کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شبیخون بی ام و به کلاس سوپراسپورت ها


کد خبر : ۴۳۵۴جمعه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱:۵۳۸۶۹۷ بازدید

سال هاست که ب.ام.و «سری 6» یکی از پرفروش ترین محصولات کلاس کوپه های اسپورت به شمار می آید؛ اکنون نسخه ارتقا یافته این محصول با نام M6 مدل 2013 آمده تا کابوس سوپراسپورت های ...
سال هاست که ب.ام.و «سری 6» یکی از پرفروش ترین محصولات کلاس کوپه های اسپورت به شمار می آید؛ اکنون نسخه ارتقا یافته این محصول با نام M6 مدل 2013 آمده تا کابوس سوپراسپورت های چند صد هزار دلاری باشدشرکت ب.ام.و پس از گذشت نزدیک به دو سال از معرفی نسل نوسری 6، اخیرا از نسخه ارتقا یافته و پرقدرت آن که تحت عنوان M6 شناخته می شود رونمایی کرد. سال هاست شیفتگان سرعت M6 را به خوبی می شناسند. اکنون نسل نو آن آمده است تا جایگزین خلقی برای اسلاف پیشین خود باشد که خواب را از چشمان رقبای پرادعایی چون مرسدس بنز SL63 AMG و پورشه 911 ربوده بودند.
 



با آنکه بسیاری از منتقدان طراحی صنعتی، فرم کلی بدنه سری 6 را ساده و بی آلایش می دانند اما شکل و شمایل ظاهری M6 جدید با اندک تغییرات اعمال شده نسبت به نسخه عادی سری 6، خشن تر و تهاجمی تر از هر زمان دیگر به نظر می رسد. بدنه این خودرو نسبت به نسل پیشین خود 75 میلیمتر طویل تر و حدود 40 میلیمتر پهن تر شده که این امر علاوه بر تنومند جلوه دادن چهره ظاهری خود رو، سبب افزایش راحتی سرنشینان ردیف عقب شده است. نسل نو M6 که همچون گذشته در دوگونه کوپه ب.ام.و و کانور تیبل (روباز) عرضه می شود دارای سپر، جلو پنجره و چراغ های جدید با گرافیک متفاوت و گلگیرهای برجسته تر است که منحصرا برای این نسخه طراحی شده اند. علاوه بر این برای نخستین بار در مراحل طراحی و تولید بدنه این خودرو از فناوری فیبر کربن همراه با پلاستیک تقویت شده استفاده شده است.از دیگر تغییرات ظاهری M6 نسبت به دیگر برادران خود می توان به خروجی های سر اگزوز به شکل دوگانه دوبل (مجموعا 4 عدد) و همچنین دیفیوزر عظیم الجثه جلو که به سبک خودروهای مسابقه ای ب.ام.و و به رنگ مشکی درآمده، اشاره کرد، ضمن آنکه دو نوع رینگ 19 اینچی هفت پره و 20 اینچی پنج پره آلیاژی، چهره ای اغواگر از m6 جدید را به نمایش می گذارند.
 



نیروگاه متحرک!
از استایل ظاهری M6 که در نهایت سادگی و زیبایی ساخته و پرداخته شده بگذریم، دنیایی از تغییرات فنی و جدیدترین سامانه های حرکتی در زیر پوسته M6 آماده به خاک و خون کشیدن جاده است! با آنکه نسل پیشین M6 از پیشرانه 10 سیلندر پنج لیتری بهره می برد اما مهندسان بخش m کمپانی ب.ام.و با تدارک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 4.4 لیتر مجهز به سامانه Twin Power به استقبال رقبای خود رفته اند. پیشرانه 4.4 لیتری M6 جدید که مجهز به دو توربوچارجر است توانایی تولید 560 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 الی 7000rpm داراست که این میزان قدرت 10 درصد بیشتر از قدرت تولیدی پیشرانه نسل قبلی M6 است. همچنین قلب تپنده M6 که باید از آن به عنوان یک نیروگاه کوچک متحرک یاد کرد، می تواند 680 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و در محدود داور موتور 1500 الی 5750rpm در اختیار راننده قرار دهد. 
 



متخصصان فنی شرکت ب.ام.و با بهره گیری از فناوری هایی چون سامانه «کنترل دائم متغیر میل بادامک ها»، سامانه «مدیریت زمانبندی متغیر سوپاپ ها» و سامانه خنک کاری پیشرانه با فناوری اینتر کولر درونی توانسته اند از پیشرانه M6 نهایت بازدهی را استخراج کنند که نتیجه آن افزایش 53 اسب بخاری قدرت این خودرو نسبت به نسل پیشین خود است. ساده انگارانه است اگر بیندیشیم که این آمار و ارقام به تنهایی می توانند از پس رقبای قلدر M6 برآیند. جعبه دنده هفت سرعته هوشمند دوکلاچه M6 نیز در کنار نیروگاه کوچک این خودرو آماده است تا فرزند جدید ب.ام.و بدون آنکه خم به ابرو آورد، لاین سرعت جاده ها را تحت سیطره خود بگیرد! همچنین مهندسین ب.ام.و جاه طلبی را به نهایت رسانده اند و برای نخستین بار در M6 جدید از اکسل جلوی جناغی دوبل و اکسل عقب چند اتصالی تمام آلومینیومی بهره گرفته اند. به همه اینها سامانه تزریق مستقیم سوخت با دقت 1000 بار در ثانیه، سامانه کنترل دائم میل بادامکها. سامانه کنترل دینامیک هرزگردی، دیفرانسیل چند صفحه ای لغزش محدود که در هر لحظه نسبت توزیع قدرت بین چرخ های سمت چپ و راست را تغییر می دهد و حسگر خنک کننده فعال پیشرانه را اضافه کنید تا M6 مدعی تر از همیشه به نظر رسد.نتیجه این تغییرات نیز واضح است؛ نسخه کوپه (سقف ثابت) M6 جدید تنها 4.2 ثانیه زمان می خواهد تا از حالت سکون به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد که این رقم در نسخه روباز به 4.3 ثانیه می رسد. این توانایی سبب شده تا M6 مدل 2013 به عنوان سریع ترین محصول تاریخ بخش M-Power شرکت ب.ام.و شناخته شود. ضمن آنکه به رغم توانایی پرقدرت ترین نسخه سری 6 در دستیابی به سرعت بالای 350 کیلومتر بر ساعت، به دلایل ایمنی سقف سرعت این خودرو به رقم 305 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
 



همچنین دیسک های ترمز شش پیستونه سرامیک – فیبر کربنی 410 میلیمتری در محور جلو و 396 میلیمتری در محور عقب وظیفه متوقف ساختن فرزند بی قرار خانواده سری شش را برعهده دارند.گفتنی اینکه ترمزهای سرامیک – فیبرکربنی M6 حدود 20 کیلومتر از ترمزهای عادی نسخه استاندارد سری شش سبکتر هستند که این کاهش وزنه، کمک شایانی به چالاکی بیشتر M6 خواهد کرد.

قدرت بیشتر، اشتهای کمتر

اما تنها دغدغه مهندسین ب.ام.و در ساخت M6 جدید ثبت آمار و ارقام خیره کننده نبود، چرا که توجه ویژه آنها به مباحثی چون میزان الایندگی و میزان مصرف سوخت، سبب شده تا با کمک فناوری هایی همچون Efficient Dynamics میزان مصرف سوخت نسخه کوپه نسل جدید M6 نسبت به نسل پیشین به میزان 30 درصد کاهش یابد. یکی از پیشرفته ترین سامانه های به کار گرفته شده در M6 جدید، فناوری Start/Stop با حالت اقتصادی (Eco-Pro) است که پیشرانه خودرو را در توقف های طولانی مدت به صورت خودکار از مدار خارج کرده و به مجرد فشردن پدال گاز، پیشرانه را روشن می کند. 
 



ضمن آنکه در مواقع ترمزگیری نیز انرژی حاصل از متوقف شدن خودرو را ذخیره کرده و در مواقع نیاز انرژی ذخیره شده را در کنار نیروی تولیدی پیشرانه آزاد می کند. طبق اعلام ب.ام.و، نیروگاه کوچک M6 در هر یکصد کیلومتر از مسیر پیمایش در سیکل ترکیبی تنها 9.9 لیتر بنزین را بابت دستمزد خود طلب می کند. برای درک بهتر میزان مصرف سوخت M6 باید اشاره کنیم که خودرویی چون هیوندای جنسیس کوپه با 254 اسب بخار قدرت کمتر نسبت به M6، مصرف سوختنی معادل 13.8 لیتر در هر یکصد کیلومتر از مسیر پیمایش را داراست. همچنین M6 جدید در هر کیلومتر از مسیر پیمایش 232 گرم گاز آلاینده CO2 (دی اکسید کربن) تولید و منتشر می سازد که بد نیست بدانید این میزان آلایندگی بسیار کمتر از آلایندگی انواع خودروهای شش سیلندر وطنی است!


تجهیزات و قیمت

با آنکه M6 در ردیف خودروهای اسپورت خیابانی قرار می گیرد اما مدیران ب.ام.و خواسته اند که بر چاشنی لوکس بودن این خودرو اندکی بیفزایند. به نحوی که M6 مدل 2013 بیش از آنکه یک کوپه تنومند و چالاک به نظر رسد، محصولی با توانایی های رقابتی با کوپه های مجللی همچون «آستون مارتین Vantage» و «بنتلی کانتیننتال» به نظر می رسد. البته آلمان ها به خوبی می دانند به هر میزان که در مقوله های حرکتی گوی رقابت را از انگلیس ها ربوده باشند در مباحثی چون جذابیت بصری پشت سر انگلیسی ها قرار می گیرند.
 



از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی به کار گرفته شده در M6 جدید می توان به سامانه دید در شب با قابلیت تشخیص مانع (Night Vision)، سامانه تشخیص خواب آلودگی راننده، سامانه کمکی پارک با دوربین 360 درجه، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، سیستم صوتی حرفه ای ساخته شرکت Bang & Olufsen با 12 بلندگو، صفحه نمایش لمسی 10.2 اینچی، سامانه کنترل کروز هوشمند با قابلیت ترمزگیری خودکار و تریم داخلی فیبر کربن به همراه چرم دوزی اعلای غربیلک فرمان و صندلی ها اشاره کرد. خودروساز باواریایی قیمت پایه M6 را 130 هزار دلار برای نسخه کوپه و 138 هزار دلار برای نسخه روباز اعلام کرده است. قرار است نسل نو M6 در کنار گل سرسبد محصولات ب.ام.و یعنی سری هفت در بزرگترین سایت تولیدی ب.ام.و در شهر «دینگولفینگ» آلمان به مرحله تولید برسد.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها