کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یقه سفیدها در صدر بدهکاران بزرگ بانکی هستند


کد خبر : ۴۴۱۴۱چهارشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۱۳۳۱۹۸ بازدید

رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به گزارش این کمیسیون از معوقات بانکی گفت: بیشترین رقم معوقات بانکی مربوط به یقه سفیدها است.

رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به گزارش این کمیسیون از معوقات بانکی گفت: بیشترین رقم معوقات بانکی مربوط به یقه سفیدها است.

داوود محمدی در گفتگو با مهر در خصوص گزارش اخیر کمیسیون اصل ۹۰ پیرامون معوقات بانکی گفت: در این گزارش وضعیت معوقات بانکی، اخذ وثایق و تضمین های لازم را بررسی کرده ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ رقم دقیق میزان تسهیلات بانکها، میزان دریافتی و میزان معوقات ذکر شده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با تأکید براینکه بانکهای ما اعم از خصوصی و دولتی دارای معوقات زیادی هستند، افزود: این معوقات حدود ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

محمدی از تقسیم بندی معوقات بانکها به سه گروه تا ۱۰ میلیارد تومان، تا ۱۰۰ میلیارد تومان و تا هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: شکل گیری معوقات بانکی دلایل زیادی دارد که در گزارش کمیسیون اصل ۹۰، ۱۵ دلیل احصا شده است.

وی یکی از راهکارهای کاهش معوقات بانکی را ایجاد دولت و نظارت الکترونیکی خواند و ادامه داد: باید بانک ها برای پرداخت وام، وثایق و تضامین کافی اخذ کنند و برای پرداخت وام به کسانی که دارای حسن سابقه نیستند، سخت گیری کنند.

وی با بیان اینکه عمده معوقات بانکی مربوط به یقه سفیدها است، گفت: رقم معوقات بانکی مربوط به افراد عادی، قابل ملاحظه نیست و بیشترین رقم معوقات بانکی مربوط به سرمایه داران، کارخانه داران و افرادی است که در دولت دارای رانت می باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها