کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش مبلغ بیمه‌ها تا 9 درصد


کد خبر : ۴۳۶۹۵چهارشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۶۱۷۹۳ بازدید

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر دولت لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را به مجلس ارائه داده و در پروسه نوبت‌دهی قرار دارد. این ...

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر دولت لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را به مجلس ارائه داده و در پروسه نوبت‌دهی قرار دارد. این موضوع به زندگی میلیون‌ها نفر مربوط می‌شود و در‌صورتی‌که در اولویت کاری مجلس قرار گیرد، مبلغ کل بیمه‌ها تا ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بیمه‌ مرکزی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره تغییر در نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بیمه عمر و مشکلاتی که برای بیمه‌گذاران به وجود آمده است، گفت: این بحث درخصوص مالیات بر ارزش افزوده بیمه عمر در سازمان امور مالیاتی و شرکت‌های بیمه وجود دارد و نظر سازمان امور مالیاتی بر این است که مالیات بر ارزش افزوده همزمان با اقساط بیمه عمر پرداخت شود.

او افزود: البته ما امیدواریم هرچه زودتر این موضوع مطرح شود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هرچه سریع‌تر لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کنند تا این بیمه‌ها از شمول آن خارج شوند. همتی گفت: در حال حاضر دولت لایحه حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌ها را به مجلس ارائه داده و در پروسه نوبت‌دهی قرار دارد. این موضوع به زندگی میلیون‌ها نفر مربوط می‌شود و در‌صورتی‌که در اولویت کاری مجلس قرار گیرد مبلغ کل بیمه‌ها تا ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند. او درباره مشکلات استارت‌آپ‌ها درخصوص بیمه و مالیات گفت: بیمه کردن پرسنل این شرکت‌ها می‌تواند به‌صورت گروهی انجام شود و برخی شرکت‌های بیمه‌گر، بیمه انفرادی هم می‌دهند، مانند بیمه‌هایی که در مناطق آزاد انجام می‌شود اما در‌صورتی‌که تعداد پرسنل این شرکت‌ها در حد ۵۰ نفر باشد گروهی نیز می‌توانند بیمه درمان بخرند و مشکلی وجود ندارد.رئیس‌کل بیمه مرکزی در مورد جذب بیمه‌های اتکایی نیز افزود: ما در حال حاضر برای گرفتن بیمه اتکایی رتبه نداریم و برای اینکه به بنگاه‌های کشور رتبه بدهند باید اول خود کشور رتبه داشته باشد. این در حالی است که هنوز کشور ما رتبه بین‌المللی ندارد. او گفت: پس از برجام به تدریج درصدد گرفتن پوشش‌های بیمه‌ای از سایر کشورها هستیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها