کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیت‌کوین در حال له کردن دلار است؟


کد خبر : ۴۳۶۸۱سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰:۲۶۳۷۲۸ بازدید

یک کارشناس ارشد اقتصادی گفت: اگرچه برخی بر این باورند بالا رفتن قیمت بیت‌کوین در بازار به معنی تشکیل یک حباب بزرگ قیمتی برای این ارز ...

یک کارشناس ارشد اقتصادی گفت: اگرچه برخی بر این باورند بالا رفتن قیمت بیت‌کوین در بازار به معنی تشکیل یک حباب بزرگ قیمتی برای این ارز است، اما در واقع بیت‌کوین در حال له کردن ارزهای متداول نظیر دلار است.

فارس به نقل از راشاتودی نوشت: مکس کیزر، کارشناس ارشد اقتصادی، معتقد است درحالی که برخی از کارشناسان بر این باورند سیر شدیداً صعودی بیت‌کوین در بازار به معنی تشکیل یک حباب قیمتی است اما درواقع ارزهای متداول نظیر دلار در حال از دست دادن ارزش خود در برابر این ارز هستند.

کیزر گفت: به اعتقاد من ما شاهد سقوط ارزش ارزهای متداول در برابر بیت‌کوین هستیم.

وی اضافه کرد:‌ البته با نزدیک شدن قیمت بیت‌کوین به رقم 25 هزار دلار یک اصلاح قیمتی برای آن شکل می‌گیرد. تا آن زمان به احتمال زیاد قیمت بیت‌کوین به روند شدید افزایشی خود در شرایط کنونی ادامه خواهد داد.

در آخرین مبادلات بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت‌کوین از مرز 9700 دلار عبور کرد و در بورس ارزهای مجازی کره جنوبی نیز به 10 هزار دلار نیز رسید.

کیزر می‌گوید که بازار بزرگی برای ارزهای مجازی وجود دارد اما شبکه نظام پرداخت بیت‌کوین به شدت در حال بزرگ شدن است و تقریباً هیچ ارز دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند و هیچ کشور و دولتی نیز توانایی شکست آن را نخواهد داشت.

این کارشناس ارشد اقتصادی  معتقد است بیت‌کوین یک ارز کامل و تمام عیار است که در حال تغییر بازارها و ساختار مالی جهانی است و بانکداران و بانکهای مرکزی کشورها را کنار خواهد گذاشت.

وی افزود: بانک‌های مرکزی و بانکداران کنار می‌روند؛ چراکه آنها نقش بسیار بدی را در ساختار مالی جهانی ایفا کرده و ما باید از شر آنها خلاص شویم و به بیت‌کوین اجازه دهیم دنیای ما را تغییر دهد.

کیزر می‌گوید که بیت‌کوین به چیزی شبیه یک سیاهچاله در جهان تبدیل خواهد شد که تمام سرمایه‌هایی که در بورس‌های جهانی و اوراق قرضه هستند را به خود جلب خواهد کرد و در نهایت به سقوط بازارهای سهام منجر خواهد شد؛ چراکه ارزش این ارز در حال رشد و رسیدن به رقم 25 هزار دلار است.

این کارشناس ارشد اقتصادی معتقد است این سناریو به گونه‌ای پیش می‌رود که هیچ دولت یا کشوری نخواهد توانست جلوی آن مقاومت کرد ه و جلوی آن را بگیرد.

وی همچنین درباره به اصطلاح «استخراج بیت‌کوین» (بیت‌کوین ماینینگ)‌گفت که ایجاد هر توکن بیت‌کوین حدود 2 هزار دلار هزینه می‌برد و با توجه به افزایش تقاضای بیت‌کوین، شرایط تسهیل برای این روند نیز مهیاست.

این کارگزار سابق به هر کسی که می‌خواهد بیت‌کوین بخرد، توصیه کرد: تا پیش از اقدام به خرید در این امر مطالعات کافی داشته باشد.

کیزر گفت: بدون مطالعه قبلی اقدام به خرید نکنید. در صورتی که مطالعه داشته باشید در زمان رسیدن زمان اصلاح قیمتی این ارز شما آمادگی لازم برای آن را خواهید داشت و این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا وحشت نکرده و همچنان در بازی باقی بمانید.

وی ادامه داد: تکنولوژی «بلک چِین» پشت پرده بیت‌کوین نیز تاکنون مورد هک قرار نگرفته و تقریباً نگرانی در این زمینه وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها