کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 5 گوشی تاریخی نوکیا


کد خبر : ۴۵۵۹پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲:۰۴۱۲۳۰۴ بازدید

می‌توان گفت که نوکیا دیگر تمام شد!‌ از این به بعد باید شاهد خلاقیت‌های مایکروسافت برای ادامه راه این کمپانی سابق فنلاندی باشیم! اما می‌خواهیم به گذشته نگاهی داشته و به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که ...

می‌توان گفت که نوکیا دیگر تمام شد!‌ از این به بعد باید شاهد خلاقیت‌های مایکروسافت برای ادامه راه این کمپانی سابق فنلاندی باشیم! اما می‌خواهیم به گذشته نگاهی داشته و به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که هر کدام از آن‌ها در مقطع زمانی خود، باعث فروش فوق‌العاده و پیشرفت نوکیا شد. گوشی‌هایی که با فروششان موفقیتی را تضمین کردند که شاید هیچ‌گاه مایکروسافت نتواند به آن‌ها دست پیدا کند.
 

zm92n9x1en42l8bwsqh.png


1- نوکیا 3310

بیایید با هم به سال 2000 برگردیم، زمانی که جرج بوش و الگور برای به دست آوردن کلید کاخ سفید باهم در مبارزه بودند. نوکیا در همین زمان در حال جابجایی گوشی مدل 3210 با 3310 بود! ‌با سایز و وزنی کاملا متفاوت.

تا قبل از سال 2000، همه افراد صاحب تلفن همراه نبودند، اما اگر جز آن دسته از افراد موبایل دار بودید، حتما این گوشی جز اولین گوشی‌های شما بوده است.

این گوشی دارای بازی snake یا همان «مار» خودمان بود، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تولیدشده در طول تاریخ برای موبایل.

این گوشی به ما اجازه می‌داد تا به سلیقه خودمان زنگ طراحی کنیم، کاری که واقعا سخت ولی لذت‌بخش بود! البته در این گوشی شما بیش از 160 کارکتر نمی‌توانستید جهت ارسال پیامک استفاده کنید.این گوشی، یکی از معدود تلفن‌هایی بود که برای هر کاری قابل بهره‌برداری بود، قدرتمند، همه‌کاره و بسیار لذت‌بخش در استفاده!


30xjs4xqva4snp2jhph1.jpg

 

zm92n9x1en42l8bwsqh.png


2- نوکیا N95

حتما باید پای صحبت کسی که یک N95 داشته بنشینید! زمانی که شاید ما توان تهیه آن را نداشتیم و برخی با داشتنش همه را برای خرید آن وسوسه می‌کردند!

تا قبل از ظهور آی‌فون، این گوشی یکی از کامل‌ترین مدل‌های تولیدشده در بازار بود. دستگاهی که به شما اجازه می‌داد از GPS استفاده کنید، به صورت آنلاین نقشه‌ها را ببینید و در آن بچرخید، به راحتی mp3 گوش کنید و از قابلیت‌های Wi-Fi و 3G آن لذت ببرید. در کنار همه این‌ها، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی باکیفیت که می‌توانستید با آن هم عکس بگیرید و هم فیلم!

این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ، روشن و رنگارنگ بود که به شما اجازه می‌داد هرگاه به صفحه‌کلید آن نیاز نداشتید، آن را پنهان کنید.

اما متاسفانه ارائه این گوشی آغاز دوران افول نوکیا بود. این برند معروف، کمتر به نیازهای مصرف‌کنندگان توجه می‌کرد و فقط به دنبال سهولت استفاده از تلفن‌های همراه بود…  به هر حال این گوشی در  یادها مانده است.


amkjekjmzex6v1rsdrg.jpg


zm92n9x1en42l8bwsqh.png
 

3- نوکیا 1110

نوکیا 1110 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ است! این گوشی توانست در یک دوره زمانی 250 میلیون فروش داشته باشد. بهترین فروش یک دستگاه در طول تاریخ!

این دستگاه، همانند اکثر تولیدات نوکیا دارای عملکردی روان بود و کار کردن با آن بسیار بسیار ساده. همین باعث شد که این گوشی به تمام دنیا ارسال شود، حتی کشورهایی که پیش از آن، این‌گونه دستگاه‌ها را ندیده بودند.

برای یادگیری کار با این گوشی نیاز به هیچ آموزش خاصی نبود. شما به راحتی می‌توانستید ظرف چند ساعت کار با این وسیله را بیاموزید. این تلفن همراه یکی از تاثیر گذارترین تولیدات کمپانی نوکیا محسوب می‌شود که باعث شد نام نوکیا در سرتاسر جهان مطرح شود.


h4kank8dh06nyaxevrc.jpg


zm92n9x1en42l8bwsqh.png
 

4- نوکیا 7610

گوشی نوکیا 7610 یکی از گوشی های پرطرفدار و شیک نوکیا در زمان خودش بود که همه ساله خریداران زیادی را در سرتاسر جهان داشت .

این مدل نخستین تلفن نوکیا بود  که  دوربینی با وضوح مگا پیکسل داشت .نوکیا 7610 یک تلفن تقریبا بزرگ و سنگین بود اما در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند در آن زمان خیلی باریک بنظر می رسید  این گوشی دارای دو رنگ قرمز و مشکی و سفید و مشکی بود .

7610 مستطیل شکل بود و لبه های گردی داشت . صفحه نمایش ، صفحه کلید و پنجره کوچک در قاب پشت فرم یکسانی داشت . اگر کمی بیشتر به آن نگاه میکردید متوجه می شوید که شبیه تصویری با چند لایه است که روی یک آینه قرار دارد .قاب ها قابل تعویض بودند اما استحکام خوبی نداشتند .

ساختار صفحه کلید مناسب بود و کلید ها بصورت ماتریس مرتب شده بودند و کمی حالت مارپیچ داشتند . بزرگترین کلیدها در پایین گوشه چپ قرار دارند که بطرف راست و بالا کوچکتر می شوند .
کلید 3 نصف کلید 7 بود . بدلیل ترتیب کلیدها  تایپ کردن با صفحه کلید دشوار بود اما زمان زیادی نمی برد تا به آن عادت کنید . افراد چپ دست بیشتر از افراد راست دست از صفحه کلید لذت میبرند زیرا کلیدهای عددی در سمت راست قرار گرفته بودند . 7610 در سال 88 با قیمت 190 هزار تومان بفروش میرسید .
 

4e6aykjzksnon31twkg.jpg


zm92n9x1en42l8bwsqh.png
 

 5- نوکیا 5800

گوشی 5800 نوکیا در بازار تلفن همراه سال 88 به عنوان پرفروش ترین مدل این برند معرفی شد.امکانات و قیمت مناسب این نوع گوشی باعث شد تا اکثر مشتریان تمایل به خرید این مدل داشته باشند.

گوشی XpressMusic 5800 در آن زمان با گارانتی رسمی به بهای 295 هزار تومان در بازار عرضه  میشد و از امکاناتی نظیر صفحه نمایش TFT لمسی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3.15 مگاپیکسلی و ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 16 گیگابایت بهره می برد.

دو مدل N85 و N86 این برند که با گارانتی رسمی به بهای 380 و 520 هزار تومان در سال 88 به فروش می رسیدند توانسته بودند به فروش خوبی در بازار تلفن همراه دست پیدا کنند.
 

0b6wv2jrxbpwbbqpyz.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها