کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنج‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۴۳۷۵۸پنجشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۱۵۹۱۰ بازدید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.

سایت طلا نوشت: انتشار آمارهای امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا و گمانه زنی های مربوط به رای گیری درباره طرح اصلاحات مالیاتی در سنای آمریکا موجب شده است تا ارزش دلار با افزایش و قیمت طلا با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با افت نسبی همراه شده و به کمتر از 1284 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز با کاهش 0.8 درصدی روبرو شد و به 1281 دلار در هر اونس رسید که این پایین ترین قیمت از 22 نوامبر به شمار می رود.

قیمت طلا در ماه نوامبر با افزایش یک درصدی روبرو شده تا برای نخستین بار از ماه اوت روندی صعودی را ثبت کرده باشد.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش 0.1 درصدی روبرو شده است. سنای آمریکا قرار است امروز درباره طرح اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ رای گیری نهایی را انجام دهد و این طرح در صورت تصویب نهایی به کاخ سفید ارسال خواهد شد تا ترامپ آن را امضا نماید.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال بیشتر از پیش بینی های اولیه بوده و به سریع ترین رقم در سه سال اخیر رسیده است.

انتشار این آمارها موجب شده است تا درآمد اوراق قرضه خزانه داری آمریکا با افزایش روبرو شود و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

پس از شلیک موشک بالستیک کره شمالی، آمریکا بار دیگر نسبت به نابودی کامل رژیم پیونگ یانگ هشدار داده است.

به نظر می رسد برگزاری نشست اوپک و روسیه می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازار نفت و سایر بازارهای بین المللی داشته باشد. اوپک و روسیه به دنبال دستیابی به توافق نهایی برای تمدید کاهش تولید نفت طی ماه های آینده هستند.

ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر بازارهای بین المللی باشد.

پیش بینی می شود انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا، آلمان و فرانسه و چین طی ساعات آینده می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز داشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها