کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت تعرفه واردات خودروهایی که وجود ندارند را حذف کرد


کد خبر : ۴۶۱۹دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰:۱۷۶۰۰۵ بازدید

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در شرایطی از صفر شدن تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی در سال‌جاری خبر داد که به اعتقاد کارشناسان، هنوز زیرساخت‌های لازم برای حضور ...

 رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در شرایطی از صفر شدن تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی در سال‌جاری خبر داد که به اعتقاد کارشناسان، هنوز زیرساخت‌های لازم برای حضور این نوع خودروها در جاده‌ها و خیابان‌های کشور ایجاد نشده است.

آن‌طور که ولی‌الله افخمی‌راد در حاشیه جلسه رایزنی با هیات تجاری کویتی، عنوان کرده، تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی برای نخستین بار صفر شده، هرچند تعرفه سایر خودروهای وارداتی تغییری نکرده است.به گفته وی، صفر شدن تعرفه خودروهای برقی و هیبریدی و ورود آنها به کشور، نه‌تنها در پیشگیری از آلودگی هوا موثر است؛ بلکه انتقال تکنولوژی روز دنیا را در پی خواهد داشت.

در این حال اگرچه حذف تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی کمک زیادی به تسهیل ورود این نوع خودروها به کشور خواهد کرد؛ اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آنها ایجاد نشده و بعید به‌نظر می‌رسد استقبال چندانی از خودروهای موردنظر شود. البته در این بین، خودروهای هیبریدی به دلیل تکنولوژی ساده‌تر نسبت به برقی‌ها، امکان استفاده بیشتری در ایران دارند؛ زیرا برای تردد با آنها نیازی به شارژ باتری و ایستگاه‌های شارژ نیست.

به گفته کارشناسان، خودروهای هیبریدی علاوه‌بر موتور احتراقی، یک موتور الکتریکی نیز دارند که این موتور در موارد توقف (مثلا پشت چراغ قرمز)، فعال شده و با بهره‌گیری از برق خودرو، سبب کاهش مصرف بنزین می‌شود. در واقع خودروهای هیبریدی برق موردنیاز خود را از سیستم برقی خودرو می‌گیرند و نیازی به شارژ ندارند؛ این در حالی است که برای استفاده از خودروهای برقی باید آنها را شارژ کرد. با وجود آنکه در حال حاضر مدل‌های زیادی از خودروهای برقی ساخته شده و حتی در برخی کشورهای اروپایی و آمریکايي مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ایران هنوز زیرساخت‌های لازم از جمله ایستگاه‌های شارژ باتری تامین نشده و طبعا نمی توان به این زودی‌ها امیدی به حضور برقی‌ها در جاده‌ها و خیابان‌های کشور داشت. به جز ایستگاه‌های شارژ باتری، مسائل دیگری مانند مسیرهای ویژه برای تردد نیز باید مدنظر مسوولان کشور قرار گیرد، چه آنکه خودروهای برقی به دلیل سرعت و قدرت نه‌چندان بالا، توان تردد از هر مسیری را ندارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها