کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران همچنان در اوج


کد خبر : ۴۳۶۶۷سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۴۵۷۰۰ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام بودند که با افزایش تقاضا در گروه معدنی‌ و فلزات اساسی با بازارگردانی ...
بورس تهران همچنان در اوجبورس تهران همچنان در اوج

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام بودند که با افزایش تقاضا در گروه معدنی‌ و فلزات اساسی با بازارگردانی سهام، نتوانست از اقبال پیشروها برای جمع‌آوری سهام جلوگیری کند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه ۷ آذر ماه ۹۶ با افزایش 599 واحدی روی رقم 91 هزار و 255واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 4 واحدی عدد 17 هزار و 628 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 663 واحدی به رقم  98 هزار و 654 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 734 واحدی به رقم 64 هزار و 979 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 351 واحدی عدد  193 هزار و 492 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 7 واحدی روی رقم یک هزار  و 26 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 169 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 100 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 65 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های آسان پرداخت پرشین با 28 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 15 واحد و ایران خودرو با 13 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 283 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 331 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 85 هزار و 657 نوبت داد و ستد بود.

در بازار نقدی بورس اما ارزش معاملات از 274 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، ایران ارقام، موتوژن، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی  و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ رایان سایپا، حق‌تقدم خرید سهام بهنوش ایران، تجهیز نیروی زنگان، اوراق اجاره هواپیمایی ماهان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن، متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 50.31 درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی سرمایه‌گذاری کوه نور برای عرضه در روز یکشنبه دو هفته آینده از طریق فرابورس منتشر شد.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 29 میلیون سهم چادر ملو به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در معدنی و صنعتی گل گهر هم 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

همچنین 7.5 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 7.5 میلیون سهم ریل سیر کوثر به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. یک میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله درآمد ثابت امین یکم فردا نیز کدبه‌کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران، در حالی همچنان شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام در میان بازار اولی‌ها به‌ویژه در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها بود.

لزوم اصلاح پرتفوی و استراحت قیمت سهام باعث شد تا معامله‌گران حرفه‌ای با نقد کردن سهام شرکت‌های کوچک به دنبال جذب سهام شرکت‌های صادرات محور و شرکت‌هایی در گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها باشند.

در این زمینه امروز گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در حالی با بیش از 51 میلیون سهم به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان روبرو شد که با صف خرید بیش از 16 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

دوقلوهای سنگ آهنی نیز امروز اگرچه شاهد شکل‌گیری صف خرید سهام در تابلوی معاملات سهام خود بودند که تداوم عرضه سهام از سوی سهامداران حقوقی انتظار برای متعادل شدن معاملات آنها در روز آینده را محتمل می‌کند.

در نماد «ومعادن» نیز امروز عرضه سنگین سهام از سوی سهامدار عمده حقوقی در دامنه نوسان مثبت قیمتی مانع از شکل‌گیری صف خرید در این نماد شد.

درعین‌حال روند معاملات سهام فولاد خوزستان نیز با وجود بازارگردانی سهام در روندی متعادل دنبال شد. همین وضعیت در فولاد مبارکه نیز رخ داد و درعین‌حال ملی مس با وجود معامله 24 میلیون سهمی درجا زد.

امروز بازار سهام، بازاری به نسبت پرحجم بود که همچنان با پیشرو شدن شرکت‌های فولادی و معدنی شاهد خودنمایی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برخوردار از سهام مدیریتی و کنترلی گروه فلزات اساسی و معدنی بود. بازاری که به هر ترتیب همچنان چشم‌انتظار پا گذاشتن نقدینگی و پول‌های تازه به بازار است. فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها