کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سناریوی گرانی بنزین برای کاهش تلفات جاده‌ای


کد خبر : ۴۳۸۲۸دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۳۲۳۶۵۴ بازدید

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از سناریوی گرانی بنزین برای کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: پیشنهاد کاهش سرعت ده کیلومتری در جاده‌های ...

تسنیم- دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از سناریوی "گرانی بنزین" برای کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: پیشنهاد کاهش سرعت ده کیلومتری در جاده‌های برون شهری هنوز به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نرسیده است.

مهرداد تقی زاده افزود: این پیشنهاد، یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده‌ای است و باید در کمیسیون ایمنی راهها که شامل حدود بیست دستگاه اجرایی و سازمان است مطرح و به تصویب برسد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: در کمیسیون ایمنی، نظرات مختلفی برای کاهش تلفات جاده ای وجود دارد که این یکی از نظرات است اما عده دیگری از اعضا، معتقدند افزایش دقت دوربین‌های کنترل سرعت می تواند مؤثرتر باشد.

وی افزود : یکی از دلایل بالا بودن نرخ تلفات جاده ای در ایران، خودرو محور بودن سفرهای بین جاده‌ای است که خود آن نیز، ناشی از ارزان بودن قیمت سوخت و بی رغبتی برای استفاده از حمل و نقل ریلی و عمومی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان تلفات جاده ای در سال گذشته را 15 هزار و 900 نفر اعلام کرد و گفت: برای کاهش تلفات جاده ای باید در بخش زیرساخت‌ها و حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری جدی صورت پذیرد که نقشه راه ایمنی کشور در این زمینه با سه سناریوی مختلف تهیه و برای تصویب به مقامات دولتی و معاون اول رئیس جمهور ارجاع شده است.

وی افزود: در سناریوی اول، با سرمایه‌گذاری 130 هزار میلیارد تومانی تلفات جاده ای در سال 1406 به 15 هزار نفر کاهش می یابد و در سناریوی دوم، با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد تومانی تلفات جاده ای در ده سال آینده به 13 هزار نفر می رسد و در آخرین سناریو، با سرمایه‌گذاری 280 هزار میلیارد تومانی، در سال دهم تلفات جاده ای به 9 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد : در صورت حرکت با همین وضعیت فعلی، تلفات جاده ای در سال 1406 به 19 هزار نفر خواهد رسید.

دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور افزود: سناریوی اول شامل انجام اقدامات ایمنی سازی جاده هدایت و سناریوی دوم شامل افزایش سهم حمل و نقل عمومی و واقعی کردن قیمت سوخت است اما سناریوی سوم، هر دو سناریو می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها