کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات هزینه تبلیغات 10 برند در ایران


کد خبر : ۴۳۶۰۰یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۳۹۴۱۴۵ بازدید

یک پژوهش رسانه ای در حوزه تبلیغات نشان می‌دهد، تلویزیون با جذب 99 درصد منابع تبلیغات شرکتها همچنان تبلیغات پذیرترین رسانه بوده و ...

یک پژوهش رسانه ای در حوزه تبلیغات نشان می‌دهد، تلویزیون با جذب 99 درصد منابع تبلیغات شرکتها همچنان تبلیغات پذیرترین رسانه بوده و رقابتی‌ترین صنعت در عرصه تبلیغات حوزه ارتباطات است.

بررسی‌ها نشان از سبقت گرفتن تلویزیون از مابقی رسانه‌ها در تبلیغات کشور دارد. با توجه به این موضوع   10 برند برتر  تبلیغ کننده در فصل تابستان سال  96 ، تلویزیون را  قبل از روزنامه و مجلات برای تبلیغات‌شان انتخاب کرده‌اند. براساس این بررسی ها که  توسط  شرکت پژوهش  بازار و رسانه امروز (EMRC)  صورت گرفته؛  ده برند برتر در فصل دوم  سال 96 نزدیک به  35,395 (میلیارد ریال) برای تلویزیون،  244  (میلیارد  ریال)  برای روزنامه و 35 (میلیارد ریال) برای مجله هزینه کرده‌اند. با توجه به این ارقام ده برند برتر بیش از 25درصد از تبلیغات تلویزیون و روزنامه و حدود یک چهارم از تبلیغات مجله را به خود اختصاص داده‌اند.  ارزش ریالی تبلیغات تمامی برندها در تابستان 96مبلغ  900,139 میلیارد ریال بوده است. بررسی تخصیص بودجه به هر رسانه نشان می دهد که تلویزیون 99.3درصد، روزنامه0.6درصد و مجلات 0.1 درصد در جهت پیام رسانی تجاری  نقش داشته‌اند.

لازم به ذکر است، تمامی اعداد آمده در این گزارش مقدار ارزش ریالی بودجه تبلیغاتی برندهاست که به رسانه های  مختلف اختصاص داده اند و تخفیفات یا شرایط قرداد با رسانه‌ها در این هزینه لحاظ نشده است.

همچنین براساس این پژوهش مابقی برندها به تفکیک؛ 75 درصد از تبلیغات تلویزیون(103,522میلیارد ریال ) ، 71درصد تبلیغات روزنامه(589 میلیارد ریال) و 76 درصد تبلیغات مجله (115 میلیارد ریال)  به خود اختصاص داده اند.  

بر اساس این پژوهش 5جایگاه از بین ده برند برتر به اپراتورهای تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول و رایتل) و شوینده ها ( اکتیو، امو) تعلق دارد. این موضوع می تواند، نشاندهنده رقابتی بودن تبلیغات در صنعت ارتباطات باشد.

همچنین در صنعت اپراتورها  شرکت  همراه اول  فعالیت تبلیغاتی زیادی داشته و از ده برند برتر تبلیغاتی پیشی گرفته است.  براساس این پژوهش؛  با توجه به اینکه حجم عمده بودجه تبلیغات در تلویزیون هزینه شده است، در برندهای برتر در مجموع تبلیغات اسامی یکسانی با تبلیغات تلویزیونی دیده می شود. بیش از 60 درصد از هزینه تبلیغات تلویزیونی برای 10 برند برتر به ترتیب به برندهای همراه اول (34 %)، ایرانسل (19%)،  بانک انصار (10%) تعلق داشته است.

 این گزارش حاکسیت گروه لوازم خانگی صدر نشین جدول بودجه تبلیغات در روزنامه بوده است و برندهای سامسونگ (35%)، ال جی (12%) در حدود نیمی از بودجه تبلیغات ده برند برتر در روزنامه را به خود اختصاص می‌دهند. رده دوم به تبلیغات ساعتهای مچی در گروه زیورآلات تعلق دارد، برندهای ریموند ویل (6%)، برایت لینگ (5%) و امگا (6%) در مجموع حدود 17% درصد بودجه تبلیغاتی 10 برند برتر را در روزنامه دارند.  در مجلات ده برند تبلیغاتی از صنایع متنوع تری هستند. لوازم خانگی (سامسونگ، ال جی، ایکس ویژن)، مواد بهداشتی (سیگنال، لورآل، سی گل، گارنیر)، اپراتورهای تلفن همراه(رایتل) در حدود 87 درصد بودجه تبلیغات ده برند برتر در مجله را دارند. خودرو، محصولات دارویی؛ دیگر صنایعی هستند که در ده برند برتر تبلیغات مجله به چشم می خورد. در بین برندهای برتر در مجله، سامسونگ به تنهایی 39 %  از این بودجه تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است. / تسنیم

kjo0i2z1dyahp3wksq9.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها