کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس به نیمه 74 هزار واحد رسید


کد خبر : ۴۴۰۵دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹:۰۲۲۱۶۳ بازدید

شاخص کل بورس به دنبال تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و تزریق نقدینگی با افزایش 330 واحدی به نیمه 74 هزار واحد رسید.

شاخص بورس از ابتدای معاملات امروز با روندی افزایشی همراه شده که بیشترین تأثیر مثبت را گروه‌های بانکی، خودرویی، پالایشی و سیمانی دارد.

امروز تمام شاخص‌های منتخب از جمله صنعت، 50 شرکت فعال‌تر، آزاد شناور، 30 شرکت بزرگ، بازار اول و دوم به رنگ سبز درآمده و روند صعودی به خود گرفته‌اند.

واکنش مثبت بازار دو اتفاق مهمی است که طی روزهای اخیر رخ داده که تزریق نقدینگی و مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی است و همچنین ورود به موقع شرکت‌های حقوقی، روند افزایشی شاخص را از روز گذشته دنباله‌دار کرده است.

در معاملات امروز بورس، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، سیمان تهران، کال‌سیمین، گروه بهمن، مخابرات، سرمایه‌گذاری سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، توسعه معادن و فلزات وسرمایه‌گذاری صنعت نفت بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 12 واحدی به 760 واحد رسید که پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی جم، پتروشیمی خراسان، نفت ایرانول، پتروشیمی زاگرس و هدلینگ صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تأثیر مثبت را داشته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها