کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از سوی رئیس قوه قضاییه ؛ قيمت ديه سال 93 اعلام شد


کد خبر : ۴۴۱۱دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶:۵۶۱۱۹۱۷ بازدید

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه دقایقی قبل با ابلاغ بخشنامه‌ای افزایش نرخ دیه را در سال 93 ابلاغ کرد.

در این بخشنامه قید شده است که " در اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب ۱۳۹۲ و با توجه به بررسی‌های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماههای غیرحرام از ابتدای سال ۱۳۹۳، مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تعیین می‌گردد." 

گمانه‌زنی‌ها از موافقت شرکت‌های بیمه‌ و قوه قضائیه برای افزایش حداقل ۳۰ درصدی نرخ دیه ۹۳ از مهمترین خبرهای صنعت بیمه در ماه‌های پایانی سال گذشته بود که امسال با اعلام وزیر دادگستری رنگ و بوی قطعیت به خود گرفت. 

پورمحمدی در روزهای پایانی هفته گذشته از افزایش نرخ دیه به ۱۵۰ میلیون تومان و همچنین افزایش ۳۰ درصدی نرخ دیه ماه‌های حرام خبر داده و تاکید کرده بود که افزایش نرخ دیه در سال ۹۳ از اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد. 

این خبر درحالی از سوی وزیر دادگستری مطرح شده که کسب اطلاع خبرنگار ما از شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی حکایت از آن دارد که تا پیش از ظهر امروز (دوشنبه اول اردیبهشت ماه) بخشنامه رسمی و مکتوبی در اینباره از سوی قوه قضائیه ابلاغ نشده بود. 

اما دقایقی قبل سایت رسمی قوه قضائیه رسماً اطلاعیه داد و اعلام کرد که رئیس قوه قضائیه افزایش نرخ دیه را به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است؛ بنابراین بیمه گذاران از امروز باید افزایش نرخ دیه را در سال جاری اعمال کنند.
 

حق بيمه شخص ثالث با 24 درصد افزایش ابلاغ شد

در پي افزايش 31.6 درصدي ديه سال 1393 از سوي قوه قضاييه، بيمه مركزي براساس قوانين و مقررات مربوط، حق بيمه شخص ثالث خودروها را با حداكثر 24 درصد افزايش نسبت به سال قبل تعيين و ابلاغ کرد.

بيمه مركزي اعلام کرد: در پي افزايش 31.6 درصدي ديه سال 1393 از سوي قوة قضاييه، بيمه مركزي ج.ا.ا بر اساس قوانين و مقررات مربوط، حق بيمة شخص ثالث خودروها را با حداكثر 24 درصد افزايش نسبت به سال قبل تعيين و ابلاغ کرد.

حق بيمه در مقايسه با افزايش ديه، حدود 8 درصد كمتر افزايش داده شده و اين كاهش به عنوان تخفيف داوطلبانه صنعت بيمه در راستاي اجراي سياست هاي دولت تدبير و اميد و حمايت از بيمه گذاران در نظر گرفته شده است.بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران از هموطنان تقاضا دارد براي تكميل پوشش هاي بيمه اي خود متناسب با ديه جديد به شركت هاي بيمه طرف قرارداد مراجعه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها