کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سپرده گذاری برای کودکان


کد خبر : ۴۴۱۰۶سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶:۴۲۴۰۱۹۷ بازدید

بررسی شرایط افتتاح حساب های پس انداز و سپرده گذاری بانکی برای فرزندان ...

سوده قدیمی- خراسان/ یک روش مناسب در آموزش پس انداز به کودکان، افتتاح حساب بانکی برای آنان است. والدین از این راه می توانند رویه درست خرج کردن و مدیریت مالی را به فرزندان شان بیاموزند. در این زمینه بسیاری از بانک ها و موسسات مالی به حساب های پس انداز ویژه کودکان روی آورده اند. افتتاح این قبیل حساب ها علاوه بر این که جایگاه مناسبی برای بانک میان کودکان و نوجوانان ایجاد می کند، به آنان می آموزد تا سرمایه خود را پس انداز و در بزرگ سالی نیز این عادت را حفظ کنند و از مشتریان دایمی بانک باشند. به دلیل تنوع در تعداد بانک ها و موسسات مالی و همچنین گوناگونی در خدمات ارائه شده و وجود حساب های بانکی مختلف، گاهی والدین برای انتخاب صحیح سردرگم می شوند. از این رو دخل و خرج امروز به چند نمونه از برترین حساب های بانکی مخصوص کودکان و نوجوانان پرداخته است.

بانک انصار: طرح قلک الکترونیکی دانش آموزان

این طرح همان طور که از نامش پیداست، افتتاح یک حساب بانکی برای دانش آموزان زیر 18 سال است. اما نه فقط یک حساب ساده! این حساب پس انداز به یک حساب «اندوخته» دیگر وصل است و هر بار که موجودی حساب اندوخته به 100 هزار تومان برسد، به طور خودکار دوباره یک حساب اندوخته جدید برای فرد باز می شود. اگر همین حساب اندوخته جدید نیز به 100 هزار تومان برسد، بار دیگر حساب اندوخته جدیدی باز خواهد شد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. همراه این حساب پس انداز، یک کارت بانکی نیز به دانش آموز داده می شود که می تواند با آن خرید کند یا پول بردارد.

بانک ملی: حساب آرزو

«آرزو»، یک حساب کوتاه مدت است که والدین می توانند برای فرزندان زیر 18 سال خود باز کنند. دارندگان این حساب از سود کوتاه مدت، بر اساس شرایط جاری بانک بهره مند می شوند. برای گشایش حساب، والدینی که تاکنون حسابی در بانک ملی نداشته اند، باید به یکی از شعبه های این بانک بروند و آن جا حساب باز کنند. اما آن دسته از پدر و مادرانی که سابقه و حساب در بانک ملی دارند، می توانند مراحل افتتاح حساب را به صورت اینترنتی انجام دهند. برای این کار باید به سایت «کانون جوانه های بانک ملی» به آدرس www.kids.bmi.ir بروند و مراحل عضویت و افتتاح حساب را انجام دهند.

بانک پاسارگاد: حساب اندوخته فردا

حساب «اندوخته فردا» ی بانک پاسارگاد یکی از بهترین شیوه ها برای تامین آتیه و آرامش فرزندان است. این حساب برای کسانی مناسب است که هم اکنون اندوخته قابل توجهی ندارند، ولی می توانند ماهانه، پس اندازی حتی به مقدار اندک داشته باشند. «اندوخته فردا» این امکان را فراهم می کند تا دارنده آن، از مبلغ چشمگیری که پس از پنج سال در حسابش جمع می شود، مایحتاج خود را فراهم کند.

صاحب حساب می تواند هر ماه دست کم 10 هزار تومان را به عنوان «اقساط»، چه به صورت نقدی و چه انتقال از حساب دیگر خود، به حساب سپرده اندوخته فردا واریز کند. حتی دارنده حساب می تواند علاوه بر اقساط تعیین شده، هر ماه مبلغی مازاد به حساب واریز کند. در این حالت مجموع پول های واریز شده در هر ماه به علاوه قسط همان ماه و سود سپرده های قبلی به سپرده های بلند مدت یک، دو، سه و چهار ساله تبدیل می شود.

بانک کشاورزی: طرح کودک و نوجوان

از ویژگی های این طرح، افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری آتیه به دو شیوه اقساطی و یک جاست که امکان واریز وجه برای نوجوانان بالای 15 سال را بدون نیاز به حضور والدین فراهم می کند. همچنین کارت «مهر گستر نوجوان» برای افراد 11 تا 15 سال ارائه می شود.

بانک کشاورزی: طرح آتیه

این حساب بانکی مخصوص گروه سنی خاصی نیست. اما با توجه به مزایای استثنایی آن در بلند مدت و برای ایجاد فرهنگ پس انداز، گشایش آن برای کودکان و نوجوانان توصیه می شود. دوره سرمایه گذاری طرح آتیه پنج سال است و امکان تمدید آن برای دوره های پیاپی وجود دارد. هر یک از اعضای خانواده با هر میزان سرمایه می توانند از مزایای این حساب بهره مند شوند. هم اکنون حداقل مبلغ برای افتتاح حساب آتیه، 50 هزار تومان است و هیچ گونه محدودیتی از نظر زمان و مبلغ قسط های واریزی، وجود ندارد. پرداخت قسط های ماهانه، در شعبه های سراسر کشور یا از طریق همراه بانک و اینترنت بانک امکان پذیر است. نرخ سود «آتیه» به صورت علی الحساب است و در صورت تغییر، سود بر اساس نرخ های جدید محاسبه می شود.

بانک آینده: سپرده قرض الحسنه پس انداز «امید آینده»

حساب پس انداز امید آینده برای دانش آموزانی تعریف شده است که در سنین 7تا 18 سال هستند. از طریق این خدمت بانکی که بر اساس ویژگی ها و خواسته های دانش آموزان طراحی شده است، تمام خدمات بانکی متناسب قابل ارائه است. بانک آینده در صدد است با حضور در مقاطع مختلف تحصیلی، ساده ترین مفاهیم بانکی و پس انداز کردن را از طریق آموزش به زبان کودکانه توضیح دهد.

دانش آموزانی که 7تا 18 ساله هستند، با دریافت هدیه 10 هزار تومانی از سوی بانک آینده صاحب حساب رایگان بانکی خواهند شد. گروه سنی بالای 15 سال، علاوه بر آن، یک کارت بانکی متصل به حساب نیز به طور رایگان دریافت می کنند. حساب های امید آینده، هر ساله در قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز شرکت داده می شوند، مشروط بر این که قانون حداقل موجودی را رعایت کرده باشند. دانش آموزان بالای 12 سال می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و کارت دانش آموزی به یکی از شعبه های بانک آینده بروند و با تکمیل فرم ها یک حساب برای خود باز کنند.
 
بانک صادرات ایران: سپرده سرمایه گذاری تامین آتیه کودکان و نوجوانان

هدف از اجرای این طرح تامین آتیه کودکان و نوجوانان و ایجاد سرمایه ای مطمئن برای تهیه و تامین نیازهای زندگی آینده آنان مثل جهیزیه، هزینه تحصیلات عالی، ازدواج و... است. این طرح می تواند از یک تا 20 سال یا بیشتر ادامه یابد و سرمایه قابل توجهی در اختیارشان قرار دهد.
درباره ویژگی های این حساب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان گشایش حساب برای همه کودکان و نوجوانان بنابر دستورالعمل های موجود وجود دارد.
والدین می توانند با مسدود کردن حساب از برداشت پول تا رسیدن فرد به سن قانونی جلوگیری کنند.
حداقل مبلغ برای افتتاح حساب 100 هزار تومان است.
سرمایه گذاری می تواند به صورت یک جا یا اقساطی باشد.
تعیین میزان، تعداد اقساط و سرمایه پایان دوره به عهده سپرده گذار است.
تاخیر یا پرداخت نکردن اقساط شامل هیچ گونه جریمه ای نمی شود و محاسبه سود سپرده های ماه های قبل طبق روال خواهد بود.
اگر سپرده گذاری متوقف شود، سود حاصل برای سپرده های اندوخته شده، تا پایان دوره محاسبه می شود و سرمایه پایان دوره نیز متناسب با اقساط پرداخت شده، خواهد بود.

بانک صادرات: حساب سرمایه گذاری گنجینه سپهر

والدین می توانند این حساب سپرده را برای فرزندان زیر 18 سال خود باز کنند. در این سپرده گذاری، سرمایه گذار حساب را برای یک دوره یک ساله قابل تمدید، بر اساس نرخ های مصوب در بانک افتتاح می کند. سپرده بلند مدت یک ساله است و می توان تا 30 سال آن را تمدید کرد. حساب با حداقل مبلغ 100 هزار تومان باز می شود. برداشت از این نوع سپرده، به دفعات و طی یک روز با لحاظ کردن حداقل مانده موجودی (100 هزار تومان) امکان پذیر است. سرمایه گذاری را می توان به صورت یک جا، اقساطی و ترکیبی انجام داد. حتی صاحب حساب می تواند سود را به قسط تبدیل کند و سرمایه نهایی خود را افزایش دهد.

بانک صادرات: سپرده قرض الحسنه پس انداز 

دانش آموزی
این سپرده قرض الحسنه مختص دانش آموزان بالای 12 سال و هدفش افزایش منابع بانکی و مشارکت عموم دانش آموزان برای گسترش سنت الهی قرض الحسنه است.
برای افتتاح این حساب، دانش آموز با در دست داشتن شناسنامه و تصویر آن و شماره ملی خود به بانک می رود و پس از تکمیل فرم افتتاح حساب، مبلغ هشت هزار تومان واریز می کند که با واریز مبلغ دو هزار تومان از طرف بانک جمعا با 10 هزار تومان حساب باز می شود. پس از آن یک کارت بانکی به نام «سپهر کارت» با لوگوی ویژه دانش آموزان به صورت رایگان صادر می شود. دانش آموز در حضور والدین خود، فرم درخواست «فعال سازی سپهر کارت دانش آموزی» را تکمیل می کند و پس از آن می تواند با کارت بانکی خود، از حسابش پول برداشت کند. برداشت از دستگاه های خود پرداز با این کارت، طی یک روز حداکثر پنج مرتبه و هر نوبت پنج هزار تومان است. چنان چه صاحب حساب در مقطع تحصیلی خود به عنوان دانش آموز ممتاز شناخته شود، بانک برای قدردانی و تشویق دانش آموزان کوشا، حداکثر تا مبلغ 40 هزار تومان برای جایزه به حساب وی واریز می کند.
 
بانک مسکن: طرح آتیه طلایی و مسکن جوانان

حساب پس انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب های سپرده گذاری کوتاه مدت است که دارنده آن می تواند با رعایت برنامه سپرده گذاری که بانک آن را ارائه می دهد، در بلند مدت از مزایا و تسهیلات ویژه این حساب برخوردار شود.

شرایط و ویژگی های افتتاح حساب و استفاده از مزایا و تسهیلات حساب پس انداز جوانان:

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده باشد، می تواند به نام خود یا کسانی که تحت قیومیت او هستند، حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.
برداشت وجه از این حساب در هر مقطعی مقدور است، به شرطی که متوسط موجودی حساب، از حداقل مبلغ تعیین شده از سوی بانک مرکزی در هر سال کمتر نشود.
این حساب همچنین قابل تبدیل به دیگر حساب های صندوق پس انداز مسکن و قابل انتقال به بستگان نزدیک است.
مدت این سرمایه گذاری از یک تا 20 سال است که هر پنج سال یک بار تمدید می شود.
به جز مبلغ افتتاح حساب و تعداد دوره های سرمایه گذاری، انتخاب مبلغ واریزی به عهده سرمایه گذار است.
در صورت توقف جریان سپرده گذاری، سود حاصل تا پایان مدت پرداخت محاسبه می شود و سرمایه پایان دوره متناسب با مبالغ پرداخت شده خواهد بود.
تاخیر یا پرداخت نکردن مبالغ دوره ای شامل جریمه ای نمی شود و محاسبه سود سپرده های ماه های قبل طبق روال انجام می شود.
گرفتن وام جوانان زودتر از پنج سال امکان ندارد. حتی اگر موجودی حساب بالا باشد. البته می توان با تبدیل سپرده جوانان به صندوق مسکن، زودتر از پنج سال و حتی یک ساله نیز از وام آن استفاده کرد.

حداکثر مدت بازپرداخت وام مسکن جوانان برای تقسیط به روش ساده 20 سال است. البته اگر پلکانی قسط بندی شود حداکثر 12 ساله خواهد بود.
تسهیلات از محل وام مسکن جوانان سقف مشخصی دارد. اما می توان پس از اتمام مدت زمان مقرر سپرده گذاری (15سال) به میزان سالانه 4درصد و حداکثر تا 20 درصد، از افزایش سقف تسهیلات اعطایی بهره مند شد. البته به شرطی که حداقل متوسط موجودی سال پانزدهم حفظ شود.

lgis2wgcj9f6597tesb.jpg

8mvrpk0skmqh9u8lxxqb.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها