کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

10 هزار تومان شارژ رایگان، دریافت با ارسال عدد یک..!


کد خبر : ۴۳۵۵۲شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۱۶۵۵۲۶ بازدید

بگذارید بدون حاشیه بروم سراغ اصل مطلب. یک سال است که می‌خواهم از شر پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورم خلاص شوم و حقیقتا در این زمینه کم پیگیری ...

اسماعیل دلخموش- بگذارید بدون حاشیه بروم سراغ اصل مطلب. یک سال است که می‌خواهم از شر پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورم خلاص شوم و حقیقتا در این زمینه کم پیگیری نکرده‌ام. حدودا سال گذشته بود که با هر بار شنیدن صدای پیامک، صدایی که این روزها با رواج تلگرام منطقا باید کمتر به گوش برسد می‌رفتم سراغ موبایلم تا ببینم کدام رفیقم یادی از من کرده است. جالب است که حتی بعضی از این پیام‌ها ساختاری داشتند که انگار یک دوست آن‌ها را فرستاده. مثلا با «سلام» آغاز می‌شدند و نمی‌شد ادامه‌شان را دید اما وقتی بازشان می‌کردم با یک تبلیغ مواجه می‌شدم. نباید خیلی پیچیده باشد، ظاهرا من صاحب این خط موبایل هستم و منطقا باید بتوانم تصمیم بگیرم چه کسی بهم پیام بدهد. من شخصا علاقه‌ای نداشته و ندارم که صدها شرکت و موسسه تبلیغاتی مختلف شماره موبایلم را داشته باشند و روزانه برایم پیام ارسال کنند. این خواسته نه چندان بزرگ من بود و در سال گذشته برای عملی کردن این خواسته هر کاری کرده‌ام اما به طرز حیرت‌انگیزی نتوانستم اپراتورم را قانع کنم که با این پیام‌ها اعصاب ضعیفم را رو به فروپاشی کامل نبرد.

من از اول همینقدر ناامید نبودم. مثل خیلی از شما گشتم دنبال فلان کدی که می‌گویند اگر واردش کنید پیام‌های تبلیغاتی متوقف می‌شوند. آن کد را و هر کد دیگری که فکرش را بکنید وارد کردم و خب طبیعتا اثری نداشت. مرحله بعد زنگ زدن به مرکز تماس اپراتورم بود. نه یکی دوبار، چندین بار با چندین نفر حرف زدم. گفتم که نمی‌خواهم این پیام‌ها را برایم بفرستید. یک نفر که تقریبا از دستم عصبانی شده بود و حس می‌کردم چقدر آدم بی‌ملاحظه و پرتوقعی هستم که نمی‌گذارم اپراتورم با ارسال پیام‌های تبلیغاتی کمی پول دربیاورد، بهم گفت تو که عضو هیچ سرویس پولی نیستی. گفتم مشکلم سرویس‌های پولی نیست، دردم همین پیام‌های آزاردهنده‌اند که مدام می‌گویند عدد ۱ را بفرست به فلان شماره به شکل کاملا مجانی و بعد آن زیر نوشته‌اند روزانه ۳۰۰ تومان. همین‌ها که می‌گویند شما برنده بی‌نهایت خوش‌شانس قرعه‌کشی بزرگ ما شده‌اید و حالا شانس برنده شدن یک ماشین یک میلیاردی را دارید و برای این کار باید عدد ۲ را ارسال کنید به شماره ما که روزانه به شکل کاملا مجانی ۳۰۰ تومان ازت پول بگیریم و جیبت را خالی کنیم. همین پیام‌ها که بوضوح به شعور آدم توهین می‌کنند. همین‌ها را نمی‌خواهم دریافت کنم. یعنی هیچ راهی نیست؟ اگر نخواهم برای بردن شارژ ۱۰۰۰ تومانی یک ماه پیامک‌های ۲۰۰ تومانی از فلان شماره دریافت کنم باید چه کسی را ببینم؟

خب جواب چندین نفر در مرکز تماس اپراتورم به من این بود که می‌شود سرویس‌های پولی را لغو کرد ولی برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی از دست‌شان کاری بر نمی‌آید. یک نفر که خیلی همدردی نشان داد بهم گفت می‌توانی چند شماره تبلیغاتی را بگویی تا بلاک کنیم. ولی واقعا چندتا شماره؟

در مرحله آخر این جدال نابرابر از اپراتورم قطع امید کردم و شخصا تصمیم گرفتم شماره‌هایی که پیام تبلیغاتی می‌فرستند را بلاک کنم. شاید به نظرتان اغراق‌آمیز برسد ولی تا امروز بیش از ۵۰ شماره را بلاک کرده‌ام و تقریبا از چند ده شماره دیگر باز پیام تبلیغاتی دریافت می‌کنم.

هدفم از نوشتن این‌ها چیست؟ مطرح کردن یک سوال ساده. آیا کاربری که از یک اپراتور یک شماره موبایل را می‌خرد مالک آن خط هست یا نه؟ اگر هست چطور ممکن است نتواند درباره محتوای دریافتی تصمیم بگیرد؟ این قضیه واقعا انقدر پیچیده بوده که هنوز پس از چندین سال غیرقابل حل به نظر می‌رسد؟ راستش من دنبال احترام به مشتری، بالا بردن کیفیت تماس‌ها، بهتر کردن سرعت یا حجم اینترنت و هیچ چیز دیگری نیستم. این‌ها پیشکش. ولی لطفا برای پول درآوردن خودتان شماره من را با پیام‌های تبلیغاتی بمباران نکنید. انصافا خواسته چندان بزرگی نیست. / مجله دیجی‌کالا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها