کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وجود 3 موسسه اعتباري بلاتكليف در كشور


کد خبر : ۴۳۵۹جمعه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴:۵۱۸۲۷۳ بازدید

از بين موسسات مالي و اعتباري كه در حال تغيير هويت و تبديل به يك موسسه مجوز دار هستند،تعدادي در سكوت كامل خبري پيش مي روند و سرنوشت نامعلومي دارند.

اولين موسسه، افضل توس است كه سال گذشته با موافقت بانك مركزي از پروسه ادغام با دو موسسه فرشتگان و فردوسي(براي تاسيس موسسه اعتباري آرمان) خارج شد.اين موسسه اكنون با تابلوي موسسه مالي و اعتباري در سطح كشور فعاليت مي كند.يكي از دلايل مبهم بودن وضعيت افضل توس پرونده حقوقي ميان سهامداران عمده است.

اين موسسه با شكايت يكي از سهامداران عمده كه مبلغي حدود 30 ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده بود،با حكم قضايي در حالت عدم توسعه فعاليت و تغيير در تابلو و غيره مواجه است.

موسسه ثامن الحجج جزو موسساتي است كه بنا به دلايلي هنوز نام خود را با وجود تاكيدات مجلس و خود بانك مركزي تغيير نداده است.اين موسسه تنها موسسه اي است كه در بين ساير موسسات اين تذكر مجلس و بانك مركزي را جدي نگرفته است.

موسسه ثامن الحجج نيز معلوم نيست كه در نهايت مي خواهد بصورت مستقل فعاليت كند و يا با يك موسسه ديگر ادغام شود.اما از شواهد و قرائن اينگونه به نظر مي رسد كه فعلا هيچ موسسه ديگري با ثامن الجج ادغام نشده است.

موسسه اعتباري ثامن نيز با اينكه جزو اولين موسساتي بود كه تابلوي خود را از ثامن الائمه به ثامن تغيير داد،اما هنوز خبر جديدي از تبديل وضعيت آن منتشر نشده و احتمالا قصد دارد بصورت مستقل تبديل به موسسه مجوز دار شود.

در اين بين موسسه آرمان اولين گام در جهت اخذ مجوز نهايي را برداشته و سال گذشته موفق به دريافت مجوز پذيره نويسي سهام خود شد.احتمالا نيمه دوم سال جاري شاهد پذيره نويسي سهام اين موسسه خواهيم بود.

موسسه ميزان هم در دولت قبل جزو موسساتي بود كه زير بار ادغام با سايرين نرفت ولي با تغيير دولت و نوع نگاه مسوولان بانك مركزي تا پايان سال جاري موفق به دريافت مجوز پذيره نويسي سهام خود خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها