کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جلوگیری از توزیع روغن موتورهای تقلبی و فاقد کیفیت در بازار


کد خبر : ۴۳۵۹۶یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۱۰۲۲۲۴ بازدید

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از توزیع روغن موتورهای تقلبی و فاقد کیفیت ...

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از توزیع روغن موتورهای تقلبی و فاقد کیفیت در بازار جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از وزارت صنعت، وحید منایی در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه عرضه روغن موتورهای دست دوم معضل بازار خودرو است، تصریح کرد: ارتباط معضل بازار خودرو با عرضه روغن موتورهای تصفیه دوم نامفهوم و نادرست است.

وی با اشاره به فعالیت مؤثر شرکت های نفت بهران، سپاهان، ایرانول و پارس در زمینه تولید روغن موتور، افزود: انواع روغن موتور مورد نیاز جهت مصارف داخلی کشور عمدتاً از سوی این چهار پالایشگاه بزرگ تولیدی تصفیه اول می‌شود و سهم سایر تأمین کنندگان از جمله شرکت‌های تولید کننده روغن موتور تصفیه دوم و یا از طریق واردات در کشور بسیار ناچیز است.

منایی محصولات روغن موتور را در زمره کالاهای مشمول استاندارد اجباری طبقه بندی شده سازمان ملی استاندارد ایران دانست و تأکید کرد: تولید این محصولات توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد پایش کیفی مستمر قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، مطابق با قوانین و مقررات مربوطه اقدام اصلاحی انجام می‌شود.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور در چارچوب گشت‌های بازرسی مستقل و مشترک با ادارات کل استاندارد استان‌ها نیز نسبت به نمونه برداری و بررسی موارد مشکوک اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

منایی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب اتحادیه مذکور به واحدهای توزیعی زیرمجموعه به منظور جلوگیری از توزیع هر گونه محصولات تقلبی و یا فاقد شناسه محصول، گفت: از اتحادیه و اعضای فعال تحت پوشش آن درخواست داریم مشخصات تولیدکنندگان و محصولات فاقد کیفیت را به سازمان ملی استاندارد و یا از طریق سامانه 124 سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور اعلام کنند تا در اسرع وقت مراتب رسیدگی و نتیجه اطلاع رسانی شود. مردم نیز در صورت مواجهه با هر گونه عرضه روغن موتورهای تقلبی و فاقد شناسه محصول در بازار، موضوع را با سامانه 124 در میان گذاشته تا تحت رسیدگی قرار بگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها