کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه محصولات ارگانیک در 30 نقطه میادین شهرداری تهران


کد خبر : ۴۴۰۴۲دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵:۴۱۱۹۰۰ بازدید

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت:‌ 30 نقطه از غرفه‌های میادین و تره‌بار تهران محصولات ارگانیک را عرضه می‌کنند که البته کافی ...

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت:‌ 30 نقطه از غرفه‌های میادین و تره‌بار تهران محصولات ارگانیک را عرضه می‌کنند که البته کافی نیست و تعداد آن باید افزایش یابد.

غلامرضا رحیمی امروز در نشست خبری دهمین جشنواره ارگانیک ایران به اهمیت تولید و توزیع میوه سالم و ارگانیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سلامت و قیمت محصولات کشاورزی که در غرفه‌های میادین و تره‌بار تهران در اولویت قرار دارد، از سال 90 غرفه‌هایی را برای عرضه محصولات ارگانیک در برخی از نقاط تهران اختصاص دادیم که در ابتدا 5 نقطه از تهران محصولات ارگانیک را عرضه می‌کردند.

وی در ادامه گفت:‌ با توجه به استقبال مردم، این تعداد به 30 نقطه رسید و بنا داریم تا تعداد جایگاه‌های ارگانیک را افزایش دهیم.

رحیمی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 700 هزار نوبت خرید در غرفه‌های میوه و تره‌بار تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سلامت محصول برای ما  اهمیت بسیاری دارد و اجازه توزیع میوه‌های قاچاق وارداتی را در میادین نمی‌دهیم و تنها 4 قلم میوه موز، آناناس، انبه و نارگیل که محصول مناطق حاره‌ای هستند، به طور رسمی قیمت‌گذاری شده و عرضه می‌شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار هم‌اکنون 244 نقطه بازار میادین در شهر تهران فعال است و در صورت مکان‌یابی 100 نقطه دیگر نیز قرار است، به این تعداد اضافه شود.

وی همچنین از هماهنگی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان برای عرضه و تنظیم بازار تخم‌مرغ در غرفه‌های میادین و تره‌بار خبر داد و گفت: روز گذشته نامه‌ای از آقای مهرفرد (معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی) به‌دست ما رسید که اعلام کرده بود اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن آمادگی عرضه تخم‌مرغ را برای تنظیم بازار دارد که ما هم بلافاصله بدون تشریفات اداری، مکان در اختیار آنها قرار دادیم.

وی همچنین به اهمیت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم با شستشو و حذف گل و لای به‌ویژه در سبزیجات تا حد زیادی از ایجاد زباله‌های ناشی از سبزیجات در شهر تهران بکاهیم که بخشی از این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار فارس، محصولات ارگانیک به دلیل عدم استفاده از کود و سم و شرایط پرورش خاص تا 30 درصد قیمت بالاتری نسبت به محصولات دیگر دارند، اما از نظر سلامت و وجود نداشتن باقیمانده سموم در محصول بسیار حائز اهمیت است و ایران به‌تازگی در رتبه‌بندی کشورهای تولیدکننده محصولات ارگانیک قرار گرفته است، البته کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، چین و  هند به ترتیب در رده‌های اول تولید محصولات ارگانیک قرار دارند و در ایران نیز به‌تازگی پس از سال‌ها دولت در برنامه ششم توسعه کشت این‌گونه محصولات را در دستور کار خود قرار داده است.

دهمین جشنواره ارگانیک تهران از 22 آذر تا اول دی‌ماه به مدت 8 روز در بوستان گفت‌وگو با حضور شرکت‌های تولیدکننده محصولات ارگانیک داخلی و خارجی برگزار می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها