کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خروج معامله‌گران از لاك احتياط


کد خبر : ۴۴۷۷یکشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳:۲۲۲۵۰۲ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران ديروز با تحرکی کم سابقه توفاني از قيمت‌هاي مثبت را در مقابل ديد سرمايه‌گذاران گذاشت.

بورس اوراق بهادار تهران كه از ابتداي سال جاري، زياني نزديك به 8/3 درصد را به ثبت رسانده بود، ديروز گام بلندي در جبران اين زيان برداشت و با ثبت 87/1 درصد رشد شاخص، توانست معامله‌گران را از لاك احتياط خارج كند.

هر‌چند همچنان برخي از معامله‌گران در شرايط احتياطي هستند اما بيشتر معامله‌گران با توجه به رخداد برخي از اتفاقات در صحنه اقتصادي در انتظار بازاري مثبت هستند. از ديدگاه كارشناسان، اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها، صدور مجوز افزايش قيمت محصولات از سوي دولت، رشد ارزش دلار و همچنين شروع كاهش سود بانكي موجب شده است فضاي سرمايه‌گذاري رو‌به تغيير باشد. در همين حال حضور صندوق توسعه بازار نيز به عنوان نشانه حمايت دولت از بازار سهام نيز بر شانس رشد بازار افزوده است. در بازار ديروز معامله‌گران در ابتداي بازار با توقف دو نماد هلدينگ نفت و گاز پارسيان و سرمايه‌گذاري غدير مواجه بودند كه اين امر به معناي قطعي شدن موضوع انتقال سهام پتروشيمي پارس از ساتا به اين دو شركت تلقي شده است.

با توجه به توقف نماد هلدينگ خليج‌فارس براي دريافت 51درصد سهام پترول و 20درصد سهام آريا ساسول، بازار با پتانسيل جهش شاخص در هفته جاري همزمان با بازگشايي نمادهاي متوقف مواجه است. به ويژه آنكه بازگشايي نماد تاپيكو ديروز بازار تشكيل صف خريد بيش از 50ميليون سهم را شاهد بود. تاپيكو در گزارش پيش‌بيني سود خود علاوه‌بر تكرار سود سال قبل خبر خوبي را براي بخش خصوصي داشت زيرا اين شركت تصميم به واگذاري تمامي شركت‌هاي كاغذ سازي خود از جمله چوكا و همچنين پتروشيمي غدير گرفته است. انتظار مي‌رود به زودي برخي از شركت‌هاي در ليست واگذاري تاپيكو به بورس و فرابورس وارد شوند. در گروه بانكي ديروز معامله‌گران شاهد رشد سهام بانكي بودند؛ تصميم به كاهش سود بانكي و همچنين احتمال دريافت برخي امتيازات از بانك مركزي موجب شده است بانك‌ها در موقعيت رشد سود آوري باشند.

ديروز كانون بانك‌هاي خصوصي و شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي توافق كردند نرخ سود سپرده‌هاي كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت در محدوده ۱۰ تا ۲۱ درصد باشد. در گروه فلزي ديروز بيشتر نمادها به ويژه نمادهاي فولادي با صف خريد همراه شدند.رشد بهاي فولاد و كاهش نگراني از طرح هدفمندي دليل اين امر بوده است. در گروه خودرويي اعلام وزير صنعت براي تخصيص ارز مبادلاتي به خودروسازان اين نمادها را با صف خريد همراه كرد. در مجموع بازار ديروز بازاري مثبت بود كه در آن رشد هزار و 423واحدي موجب شد شاخص به 77هزار و 404واحد برسد. ارزش معاملات نيز ديروز در بورس و فرابورس به607ميليارد تومان رسيد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها