کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل خرید فزاینده طلا از سوی روسیه


کد خبر : ۴۳۷۵۷پنجشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲:۵۵۲۶۹۵ بازدید

به گفته یک تحلیلگر بازار، خرید فزاینده طلا از سوی روسیه یک پیام واضح دارد که فاصله گرفتن از دلار آمریکا و سلطه پولی این کشور است.

به گفته یک تحلیلگر بازار، خرید فزاینده طلا از سوی روسیه یک پیام واضح دارد که فاصله گرفتن از دلار آمریکا و سلطه پولی این کشور است.

روسیه در اکتبر ۲۱ تن طلا خریداری کرد و میزان ذخایر طلای این کشور که در یک دهه گذشته سه برابر شده است، به ۱۸۰۰ تن بالغ شد.

به گفته جف کریستین، مدیرکل CPM Group، این یک اقدام معمول برای روسیه است و این کشور سرانجام قادر شده هدف بلندمدت برای بازسازی ذخایر خود و متنوع سازی از دلار را به انجام برساند.

روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، شاهد به فروش رفتن عمده ذخایر طلای خود بود و از حدود سال ۱۹۹۷ تلاش کرده این ذخایر را مجددا برگرداند.

در فاصله سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ روسیه جریان ورود سرمایه و مبادلات ارزی خارجی که برای تبدیل پول به طلا ضروری بود، نداشت اما پس از اینکه در سال ۲۰۰۵ قیمت‌های نفت، پالادیم و نیکل شروع به افزایش کرد، به یکباره اقتصاد روسیه با جریان عظیم ورود دلار آمریکا روبرو شد. اما دولت روسیه به سرعت دریافت که در اتکا به دلار آمریکا مشکل دارد.

به گفته کریستین، روسیه در زمانی با ورود عظیم دلار روبرو شد که دولت آمریکا خصومت فزاینده‌ای نسبت به دولت روسیه داشت و روسیه تصمیم گرفت اتکا به ارز آمریکا را کاهش دهد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، روسیه در انجام چنین اقدامی تنها نبوده و چین و بسیاری از کشورهای دیگر نیز در حال کاهش استفاده از دلار آمریکا هستند.

چین در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ طلای زیادی خریداری کرد که قرار بود وارد صندوق سرمایه‌گذاری دولتی شود اما در عوض دولت این کشور تصمیم گرفت به ذخایر پولی اضافه کند و به خزانه‌داری آمریکا پیامی ارسال کند که چین می‌تواند ذخایر پولی خود را متنوع سازد. / ایسنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها