کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو


کد خبر : ۴۶۰۲یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷:۵۸۱۴۹۳۱ بازدید

دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران گفت: با آغاز شماره‌گذاری خودروهای داخلی با استاندارد آلایندگی یورو 2، قیمت این محصولات در بازار آزاد کاهش خواهد یافت.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: به دلیل تاخیر در ابلاغ مصوبه هیات دولت درباره تعیین زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4، پلیس از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 را متوقف کرده است.

وی با بیان این‌که با این حال با توجه به مصوبه دولت شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 به زودی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 35 هزار دستگاه خودروی سواری یورو 2 تولید و در انتظار شماره‌گذاری است که عرضه آن‌ها تاثیر مثبتی بر قیمت‌ها و کاهش آن‌ در بازار آزاد خواهد داشت.

دبیر انجمن خودروسازان‌ ایران ادامه داد:‌ به عنوان دبیر انجمن خودروسازان تعهد می‌کنم که اگر اجازه دهند قیمت خودروها در حاشیه بازار تعیین شود قیمت این محصولات در بازار آزاد کاهش می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون به دلیل تفاوت قابل توجه قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها بیشتر تقاضای خرید خودرو از خودروسازان مربوط به دلالان و واسطه‌ها و نه مصرف‌کنندگان واقعی است.

نعمت‌بخش با بیان این‌که با تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، رانت و فساد از بین رفته و پول‌های سرگردان از این حوزه خارج خواهد شد، تصریح کرد: ‌در آن صورت عرضه خودرو به خریداران واقعی افزایش یافته و از آن سو نیز تعداد خریداران کاهش خواهد یافت که نتیجه آن تعدیل قیمت خودروها در بازار آزاد است.

وی تصریح کرد: ‌در زمان وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت نیز قیمت‌گذاری خودروهای سواری بالای 40 میلیون تومان و تمام خودروهای سنگین در حاشیه بازار صورت گرفت که نتیجه آن کاهش قیمت این محصولات در بازار آزاد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها