کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا خواستار مقابله با ایران در عراق شد


کد خبر : ۴۴۰۵۸سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲:۱۲۳۹۷ بازدید

دوگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته آمریکا به دنبال عقب راندن نفوذ ایران در عراق و کمک به دولت مرکزی ...

دوگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته آمریکا به دنبال عقب راندن نفوذ ایران در عراق و کمک به دولت مرکزی در بغداد برای حل اختلافاتش با اقلیم کردستان است.

سیلیمان در سپتامبر ۲۰۱۶ تنها چند هفته پیش از شروع عملیات آزادسازی موصل از داعش، به عنوان سفیر آمریکا در عراق منصوب شد. او اعلام کرده پس از پایان جنگ با داعش، واشینگتن بر استمرار صلح در عراق و بازسازی آن متمرکز شده و نفوذ ایران در این کشور را یک مشکل می‌داند.

به گزارش فرارو، این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: ایران به حاکمیت کشورهای همسایه‌اش احترام نمی‌گذارد. ایرانی‌ها تا حدودی به دولت عراق در شکست داعش کمک کردند. اما، صادقانه بگویم، من ندیدم که ایرانی‌ها برای کمک‌های بشردوستانه پول اختصاص دهند. من ندیدم که آنها به برنامه ثبات‌سازی سازمان ملل کمک کنند.

هنگامی که در تابستان ۲۰۱۴ داعش مناطق مرکزی و شمالی عراق را تصرف کرد، شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران برای دفاع از کشور، به پا خاستند و تا زمان بازسازی نیروهای مسلح عراق، آنها در بسیاری از مناطق مانع پیشروی داعش شدند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها