کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای پیشنهادی خرید آپارتمان‌های زیرقیمت در تهران + جدول


کد خبر : ۴۳۳۱۸دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۳۱۳۶۵۱ بازدید

عمده فایل‌های زیر قیمت در بازار مسکن آبان‌ماه به واحدهای با سن بنای بیش از 10 سال و عمدتا آپارتمان‌های بیش از 15 سال که امکان اخذ تسهیلات ...
بهای پیشنهادی خرید آپارتمان‌های زیرقیمت در تهران + جدولبهای پیشنهادی خرید آپارتمان‌های زیرقیمت در تهران + جدول

عمده فایل‌های زیر قیمت در بازار مسکن آبان‌ماه به واحدهای با سن بنای بیش از 10 سال و عمدتا آپارتمان‌های بیش از 15 سال که امکان اخذ تسهیلات صندوق یکم مسکن برای آنها وجود ندارد، اختصاص یافته و در گروه سنی واحدهای زیر ۱۰ سال یافتن آپارتمان با بهای پیشنهادی پایین‌تر از قیمت معاملات اخیر هر منطقه، بسیار دشوار است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، یکی از موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی بر اساس آنالیز قیمت آخرین معاملات مسکن در هر منطقه و میانگین‌گیری از قیمت‌های قطعی آپارتمان، فایل‌های عرضه شده در سامانه مجازی بازاریابی ملک را دسته‌بندی می‌کند؛ به این ترتیب که فایل‌های «سبز» به واحدهایی که کمتر از قیمت مورد انتظار منطقه قیمت‌گذاری شده است اختصاص دارد و در مقابل فایل‌هایی که قیمت پیشنهادی آنها بالاتر از قیمت قطعی عرف منطقه باشد، با رنگ «قرمز» نمایش داده می‌شود.

بررسی فایل‌های عرضه شده در این سامانه که در حال‌حاضر شامل بیش از ۱۸۰ هزار آپارتمان می‌شود، حاکی از این است که کانون فایل‌های زیر قیمت در بازار مسکن کنونی بر اساس سن بنا تعریف شده است به نحوی که بیش از ۸۰ درصد این فایل‌ها مربوط به آپارتمان‌های با سن بنای بیش از ۱۰ سال است. به این ترتیب درحالی‌که تجربه دو سال اخیر نشان داده حتی در شرایط پیش‌رونق نیز همواره فایل زیر قیمت در مناطق مختلف حتی در گروه تازه‌سازها قابل جست‌وجو بوده است، اکنون فایل زیرقیمت با سن بنای زیر ۱۰ سال بسیار کمیاب شده و تعداد آنها به صفر میل می‌کند. از طرفی در بازار کنونی مسکن فایل‌های قرمز (با قیمت پیشنهادی بالاتر از عرف منطقه) نیز وجود دارد، اما تعداد آنها زیاد نیست. در عوض عمده قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در حال‌حاضر در محدوده مورد انتظار براساس آخرین معاملات انجام شده در هر منطقه قرار دارد.

مجموعه داده‌های فوق حاوی این پیام است که در حال‌حاضر فروشنده‌های مسکن روی قیمت‌های پیشنهادی خود اصطلاحا «سفت‌تر» شده‌اند و حاضر به عرضه زیر قیمت برای فروش نیستند. آنها امیدوار هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند ملک خود را به قیمت بفروشند و دلیلی برای کاهش قیمت پیشنهادی نمی‌بینند. خریداران نیز ناگزیر هستند انتخاب خود را از میان واحدهای «به‌قیمت» در هر منطقه انتخاب کنند، مگر اینکه بخواهند زمان زیادی را به جست‌وجو برای یافتن آپارتمان زیرقیمت صرف کنند. البته در همین بازار نیز واحدهای زیرقیمت با سن بنای کمتر از ۱۰ سال بعضا ملاحظه می‌شود. اما این واحدها متعلق به فروشنده‌های پول‌لازم که از سود بیشتر می‌گذرند تا ملک را زودتر به پول تبدیل کنند، نیست؛ بلکه اغلب به‌دلیل قرار گرفتن در یک معبر خاص که به‌دلیل ویژگی‌هایی همچون عرض کم معبر یا بافت قدیمی، زیر قیمت دیگر واحدهای واقع در آن محله فایل شده است یا آپارتمان‌هایی که مشکل نقشه یا بعضا سند اوقافی و قولنامه‌ای دارند، حتی در صورت نوساز بودن با قیمت پیشنهادی سبز در بازار عرضه می‌شوند.

بهای پیشنهادی خرید آپارتمان‌های زیرقیمت در تهران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها