کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه ریزش‌ها در بورس تهران


کد خبر : ۴۳۱۵سه شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰:۵۸۳۳۱۸ بازدید

در پایان معاملات امروز بورس با وجود بازدهی منفی روند عرضه و تقاضا به شکل متعادل‌تری پیگیری شد و صف‌های فروش تا حد زیادی جمع شدند.

پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت تبریز، حفاری شمال و نفت تهران بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص گذاشتند اما در مقابل مخابرات، بانک پاسارگاد، تاپی‌کو، بانک صادرات، بانک ملت، تی‌تی‌کو و سایپا بیشترین تأثیر افزایشی را داشتند.

امروز بر خلاف روزهای گذشته عرضه‌ها تا حد زیادی کمتر بود و سهام داران حاضر به فروش سهام با قیمت‌های پایین نبودند که به همین منظور برخی نمادها از جمله بانکی‌‌ها و تجهیزاتی‌ها ضمن صف خرید با افزایش قیمت دنبال شدند.

در معاملات امروز بورس 544 میلیون برگ سهم به ارزش 178 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و شاخص کل هم در کانال 73 هزار واحد با کاهش 125 واحدی درجا زد.

در این بازار گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سیمان بهبهان، فولاد امیرکبیر کاشان، سیمان غرب، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری شاهد، سیمان کارون، آبسال، گروه صنعتی پاکشو،مهرکام پارس، کربن ایران،گروه بهمن، بین‌المللی توسعه ساختمان،‌کال‌سیمین، کیمیا دارو، ملی سرب و روی، کشت و صنعت چین‌چین، کشت و صنعت پیاذر،  ماشین‌سازی اراک، لیزینگ خودروی غدیر و رادیاتور به ترتیب بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

اما در مقابل قند نیشابور، قند قزوین، تولید محور خودرو، ریل‌سازی مشهد، سیمان خاش، صنایع شیمیایی فارس و سیمان هگمتان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در فرابورس شاخص به مدد رشد قیمتی پتروشیمی مارون، پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی جم، پالایش نفت لاوان و نفت ایرانول 19 واحد مثبت شد و به 725 واحد رسید.

در این بازار سبحان دارو، بیمه سامان، پتروشیمی مارون، افرانت، تدبیرگران فارس و خوزستان، صنایع فولاد آلیاژی یزد، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب و بانک خاورمیانه بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

محمدرضا نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور نسبت به کاهش‌ شدید شاخص‌های بازار سهام واکنش نشان داد و گفت:‌با خروج اقتصاد از رکود و رشد اقتصادی شاهد بازگشت تعادل به بازار سهام و حتی رشد آن خواهیم بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها