کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام به صرفه تر است ؟


کد خبر : ۴۶۸۸پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲:۳۵۱۰۱۸۰ بازدید

تندر 90 و 206 صندوقدار از آن دست خودروهایی هستند که در زمان عرضه آنچنان تحویل گرفته نشدند. هنوز هم خیلی ها سرشان را به نشانه تاسف تکان می دهند و می گویند به نظرشان طراحی ظاهری هر دو خودرو زشت است.

 تندر 90 و 206 صندوقدار از آن دست خودروهایی هستند که در زمان عرضه آنچنان تحویل گرفته نشدند. هنوز هم خیلی ها سرشان را به نشانه تاسف تکان می دهند و می گویند به نظرشان طراحی ظاهری هر دو خودرو زشت است اما از آنجایی که همه خانواده ها نمی توانند پورشه های خوش فرم و مازراتی های دلربا بخرند، کم کم می توان با ظاهر زشت هم کنار آمد.

از این نکته که بگذریم، گذشت زمان نشان داده است هر دو خودرو توانسته اند به عنوان یک سدان خانوادگی خود را به بازار تحمیل کنند و نشان دهند که از نظر فنی قابل اعتمادند. استهلاک پایین در کنار امکانات مطلوب و فضای کافی، بزرگترین نقاط قوت تندر 90 و 206 صندوقدار به شمار می آیند.

مقایسه طراحی دو رقیب

تندر را نمی توان خودروی زیبایی دانست. فرم مکعبی بدنه در کنار بلند بودن سقف آن باعث شده تا نمای بیرونی این سدان تا حدی ناهماهنگ به نظر برسد هر چند که همین سقف بلند فضای داخلی را تا حد مطلوبی بیشتر کرده است، ضمن اینکه طراحی عقب تندر به علت ارتفاع صندوق و استفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی را به وجود نیاورده است. در به روز رسانی های جدید پارس تندر هم ایراد به صورت کامل رفع نشده است، با اینحال فرم جلوی آن را می توان بهتر از نمای عقب دانست.
 

رقابت تنگاتنگ تندر 90 و 206 صندوقدار برای به دست آوردن دل خانواده ها


در نقطه مقابل، 206 صندوقدار حضور دارد. شاید مهمترین چالشی که این سدان در طراحی ظاهری با آن روبروست، مربوط به نمای جانبی باشد. صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب، باعث شده این نمونه از 206 در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد. نمای جلو نیز هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز قابل قبول و زیباست. در مورد بخش عقب هم باید گفت به خاطر اینکه از پژو 607 الگو گرفته شده، فرمی عامه پسند دارد.
 

رقابت تنگاتنگ تندر 90 و 206 صندوقدار برای به دست آوردن دل خانواده ها


در کل نمی توان گفت این دو رقیب از خودروهای زیبای داخلی محسوب می شوند و اینجاست که سلیقه خریداران در مورد آنها تصمیم نهایی را می گیرد. هر چند که شایدبتوان 206 را به خاطر فرم آیرودینامیک تر، بهتر از تندر در نظر گرفت.

مقایسه کابین دو رقیب

با ورود به کابین تندر با نمایی مواجه می شوید که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست و این موضوع را در فرم دریچه هیا هوا و پوشش درها می توان به وضوح دید. صندلی ها نیز حالت مطلوبی ندارند و شاید فکر کنید روی یک نیمکت نشسته اید!
 

رقابت تنگاتنگ تندر 90 و 206 صندوقدار برای به دست آوردن دل خانواده ها


با اینحال فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی بوده و همانطور که اشاره شد بلند بودن سقف، نکات مثبتی را به وجود آورده است. در قسمت عقب فضای پا و ارتفاع سقف بسیار مناسب است تا جایی که سه نفر به راحتی می توانند در قسمت عقب این خودرو بنشینند. 

البته یکی دیگر از نکات خوب تندر فضای خوب صندوق بار است که به جرأت می توان گفت از بسیاری از رقبای بزرگتر هم فضای بیشتری دارد! همچنین به علت بالا بودن شاسی این سدان، دید جلو و اطراف رضایتبخش بوده ولی متاسفانه دید عقب چندان جالب نیست اما داشبورد 206 صندوقدار نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت طراحی زیباتری دارد و هماهنگی پوشش روی در با روکش صندلی ها، کاملا به چشم می آید.
 

رقابت تنگاتنگ تندر 90 و 206 صندوقدار برای به دست آوردن دل خانواده ها


ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر تندر 90 طراحی مطلوب تری داشته و به خوبی بدن سرنشینان را دربر می گیرند. فضای 206 در قسمت جلو راضی کننده است اما فضای عقب تنگ بوده و این موضوع در برابر رقیب هموطن، خود را بیشتر نشان می دهد. همچنین فضای صندوق بار 206 را هم باید مناسب دانست هر چند که نسبت به تندر کمی کوچکتر است که البته با خواباندن صندلی های عقب می توان آن را تا حدی جبران کرد. در مجموع 206 کابین زیباتری را به شما هدیه می کند ولی تندر 90 را می توان به دلیل فضای زیاد و راحت تر کابین، انتخاب معقول تری دانست.

مقایسه تجهیزات دو رقیب

هر دوی این خودروها تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتی خود دارند. شیشه های برقی، آینه های برقی به همراه گرمکن، کامپیوتر سفر، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل و ایموبلایزر، دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در تندر 90 به شمار می روند.

در مقابل از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 نیز جدا از امکانات مشترک با تندر، به تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم همراهی تا در منزل Follow me، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توییتر به همراه کنترل های پشت فرمان، سیستم تنظیم سرعت برف پاک کن با سرعت خودرو اشاره کرد.  همچنین هر دو رقیب، ایمنی مناسبی دارند و تندر 3 ستاره ایمنی را از موسسه Euroncap کسب کرده که این ستاره ها برای 206 به 4 عدد می رسد.

کیفیت رانندگی با دو رقیب

هر دو خودرو از موتوری 1600 سی سی نیرو می گیرند و با توجه به توان تولیدی نزدیک به هم طبق اعلام کمپانی های سازنده، 206 در 11.4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند و تندر در 10.2 ثانیه به این سرعت می رسد.

البته به نظر می رسد که عددی که کمپانی برای تندر اعلام کرده کمی از واقعیت دور باشد چرا که شتاب رقیب در عمل تفاوت فاحشی با آن نشان نمی دهد. همچنین سیستم تعلیق تقویت شده 206 صندوقدار باعث شده که این سدان نسبت به گونه هاچ بک خود عملکرد نرم تری داشته باشد و تکان های سطح مسیر حرکت را کمتر به راننده و سرنشینان منتقل کند که خب این مسئله در مورد تندر هم صدق می کند. با اینحال 206 سواری نرم تر و کیفیت سواری بهتری نسبت به رقیب هموطن دارد.

البته فراموش نکنید هر دو خودرو تا سرعت 110 کیلومتر بسیار خوب نشان می دهند اما از این میزان که بالاتر بروید، تندر به علت نقطه ثقل بالا و بدنه ای که آیرودینامیک نیست، کمی تعادلش را از دست می دهد و مانور دادن با این خودرو در سرعت های بالا واقعا دور از انتظار است! اما 206 حتی اگر در عمل نتواند در چنین سرعتی مانور دهد اما حداقل احساسی که به راننده منتقل می کند آنچنان ناخوشایند نیست.

هر دو خودرو در هنگام رانندگی راحت هستند و دنده ها یکی پس از دیگری به راحتی تعویض می شوند، ضمن اینکه 206 خوش دست تر بوده و راننده تسلط بهتری بر آن دارد و به علت حالت قرارگیری راننده در پشت فرمان، حس بهتری از لذت رانندگی را به راننده منتقل می کند.  در مورد مصرف سوخت هم باید گفت اشتهای تندر 90 در سیکل ترکیبی 6.9 لیتر است که وضعیت بهتری را نسبت به رقیب نشان می دهد.

وضعیت قطعات در بازار

زمانی بود که قطعات تندر در بازار یافت نمی شد تا جایی که حتی فیلتر روغن آن نیز نایاب بود اما در حال حاضر داستان به گونه دیگری است و نه تنها لوازم یدکی آن فراوان شده بلکه قیمت ها هم همانند خودروهایی چون پژو 405 نسبتا ارزان فروخته می شوند. نکته دیگر هم موجود بودن نمونه های ترک، اسپانیا و رومانیایی قطعات تندر است که با قیمتی مناسب به دست خریداران می رسد؛ با اینحال پیدا کردن قطعات اصلی 206 صندوقدار هم اصلا ساده نیست.

در نهایت؟

هر دور قیب از محبوبترین تولیدات داخلی برای خانواده محسوب می شوند که به نسبت قیمت، امکانات قابل قبولی را ارائه می کنند. با این حال اگر بخواهیم مقایسه ای دقیق تر داشته باشیم، باید گفت اگر خانواده پرجمعیتی دارید، تندر 90 به دلیل فضای عالی در این رنج قیمت می تواند بهترین انتخاب شما باشد ولی اگر جمعیت خانواده تان زیاد نیست یا دنبال مانورهای بهتر در رانندگی هستید و طراحی برای شما اولویت دارد، 206 صندوقدار بهتر می تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

نکات قوت 206 صندوقدار

هندلینگ بهتر، طراحی ظاهری و داخلی به روزتر، تسلط بیشتر راننده به محیط اطراف، قیمت: مدل V8 حدود 40 میلیون و 500 هزار تومان

نکات قوت 90

مصرف سوخت کمتر، فضای کابین بیشتر، شتاب بالاتر، قیمت: تیپ E2 حدود 42 میلیون و 700 هزار تومان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها