کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا تویوتا یاریس در ایران ارزش خرید ندارد ؟


کد خبر : ۴۷۰۵جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴:۵۱۱۸۴۲۱ بازدید

یکی از خودروهای پرطرفدار بازار ایران تویوتا یاریس است خودرویی که از همان اوایل حضور در بازار ایران با قیمت‌ بالا به فروش می‌رسید و در حال حاضر نیز قیمتی بالاتر از خودروهای همکلاس خود دارد اما همچنان ...
چرا تویوتا یاریس در ایران ارزش خرید ندارد ؟چرا تویوتا یاریس در ایران ارزش خرید ندارد ؟

یکی از خودروهای پرطرفدار بازار ایران تویوتا یاریس است خودرویی که از همان اوایل حضور در بازار ایران با قیمت‌ بالا به فروش می‌رسید و در حال حاضر نیز قیمتی بالاتر از خودروهای همکلاس خود دارد اما همچنان طرفداران زیاد داشته و این روزها نیز نمونه‌های صندوق‌دار جدید آن راهی بازار ایران شده است.خودرویی با چهره‌ متفاوت از نسل قبل که در نوع خود زیبا و البته عجیب به نظر می‌رسد. این خودرو نسبت به نسل قبل خود تغییرات زیادی را داشته که در ادامه به آن می‌پردازیم. یاریس در نسل جدید و در نمونه هاچ‌بک راهی بازار ایران شده که پیشتر به آن پرداختیم اما نمونه صندوق‌دار آن به تازگی روانه بازار شده است.

تویوتا vitz یا همان تویوتا یاریس خودمان که البته نام‌های دیگری از جمله Vios دارد برای اولین بار در سال 1999 با موتورهای 1 ، 1.3 و 1.4 لیتری روانه بازار شد. اما داستان به همین جا ختم نشد و این خودروی کوچک با قلبی 1.5 لیتری که دارای توربو شارژ بوده و 150 اسب‌بخار قدرت داشت نیز عرضه می‌شد. تمام این موتورها از مصرف سوخت پایینی برخوردار بودند و یاریس به عنوان یک خودروی اقتصادی و کم مصرف شناخته می‌شد.

نسل دوم یاریس همین نمونه‌هایی است که در کشور ما نیز وجود دارد خودرویی که در سال 2005 به بازار معرفی شد. خودرویی ارزان قیمت که توانست به موفقیت‌های زیادی در بازار جهانی برسد. این خودرو با سه موتور 1.3، 1.5، 1.6 و 1.8 لیتری به بازار عرضه می‌شد که تنها موتور 1.3 لیتری آن راهی بازار ایران شد.

این خودرو با موتور 1.4 لیتری توربو دیزل نیز در دیگر کشورها در دسترس است. یاریس توانسته از پس تست‌های تصادف موسسه ایمنی آمریکا سربلند بیرون بیاید و پنج ستاره کامل را دریافت کند. نسل سوم این خودرو نیز از سال 2010 راهی بازارهای جهانی شد خودرویی که در بازار ایران نیز وجود دارد و البته طرفداران زیادی هم پیدا کرده است این در حالی است که قیمت آن روز به روز در حال افزایش است و البته این قیمت بالا در موفقیت این خودرو در بازار تأثیر خواهد داشت. در نسل جدید تغییرات زیادی را در این خودرو کوچک شاهد هستیم که البته این تغییرات در زیباتر شدن این ژاپنی تأثیر زیادی داشته است.

یاریس توانسته با قیمتی کم و صرفه اقتصادی سهم زیادی را در بازارهای جهانی داشته باشد. یاریس در این نسل ابتدا در نمونه هاچ‌بک راهی بازار ایران شد. نمونه هاچ‌بک این خودرو که پیشتر به آن پرداخته‌ایم همانند نسل قبل با موتوری 1.3 لیتری روانه بازار ایران شد. موتوری که 84 اسب‌بخار قدرت را ارائه می‌کرد این در حالی است که در بازارهای جهانی یاریس با موتورهای دیگری چون یک لیتری و 1.5 لیتری نیز در دسترس است.

اما حالا این خودرو در نمونه سدان با چهره‌ای متفاوت از نمونه هاچ‌بک و البته با موتوری پر حجم‌تر و قوی‌تر روانه بازار شده است. موتوری که 1.5 لیتری بوده و قادر به تولید 107 اسب‌بخار قدرت است. همچنین این موتور 141 نیوتن‌متر گشتاور را در 4200 دور بر دقیقه تولید می‌کند. یاریس جدید از سیستم انتقال قدرت چهار سرعته اتوماتیک بهره‌مند است. این خودرو به کمک این مجموعه قادر است در مدت زمان 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 175 کیلومتر بر سرعت نیز ادامه دهد. یاریس در سیکل ترکیبی 6.3 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. این نکته را نیز باید یادآور شوم که نمونه‌های هاچ‌بک این خودرو نیز به تازگی با موتوری 1.5 لیتری تجهیز شده‌اند.

این خودرو از چهره‌ای لوکس‌تر و کاملاً متفاوت با نمونه هاچ‌بکش بهره می‌برد به طوری که برخی از افراد را بر آن داشته تا اقدام به خرید این خودرو با چنین قیمتی کنند. یاریس در بازار ایران 96 تا 103 میلیون تومان قیمت دارد. این قیمت‌ها برای دو مدلی است که با نام SE+ و اسپرت در بازار وجود دارند.این در حالی است که این قیمت‌ها در نمایندگی‌های مجاز ایرتویا به ۹۷ میلیون و 500 هزار تومان و 105 میلیون تومان می‌رسد. حال آنکه در بازار امارات قیمت‌ها به ترتیب برای نمونه se+ در امارات در حدود 58.000 درهم و برای نمونه اسپرت در حدود 57.000 درهم است. همچنین مدل‌های SE هم دیده می‌شوند که در بازار امارات 53.000 درهم قیمت دارند.

این نکته را باید یادآور شوم که قیمت هر درهم امارات در بازار ارز در حدود 895 تومان است که با یک حساب سرانگشتی خواهیم دید که قیمت این خودرو در ایران همانند دیگر محصولات تویوتا نجومی به نظر می‌رسد. این در حالی است که در بازار ایران در این کلاس کوچک خودروهای دیگر نیز وجود دارند که قیمت‌هایی به مراتب کمتر از یاریس دارند گاه اختلاف قیمت آنها به 10 تا 15 میلیون هم می‌رسد.

به عنوان مثال؛ شما می‌توانید با پرداخت قیمتی در حدود 85 میلیون تومان هیوندای اکسنت وارداتی را خریداری کنید که موتوری به مراتب قوی‌تر از یاریس دارد. حجم موتور این خودرو 1571 سی‌سی بوده و قادر به تولید 124 اسب‌بخار قدرت است همچنین امکانات بیشتری را نیز نسبت به یاریس ارائه می‌دهد یا خودروی MG350 که قیمتی در حدود 83 میلیون تومان در بازار دارد. البته این نکته را یادآور شوم که قیمت این خودروها در نمایندگی‌ها گران‌تر است.  MG350 در حدود 90 میلیون تومان در نمایندگی قیمت دارد و اکسنت نیز 98 میلیون و 800 هزار تومان در نمایندگی‌ها قیمت دارد. اما به طور کلی قیمت هر دو خودرو از یاریس کمتر بوده و اختلاف فاحشی دارند. حال آنکه شما می‌توانید با پولی که می‌خواهید برای یاریس بپردازید خودروهایی در کلاس‌های بالاتر خریداری کنید که به طور قطع بیشتر می‌توانند شما را راضی نگه دارند.

در مطالب قبل در مورد انتخاب‌های 90 میلیون تومان توضیح دادیم به هر حال خودروهایی چون MG550، کیا سراتو، مزدا3 تیپ یک، هیوندای I30، هیوندای الانترا و میتسوبیشی لنسر این انتخاب‌ها را تشکیل می‌دهند که همگی آن‌ها با موتورهای قوی‌تر و البته امکانات بیشتر و کابینی جادارتر در انتظار شما هستند حتی شاید برخی از آن‌ها قیمت‌هایی کمتر هم داشته باشند.
 

داشته‌های تویوتا یاریس

تویوتا یاریس به رغم داشتن اتاقی کوچک از فضایی جادار برخوردار است. این خودرو سواری نرم و همچنین مصرف سوخت پایینی دارد که همین امر آن را برای مصارف شهری خودرویی مناسب کرده است. یاریس در اتاق جدید کابینی زیبا دارد که البته کیفیت ساخت آن نیز مناسب است همانند گذشته همه چیز به درستی در دسترس راننده قرار دارد.

این خودرو در نمونه‌های ساده امکانات چندانی ندارد اما در تیپ‌های مختلفی امکاناتی همچون ایربگ برای سرنشینان جلو، کولر و بخاری، فندک و جاسیگاری، ساعت دیجیتال، ریموت کنترل، روکش صندلی پارچه‌ای، رینگ 14 آلومینیومی، دستگیره‌های داخلی همرنگ بدنه، صندلی‌های جلو تاشو، رادیو، سی‌دی، mp3 پلیر همراه با چهار اسپیکر، USB – AUX – ABS _ EBD، فرمان هیدرولیک، آینه‌های بیرونی همرنگ بدنه، ECO، شیشه بالابر برقی، بر روی آن به صورت استاندارد نصب شده و بسته به تیپ آن امکاناتی چون ایموبلایزر، فرمان بشکن، ضد مه شیشه عقب، هشدار کمربند ایمنی، فرمان سه پره، آینه‌های ضد تابش اشعه خورشید، آینه بغل برقی، سنسور عقب و جلو، مه‌شکن، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، شیشه جلو ضد تابش اشعه خورشید، صندلی‌های جلو اسپرت، دسته دنده چرم، LED عقب، صفحه نمایشگر، راهنمای روی آینه بغل، صفحه کیلومتر اسپرت، فرمان اسپرت، تهویه اتوماتیک، دستگیره‌های بیرونی کرومی، پروژکتور جلو، فرمان چرم، استارتر و بلوتوث نیز بر روی آن قابل نصب است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها