کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توضیح وزارت صنعت در خصوص خبر توقف 10 هزار خودرو در گمرک


کد خبر : ۴۳۳۴۶دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۳۰۶۳۴۶ بازدید

وزرات صنعت به خبر تعداد خودروهای متوقف در گمرک از 10 هزار دستگاه گذشت، واکنش نشان داد.
توضیح وزارت صنعت در خصوص خبر توقف 10 هزار خودرو در گمرکتوضیح وزارت صنعت در خصوص خبر توقف 10 هزار خودرو در گمرک

تسنیم- وزارت صنعت در واکنش به  خبر « تعداد خودروهای متوقف در گمرک از 10هزار دستگاه گذشت» توضیحات ذیل را ارسال کرده است.

  1-  مطابق ماده 8 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال 1372 ،  واردات کالا مستلزم انجام فرایند ثبت سفارش می باشد و واردات بدون پیش شرط یاد شده، مغایر ضوابط و مقررات مربوطه است. بنابراین ورود "خودرو" به گمرکات بدون ثبت سفارش ، رعایت نکردن قانون است.
 2- کلیه ثبت سفارشات خودرو دارای مدت اعتبار شش ماهه می باشد و واردات خودرو از محل ثبت سفارش های معتبر قبلی در حال انجام بوده و خللی در واردات خودرو وجود ندارد .بنابر این  "توقف موقت ثبت سفارش" خودرو به معنی "توقف واردات خودرو"  نیست.
 3 - بر اساس آمار مستخرجه از سامانه گمرک ج.ا.ا در هفت ماهه اول سال جاری، خودرو وارد شده به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است و لذا در نتیجه افزایش عرضه ، بطور اصولی کاهش قیمت ها مورد انتظار است لکن در حال حاضر بازار خودرو با افزایش قیمت مواجه گردیده که یکی از علل اصلی آن اظهار نظرهای غیرکارشناسانه برخی فعالین اقتصادی مبنی بر انتشار اخبار متعددی از قبیل "توقف واردات خودرو" در رسانه‌ها است که نتیجه آن تاثیر گذاری در ملتهب نمودن بازار خودرو می باشد.
4-در حال حاضر با توجه به سیاست ها و دستورالعمل پیشنهادی ارسال شده به هیات محترم دولت، موقتاً ثبت سفارش خودرو تا وصول دستورالعمل جدید، متوقف گردیده است.

توضیحات:

در خصوص پاسخ وزارت صنعت ذکر این نکته ضروری است که در متن خبر نیز به صراحت به موضوع عدم توقف واردات از قول مسئولان وزارت صنعت اشاره شده است. نکته مهم این است که موضوع اصلی مورد اشاره در خبر، بحث تعداد خودروهای متوقف در گمرک بوده که وزارت صنعت به این موضوع نپرداخته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها