کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب از امروز در تهران


کد خبر : ۴۶۳۰۱شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۲۹۳۲۱۰ بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کالاهای اساسی از جمله برنج، مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ از امروز با قیمت مصوب تنظیم بازار توزیع می‌شود.

کریم ذوالفقاری در گفت‌وگو با فارس، از آغاز توزیع کالاهای اساسی در پایتخت خبر داد و گفت: این کالاها شامل برنج، مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ است که در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار، تعاونی مصرف کارکنان، بنک‌داری‌های سطح شهر تهران و تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود.

وی در مورد قیمت این کالاها هم گفت:‌ برنج وارداتی بر اساس نوع و رقم آن با سه قیمت هر کیلوگرم 5 هزار و 600 تومان، 3 هزار و 900 تومان و 2 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود. قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی گوشت قرمز بین 31 هزار و 500 تا 33 هزار تومان خواهد بود و هر کیلوگرم مرغ نیز 6 هزار و 200 تومان و تخم‌مرغ شانه‌ای 12 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین از برپایی نمایشگاه بهاره در 4 نقطه پایتخت که کالاهای اساسی را عرضه می‌کند خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از نهم اسفند به مدت 10 روز برپا می‌شود که مکان‌های آن حکیمیه در شرق تهران، مصلا در مرکز تهران، ‌بوستان ولایت در جنوب تهران و پارک ارم در غرب تهران مجوز دریافت کرده‌اند که البته ممکن است به 5 نقطه افزایش یابد.

وی بر این نکته تأکید کرد که با توجه به اینکه مصرف خانوار در ماه پایان سال و برای شب عید ممکن است افزایش داشته باشد، قیمت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تأیید و نهایی شده است.

به گفته ذوالفقاری اقلام اساسی ازجمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و تخم‌مرغ برای استان تهران به میزان کافی ذخیره شده و نگرانی بابت تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد.

هر ساله برای جلوگیری از زیاده‌خواهی دلالان و واسطه‌ها متولیان تنظیم بازار اقدام به عرضه کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های بهاره می‌کنند تا بتوانند قیمت‌ها را در حد تعادلی نگه دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها