کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

1400 قلم کالا از فهرست دریافت ارز مبادله‌ای حذف شد


کد خبر : ۴۳۳۹۹سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵:۲۱۲۶۶۱ بازدید

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: اخیراً 1400 قلم کالا از فهرست دریافت ارز ...

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: اخیراً 1400 قلم کالا از فهرست دریافت ارز مبادله‌ای برای واردات خارج و به فهرست ارز متقاضی اضافه شده است.

محمود بازاری مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت امروز در جلسه هم اندیشی تشکل‌های صادراتی حوزه صنایع غذایی با مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در محل اتاق بازرگانی اظهار کرد: موضوع ورود موقت کالا به کشور برای فراوری و صادرات مجدد آن از جمله مواردی است که با وجود پیگیری‌های مکرر سازمان توسعه تجارت در رویه اداری دستگاه‌های اجرایی باقیمانده و صادر کننده کشور را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: در مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بندی وجود دارد که دستگاه‌های دولتی از جمله گمرک را ملزم می‌کند تا برای ورود موقت واحدهای تولیدی صادراتی بدون انجام استعلام اقدام به ورود موقت کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران ادامه داد: مذاکرات متعددی با مسئولین جهاد کشاورزی انجام گرفت و هم اینکه نیز در حال پیگیری است، امیدواریم که برای تسهیل این فرایند کمک لازم توسط وزارتخانه یاد شده انجام شود.

بازاری تصریح کرد: در مقایسه با دو سال قبل فرایند صدور مجوز ورود موقت مواد اولیه مورد نیاز بخش صنایع تبدیلی از جمله گندم، روغن خام و شکر، در مقایسه با گذشته راحت‌تر شده است، اما هنوز رضایت‌بخش نیست و ما به عنوان مدعی‌العموم صادر کنندگان نسبت به رویه ورود موقت گلایه‌مند هستیم و معتقدیم باید تسهیلات بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: براساس توافقی که با انجمن شیرین و شکلات صورت گرفته مقرر شده، تا 50 هزار تن سهمیه شکر با هماهنگی انجمن یادشده و تعاونی‌های زیرمجموعه توزیع شود و خود انجمن مسئولیت هماهنگی‌های لازم برای توزیع را بر عهده گیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: در 3 هفته اخیر جلساتی در این ارتباط برگزار شده که جمع‌بندی آن برداشتن این گام موثر و مثبت است که نامه‌ای با امضای دو وزیر اقتصاد و صنعت به معاون اول رئیس جمهور ارسال می‌شود تا بتوان در ارتباط با ورود موقت کالا به کشور گام‌های جدی برای رفع موانع موجود برداشته شود.

بازاری یادآور شد: براساس این نامه تسویه مجوزهای ورود موقت براساس صادرات قبلی انجام می‌شده صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در این نامه همچنین پیشنهادی برای وثایق دریافتی از واحدهای تولیدی صادراتی ارائه شده که بر مبنای آن می‌توان سفته را جایگزین تضامین ملکی کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: سیاست دولت برای مدیریت مصارف ارزی و مدیریت واردات حذف ارز مبادله‌ای است و یکی از رویکردهای رسیدن به ارز تک نرخی نیز همین است که ارز مبادله‌ای حذف شود.

بازاری در پایان گفت: به تازگی 1400 قلم کالا از فهرست دریافت ارز مبادله‌ای خارج و به فهرست ارز متقاضی اضافه شده است. / تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها