کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهلت ثبت سفارش کالاها 90 روزه شد


کد خبر : ۴۴۰۷۰سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۱۹۱۰۱۲ بازدید

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام ...

به گزارش ایران جیب از گمرک ایران، مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد : مهلت اعتبار ثبت سفارش کالاها تا اطلاع ثانوی ۹۰ روز از تاریخ صدور تعیین شده است .

در این بخشنامه آمده است : به پیوست تصویر نامه شماره 41015/100/96 مورخه 96/8/24 سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای ماده 40 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص تعیین مهلت ثبت سفارش، حداکثر مهلت ورود کالا به کشور و... جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت کامل مقررات ارسال می‌گردد.

بر این اساس در اجرای ماده ۴۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موارد زیر جهت اجرا و اقدام لازم، تعیین و ابلاغ می‌گردد: 

۱- مدت اعتبار ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی ۹۰ روز از تاریخ صدور تعیین می‌گردد. بدیهی است موارد مربوط به تبصره ۳ ماده ۴۰ آیین‌نامه فوق پس از تعیین توسط وزارت جهاد کشاورزی، به آن دفتر اعلام خواهد شد.

۲- اعتبار درخواست‌های ثبت سفارش ۳۰ روز تعیین می‌گردد.

۳- حداکثر مهلت ورود کالا به کشور:
 الف- روش غیربانکی: حداکثر ظرف ۹۰ روز از تاریخ صدور ثبت سفارش، واردکننده مجاز به ورود کالا به کشور می‌باشد.
 ب- روش بانکی: مهلت ورود کالا به کشور در این روش پس از صدور ثبت سفارش، تابع مقررات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

۴- حداکثر زمان پرداخت کارمزد، ۷۲ ساعت بعد از تأیید پرونده و صدور فیش کارمزد می‌باشد و در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، درخواست ثبت سفارش و یا تمدید حذف می‌گردد.

۵- تغییر نوع کالای اساسی در ثبت سفارش‌هایی که برای آنها اعتبار اسنادی گشایش شده و یا حواله ارزی بانکی ارسال شده است، براساس درخواست بانک و مجوز دستگاه‌های ذی‌ربط قابل انجام است.

۶- لازم به یادآوری است تمدید ثبت سفارش صرفاً براساس تبصره یک ماده ۴۰ آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و در صورت تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است و در غیر این صورت تمدید ثبت سفارش امکان‌پذیر نمی‌باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها