کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیستم ترمز CBC در برخی خودروها به چه معناست؟


کد خبر : ۴۴۰۲۲سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۲۲۰۷۰ بازدید

این سیستم که نام کامل آن Coner Braking Control است را می‌توان با عنوان کنترل ترمز گیری در پیچ ترجمه کرد. تمامی خودروها در زمان ...
سیستم ترمز CBC در برخی خودروها به چه معناست؟سیستم ترمز CBC در برخی خودروها به چه معناست؟

خودروپلاس- این سیستم که نام کامل آن Coner Braking Control است را می‌توان با عنوان کنترل ترمز گیری در پیچ ترجمه کرد. تمامی خودروها در زمان پیچیدن، شاهد بر هم خوردن تعادل وزنی به سمت خراج پیچ هستند، به این معنی که وزن بیشتری بر روی چرخ‌های بیرونی پیچ قرار می‌گیرد و چرخ‌های داخلی پیچ عملاً وزن کمتری را تحمل می‌کنند.

در این شرایط در صورتی که راننده اقدام به ترمز گیری کند، سیستم ترمز، فشار هیدرولیک مساوی را در هر محور به چرخ‌های طرفین می‌فرستد در حالی که چرخ‌هایی با وزن بیشتر بر روی آن‌ها باید فشار هیدرولیک بیشتری را نیز دریافت کنند. CBC دقیقا همین وظیفه را بر عهده دارد به این معنی که بر حسب شدت پیچیدن خودرو، نیروی ترمز هر یک از چرخ‌های محور‌ها را به صورت نامساوی توزیع می‌کند تا خودرو پایداری بیشتری در پیچ‌ها داشته باشد. این سیستم در خودرو‌های شاسی‌بلند که مرکز ثقل بلند و وزن زیادی دارند بیش از خودروهای سواری کاربرد دارد اما بعضی از خودرو‌های سواری و حتی موتورسیکلت‌ها هم از این سیستم بهره می‌برند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها