کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نحوه شکایت سهامداران از کارشناسان رسمی


کد خبر : ۴۳۹۴۱شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۲۷۹۴۱ بازدید

عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری با بیان اینکه می‌توان از گزارش‌ کارشناسان رسمی نسبت به ارزش‌گذاری اموال و سهام شکایت و آن را ...
نحوه شکایت سهامداران از کارشناسان رسمینحوه شکایت سهامداران از کارشناسان رسمی

عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری با بیان اینکه می‌توان از گزارش‌ کارشناسان رسمی نسبت به ارزش‌گذاری اموال و سهام شکایت و آن را نقض کرد، گفت: هر سهامدار می‌تواند بابت مخدوش بودن گزارش کارشناس رسمی به دادسرای انتظامی شکایت کند.

اسماعیل غلامی عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌ هر سهامدار و یا شخص حقیقی و حقوقی که نسبت به نظر یا گزارش کارشناس یا کارشناس‌های رسمی اعتراض و آن را مخدوش می‌داند، می‌تواند به دادسرای انتظامی کانون کارشناسان دادگستری شکایت کرده و در صورت کفایت مستندات، نظرات کارشناسان را به طور کلی نقض و آنها را تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

وی با اشاره به گزارش ارزش‌گذاری گروه پارس‌آنلاین از سوی شرکت ‌های‌وب گفت: تاکنون سازمان تنظیم مقررات رادیویی حدود 17 پروانه ارتباطات ثابت (FCP) صادر کرده و سالانه حدود 20 میلیارد تومان بابت این امتیازها دریافت کرده است. در این زمینه نحوه ارزش‌گذاری مجوزها با بررسی ساده از تعداد پروانه‌های معامله‌شده و قیمت آنها در بازار و مقایسه با رقم‌هایی که کارشناسان رسمی در این گزارش درج کرده‌اند، به‌راحتی به‌دست می‌آید.

غلامی با تأکید بر لزوم نظارت همه جانبه سازمان بورس و نهادهای نظارتی بر نحوه ارزش‌گذاری و فرآیند ادغام در مجموعه‌‌ های‌وب برای جلوگیری از وقوع رخدادهای قابل‌تأملی همچون سایپا گفت: در روش‌های ارزش‌گذاری به روش بازار، درآمدی و بهای تمام‌شده یا گذشته‌نگر می‌توان داده‌های مختلفی را ارائه داد که با توجه به ریسک‌های موجود در کشور امکان ارزیابی دقیق برای پروانه ارتباطات ثابت بر اساس روش درآمدی، قابل اتکا نیست.

عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری در مورد نحوه رسیدگی به شکایت از گزارش‌های کارشناسان رسمی در دادسرا گفت: چنانچه سهامداری از بابت گزارش کارشناس رسمی به دادسرای انتظامی کانون کارشناسان رسمی قوه قضائیه شکایت کند، طی روزهای چهارشنبه هر هفته هیأتی منتخب در این دادسرا گزارش‌های موجود را به لحاظ ماهوی و شکلی بررسی کرده و حتی ممکن است برای اطمینان بیشتر به هیأت کارشناسان 5 نفره ارسال شود، اما در نهایت پس از اعلام گزارش دادسرای انتظامی، کیفرخواست علیه شکایت‌شوندگان صادر و سپس به دادگاه جهت صدور رأی ارسال می‌شود.

معاون سابق قیمت‌گذاری شرکت‌های اصل 44 سازمان خصوصی‌سازی با رد سلب مسئولیت کارشناسان رسمی در گزارش‌های ارزش‌گذاری خود گفت: اگر قرار باشد کارشناسان رسمی تنها در صورت دریافت مجموعه‌ای از داده‌ها و اعداد و ارقام تنها اقدام به تنظیم آنها در گزارشات خود بدون توجه و اشراف به حیطه تخصصی موضوع نکند، باید پرسید پس کار کارشناس رسمی برای چیست؟

به گفته وی هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند از کارشناسان رسمی در صورت اطمینان از مخدوش بودن گزارش‌های وی شکایت کرده و تمامی مستندات وی را باطل نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها