ۴۷۴۲یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴:۵۱۸۳۸۳ بازدید

نعمت بخش وعده از دور خارج کردن پراید و سایر ریش سفیدان خودرو را می دهد: «برنامه ای برای ورود خودروهای جدید به ایران داریم که کم کم خودروهای قدیمی مانند پژو 405 و پراید از دور خارج شود.»

مشکل از آنجایی شروع شد که خواستند با تصمیمات کارشناسی نشده و البته کوتاه مدت جاده مخصوصی ها سر و سامان بگیرند. از آن زمان تاکنون،تعرفه بالا وضع شد تا خودروسازان  بتوانند بازاری برای خود در داخل دست و پا کنند. 

شیوه قیمت گذاری هم بارها تغییر کرده است. با این وضع آنها می گویند خودروسازی در ایران انحصاری نیست و رقابتی است. مردم هم که قدرت خریدشان به شدت کاهش یافته است، به شدت از این وضعیت ناراضی هستند. آنها با دیدن قیمت خودروهای خارجی در برابر کیفیت و قیمت خودروهای ساخت وطن، معتقدند قیمت ها با کیفیت ها نمی خواند و خودروسازان از بازار انحصار به نفع خود استفاده می کنند.

 احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان به شدت معتقد است خودروسازی ایران رقابتی است و تعرفه های ۴۰درصدی واردات خودرو بالا نیست. او معتقد است: «دولت قادر به کاهش تعرفه ۴۰درصدی نیست. سال گذشته ۷۸هزار خودرو با وجود تعرفه ۴۰درصدی وارد شد که نتیجه آن خروج ۳.۲میلیارد دلار ارز بود و این درحالیست که در سال ۹۰، ۱میلیون و ۶۵۰هزار دستگاه خودرو وارد کردیم بین ۳ تا ۳.۵میلیارد دلار ارز از کشور خارج شد. دولت اگر بخواهد تعرفه واردات خودرو را کاهش دهد، دلار به ۱۰هزار تومان خواهد رسید.» 

نعمت بخش در ادامه دفاع از تعرفه ۴۰درصدی واردات خودروسازی ایران را با فرانسوی ها مقایسه می کند: «پژوی فرانسه وقتی از بانک ها وام می گیرد، بهره ۳ تا ۴درصد می پردازد ما وقتی از بانک وام میگیریم ۲۸درصد باید پس بدهیم که در صورت تاخیر به ۳۴درصد می رسد. تعرفه برای بهبود فضای کسب و کار وضع می شود. الان ما ۴۰درصد نیروی مازاد داریم که گفته اند حق اخراج ۱نفر را هم ندارید. این موضوع هزینه ها را افزایش می دهد. وقتی اختلاف نرخ بهره ۲۵درصد بیشتر است و حق تعدیل نیروی انسانی هم نداریم تعرفه ۴۰درصد، تعرفه بالایی نیست.»

به دبیر انجمن خودروسازان یادآور می شویم که یک خودروی ساخت کره جنوبی، با قیمت ۱۴هزار دلار، با قیمت یک خودروی ساخت داخل برابری می کند اما کیفیت آن کجا و این کجا! او در جواب کمی تقصیر را به گردن تحریم ها می اندازد و می گوید: «ما قبول داریم خودروی قدیمی ما خوب نیست و قبول داریم بیشترین نارضایتی ها از خودروهای قدیمی ماست. تولید محصول جدید ما به خاطر تحریم ها عقب افتاد. این موضوع نتیجه وقتی است که رییس جمهور مملکت می گوید تحریم ها کاغذپاره است. اوباما به عنوان ریاست جمهور آمریکا در بحث تحریم ها اختیاراتی دارد که از آن می تواند در حد محدودی استفاده کند. او در یکی از این اختیارات، خودروسازی ایران را تحریم کرد. ما وقت قطعه نیاید نمی توانیم خودروی جدید تولید کنیم. الان با لغو تحریم خودروسازی، مدیرعامل پژو قول ورود دو خودروی جدید را داده است.»

نعمت بخش وعده از دور خارج کردن پراید و سایر ریش سفیدان خودرو را هم می دهد: «برنامه ای برای ورود خودروهای جدید به ایران داریم که کم کم خودروهای قدیمی مانند پژو۴۰۵ و پراید از دور خارج شود.»

او همچنین در مورد ورود خودروسازان آمریکایی می گوید: «من هم خبری در این زمینه ندارم ولی شنیده ام برای آمدن به ایران رغبت دارند. اگر تحریم ها به طور کامل لغو شوند، با سر می آیند. ما تحریم ها لغو شود برای خودروی جدید به مناقصه می رویم. بهاین صورت که هر شرکت خارجی که برای توسعه صنعت خودروسازی ایران بیشترین امتیاز را بدهد و بازار رقابتی بسازد یعنی کیفیت و قیمت خوب، آن را می پذیریم حتی اگر آمریکایی باشد. به قول آقای نعمت زاده، آمریکا ما را تحریم کرده است ما که آمریکا را تحریم نکرده ایم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها