کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا کماکان نرخ دلار در حال افزایش است ؟


کد خبر : ۴۴۲۲سه شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴:۱۶۹۱۵۶ بازدید

تشدید نوسان بازار ارز موجب ثبت رکورد 3300 تومان برای فروش دلار در بازار آزاد شده و کارشناسان و فعالان بازار علت این گرانی را نگرانی‌های فعالان اقتصادی برای افزایش قیمت بنزین در اجرای فاز دوم هدفمندی می‌دانند.

 طی روزهای اخیر بازار ارز بار دیگر مدار صعودی به خود گرفت و افزایش ساعتی قیمت‌ها در این بازار بیانگر تشدید نوسانات ارزی است. و همین امر البته موجب شد تا سکاندار بانک مرکزی واکنش نشان دهد و اعلام کند که این نوسانات پایدار نیست و بزودی رفع می شود.

اما درحالی که طی روزهای گذشته ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نوسانات موجود در بازار ارز را ناپایدار خوانده بود نگاهی به تابلوی صرافی‌ها و تغییرات ساعتی آنها نشان می دهد که یک بار دیگر نوسان به خیابان فردوسی بازگشته و آرامش چندماهه این بازار را بهم زده است.

یکی از دلار فروش‌های خیابان فردوسی که به اذعان خود سال‌هاست شاهد افت و خیزهای دلار در بازار ارز است  می گوید: از زمانی که دولت اعلام کرد قرار است فاز دوم هدفمندی را اجرا و قیمت بنزین را گران کند قیمت دلار در بازار بالا رفت.

وی با بیان اینکه صدور قبض برق دوره اخیر نیز سهم بسزایی در گرانی دلار آزاد داشته است، اضافه می کند: البته بعداً در خبرها آمد که این قبض‌ها ابطال شده ولی افزایش قیمت برق تاثیر خود را در بازار دلار گذاشت.این صراف می گوید: افزایش قیمت بنزین و اب و برق بخاطر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها موجب گرانی دلار در بازار شده است.

افزایش معنا دار قیمت ارز در بازار آزاد موجب شد تا نظر یکی از کارشناسان اقتصادی را نیز در این مورد جویا شویم؛ برهمین اساس در گفت‌وگویی کوتاه با فرید ضیاءالملکی این پاسخ را دریافت کردیم که تورم روانی حاکم در جامعه به خاطر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موجب نوسانات اخیر بازار ارز شده است.

وی با بیان اینکه نوسانات بازار ارز مقطعی است، گفت: بعد از اینکه دولت قیمت حامل های انرژی و بخصوص بنزین را اعلام کند از تب بازار هم کاسته خواهدشد و قیمت‌ها کاهش می یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها