کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازرسان بانک مرکزی از شنبه در بانک‌ها برای نظارت بر سود


کد خبر : ۴۵۵۲چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹:۳۱۵۰۲۷ بازدید

بانکی‌ها باید از شنبه 13 اردیبهشت ماه نرخ‌های سود سپرده‌های بانکی را به 10 تا 22 درصد کاهش دهند و بازرسان بانک مرکزی برای رصد اعمال این نرخ‌ها در سیستم بانکی از نخستین روز هفته آینده به شعب بانکی می‌روند.

در پی تصمیم بانک‌داران دولتی و خصوصی برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی بناست بانک‌داران از روز شنبه 13 اردیبهشت ماه نرخ‌های جدید را در شعب خود اعمال کنند.بر اساس تصمیم جدید بانک‌های دولتی و خصوصی، نرخ سود سپرده‌های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده‌های یک سال 22 درصد تعیین شده است.

این تفاهم بانک‌داران دولتی و خصوصی پس از آنکه به تأیید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رسید صبح امروز توسط عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به‌منظور اجرا از روز شنبه 13 اردیبهشت ماه به مدیران بانک‌های دولتی ابلاغ شد.

شورای هماهنگی بانک‌ها امروز (10 اردیبهشت ماه)، بخشنامه‌ اجرای نرخ سود سپرده‌ها را به بانک‌داران ابلاغ و تأکید کرده از روز شنبه تمامی شعب آنها نرخهای جدید را برای سپرده‌ها اعمال کنند.

در این بخشنامه که به امضای محمدرضا طالبی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها رسیده است آمده: "براساس توافق انجام یافته فی‌مابین شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در حضور ریاست کل بانک مرکزی در تاریخ 3 اردیبهشت ماه و با عنایت به هماهنگی‌های صورت گرفته بین اعضای شورا و کانون، بدین‌وسیله جدول نهایی دامنه نرخ سود سپرده‌ها را برای اجرا از تاریخ شنبه 13 اردیبهشت ماه ابلاغ می‌نماید".

سپرده‌های کوتاه‌مدت زیر سه ماه 10 درصد

سپرده‌های کوتاه‌مدت بین 3 تا 6 ماه 14 درصد

سپرده‌های کوتاه‌مدت بین 6 تا 9 ماه 16 درصد

سپرده‌های کوتاه‌مدت بین 9 تا 12 ماه 18 درصد

سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله 22 درصد

در این بند از بخشنامه ابلاغی شورای هماهنگی بانک‌ها تأکید شده است که براساس اطلاع بانک مرکزی، بازرسان این بانک از روز شنبه 13 اردیبهشت ماه بر نحوه اجرای این توافقنامه نظارت خواهند کرد.

در خاتمه نیز تأکید شده "دستور فرمایید موضوع را به کلیه شعب زیرمجموعه آن بانک ابلاغ نمایند".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها