کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک سوم نمایشگاه‌های اتومبیل تهران متخلفند؟


کد خبر : ۴۵۳۹چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷:۰۵۵۹۶۳ بازدید

در 3165 مورد بازرسی صورت گرفته از نمایشگاه‌های اتومبیل استان تهران، 1100 پرونده تخلف تشکیل شده است.
یک سوم نمایشگاه‌های اتومبیل تهران متخلفند؟یک سوم نمایشگاه‌های اتومبیل تهران متخلفند؟

چندی پیش مدیر بازرسی اتاق اصناف ایران گزارشی از بازرسی‌های صورت گرفته از نمایشگاه‌های اتومبیل فعال در کشور ارائه داد.طبق این گزارش از 3165 مورد بازرسی صورت گرفته از نمایشگاه‌های اتومبیل فعال در استان تهران در سال گذشته، تعداد 1100 پرونده تخلف به مبلغ 27 میلیارد تومان تشکیل شده است.

اگرچه ممکن است برخی از این پرونده‌های تخلف مربوط به تکرار تخلف از سوی یک بنگاه باشد اما به طور کلی در جامعه آماری مدنظر در بازرسی‌های صورت گرفته، بیش از یک سوم بازرسی‌های صورت گرفته منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.بنابراین در صورت تعمیم این جامعه آماری به نمایشگاه‌های اتومبیل فعال در استان تهران می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در یک سوم نمایشگاه‌های اتومبیل تهران تخلفاتی اتفاق می‌افتد.

طبق اخبار سازمان‌های نظارتی عرضه خودروهای دسته دوم به جای صفر، عرضه خودروی معیوب و گران فروشی از جمله تخلفات رایجی است که در برخی از دفاتر فروش خودرو و نمایشگاه‌های اتومبیل اتفاق می‌افتد.انتشار این آمار در حالی است که پیش از این نیز اخباری مبنی بر ضرب و شتم مشتریان در برخی نمایشگاه‌های اتومبیل منتشر شده بود. طبق این اخبار در مواردی خریدارانی که به تخلفات صورت گرفته از سوی دفاتر و نمایشگاه‌های اتومبیل اعتراض کرده‌اند مورد ضرب و شتم این افراد قرار گرفته‌اند.

در این زمینه یکی از فعالان بازار خودرو خاطرنشان کرده بود که بعضا اراذل و اوباش سطح شهر به عنوان دلال و واسطه‌ در برخی از دفاتر فروش خودرو فعالیت می‌کنند و وظیفه آن‌ها ترساندن، ضرب و شتم و ساکت کردن خریدارانی است که به دلیل تخلفات صورت گرفته در معامله ناراضی هستند.البته به گفته این فعال بازار خودرو، چنین تخلفاتی بیشتر مربوط به دفاتر فروش خودروی فاقد جواز صنفی و به ویژه اجاره‌ای بوده و در نمایشگاه‌های دارای مجوز و با سابقه بالا معمولا چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها