کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات ثبت شده در قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۴۳۹۴۰شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۱۶۷۲۵ بازدید

گرچه قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی در هفته ای که گذشت با بیشترین کاهش از ماه می همراه بوده است.

سایت طلا نوشت: قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه از پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر اندکی فاصله گرفت ولی با بیشترین افت هفتگی از ماه می روبرو شده است.

بر اساس این گزارش پیشرفت بر سر طرح  اصلاحات مالیاتی در آمریکا و امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور موجب تقویت ارزش دلار و شاخص سهام شده و کاهش قیمت طلا را به همراه داشته است.

انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه نوامبر نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. این مساله احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته جاری را نیز بیش از پیش کرده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 1249 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه به کمتر از 1243 دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از 26 جولای بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 2.6 درصد کاهش داشته که این میزان افت از اوایل ماه می بی سابقه بوده است.

این برای سومین هفته متوالی است که قیمت طلا با کاهش روبرو شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم جنجالی ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل تاثیر مثبتی بر قیمت طلا نداشته است.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست هفته جاری خود برای سومین بار در سال 2017 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نظرسنجی رویترز نشان می دهد که فدرال رزرو سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد. این مساله موجب افزایش فشار بر قیمت طلا خواهد شد.

با کاهش قیمت طلا به کمتر از سطح 1260 دلاری بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی اقدام به فروش ذخایر طلای خود کرده اند.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر 228 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که در این مدت 198 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در این مدت به 4.1 درصد رسیده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و نوسانات ارزش دلار در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها