کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

341 کشته و 5953 مصدوم/ آخرین اخبار از مناطق زلزله‌زده کشور


کد خبر : ۴۳۰۹۹دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۳۵۴۶۳۱ بازدید

براساس اعلام مسئولان تا این لحظه(14:27 روز دوشنبه) زلزله غرب کشور 341 کشته و 5953 مصدوم برجا گذاشته است و اکنون مسئولان برای بررسی ...
341 کشته و 5953 مصدوم/ آخرین اخبار از مناطق زلزله‌زده کشور341 کشته و 5953 مصدوم/ آخرین اخبار از مناطق زلزله‌زده کشور

ایرنا- براساس اعلام مسئولان تا این لحظه(14:27 روز دوشنبه) زلزله غرب کشور 341 کشته و 5953 مصدوم برجا گذاشته است و اکنون مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند و قرار است فردا رئیس جمهوری عازم مناطق زلزله زده شود.

مسئولان کشوری و استانهای زلزله زده به دنبال حادثه شامگاه یکشنبه در استانهای غربی، برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی به منظور امداد رسانی سریع و تامین برق، آب، اسکان و آوار برداری در این مناطق، جلسات ستاد بحران تشکیل دادند. مسئولان ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، در بخش های مختلف اعم از بیمه تامین اجتماعی، خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی، گازرسانی،آوار برداری ، تعداد جانباختگان و مصدومان ، وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده و ... اقدامات لازم را انجام دادند که اخبار آن از ساعت 9 تا این لحظه روز دوشنبه به شرح ذیل است:

15:46 **
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: چهار تیپ از نیروی زمینی ارتش هم اکنون در حال امداد رسانی به مصدومان زلزله زده استان کرمانشاه هستند.
15:45 **
شیخ 'صباح الاحمد الجابر الصباح' امیر کویت با ارسال پیام تسلیت به رئیس جمهوری اسلامی ایران کشته شدن جمعی از ایرانیان در حادثه زلزله در استان کرمانشاه را تسلیت گفت.
15:42 **
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران: ماموران پلیس از لحظات اولیه در مناطق زلزله زده مستقر شده تا امنیت به عنوان نخستین اولویت مناطق زلزله زده را تامین کنند.
15:36 **
پزشکی قانونی 345 جواز دفن برای جانباختگان زلزله کرمانشاه صادر کرد
15:34 **
رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر لزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان و مجروحان گفت: به روسای کل دادگستری استان های غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله زده دستور اکید داده شده است.
15:26 **
محیط بانان در کنار نیروی های امدادی مشغول امداد رسانی به آسیب دیدگان حادثه زلزله در استان کرمانشاه هستند.
15:24 **
قطع گاز سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاثه برای کنترل ایمنی
رییس بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ.اس.یی) شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد شبکه گازرسانی کشور، آماده مقابله با زلزله و حوادث طبیعی است و فقط در شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاثه برای بررسی نشت احتمالی و کنترل های ایمنی، گاز قطع شد
15:24 **
«سرژ سرکیسیان»رئیس جمهوری ارمنستان با مردم ایران ابراز همدردی کرد
15:11 **
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توانیر، از خروج 2 واحد نیروگاهی در نیروگاه بیستون کرمانشاه بر اثر زلزله دیشب خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت برق رسانی به مناطق زلزله زده پرداخت.
15:05 ** 
پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 50 تن از جانباختگان زلزله در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه و اسلام آباد غرب را اعلام کرد.
15:03 **
فرمانده نیروی انتظامی به منظور بازدید و سرکشی از مناطق زلزله زده وارد استان کرمانشاه شد.
14:51 ** 
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی: تجهیزات پزشکی، بانک خون، دارو و خدمات بهداشتی به صورت کامل تامین و 150 آمبولانس و 20 بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.
14:48 ** 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سفر به استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده این استان بازدید و در جریان روند امدادرسانی به زلزله زدگان قرار گرفت.
14:45 **
سردارعلی مستاجران فرمانده هوا ناجا: استقرار بالگردهای ناجا در منطقه به روند امداد رسانی به مجروحان و زلزله زدگان سرعت بخشید
14:33 ** 
مدیر عامل سازمان انتقال خون: دارندگان گروه خونی O منفی و مثبت و دیگرگروه های منفی در اولویت اهدای خون برای کمک به مصدومان زلزله غرب کشور هستند.
14:27 ** 
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار مجروحان حادثه زلزله شب گذشته کرمانشاه را تا این ساعت (14 و 10 دقیقه ) روز دوشنبه پنج هزار و 953 نفر اعلام کرد.
14:10 **
معاون وزیر کشور با بیان اینکه زلزله تاکنون 328 کشته و سه هزار و 150 مصدوم بر جای گذشته گفت: 21 فروند بالگرد، 141 آمبولانس و 2 فروند هواپیما کار امداد رسانی به مجروحان و انتقال آنها به مراکز درمانی را انجام می دهند.
14:10 ** 
پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی 32 تن دیگر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله و شهر کرمانشاه را اعلام کرد.
14:3 ** 
ظریف جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت
14:00 **
مدارس کرمانشاه روز سه شنبه تعطیل شد/تخریب کامل هشت مدرسه در سرپل ذهاب
13:44 **سازمان پزشکی قانونی کشور: تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه به 341 نفر رسید
13:27** دادستان کل کشور با صدور پیامی، دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان های زلزله زده را به پیگیری جدی حل و فصل مشکلات و نظارت بر روند خدمت رسانی و امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده مکلف کرد.
13:27 **سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور: تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه به 336 نفر رسید.
13:25 **آذری جهرمی وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات : مولد برق برای پوشش ارتباطات به مناطق زلزله زده ارسال می شود
13:23 ** عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: سلامت آب و غذا و رعایت اصول بهداشت فردی سه اصل مهم برای پیشگیری از بیماری های عفونی در مناطق زلزله زده است .
13:15 آماده باش فرودگاه‎های کشور برای انجام پروازهای فوق العاده به فرودگاه‎های مرزی
13:05 ** فرمانده ارتش جمهوری اسلامی:تمام توان بالگردی پایگاه هوانیروز کرمانشاه در خدمت امداد رسانی به زلزله زدگان است 
13:05 **اعزام یگانهای مردمیاری منطقه پدافند هوایی غرب به مناطق زلزله زده
13:05 ** حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری در پی وقوع زلزله در استانهای غربی کشور و سفر وی به استان کرمانشاه، لغو شد.
13:01 **مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی از پیگیری های گشت مشترک و آمادگی برخورد این سازمان با سودجویان فروش بلیط تهران-کرمانشاه در پی وقوع زلزله شب گذشته در این استان خبر داد.
12:55** وزیر نفت با انتشار پیام تسلیتی اعلام کرد:به همه نهادهای زیرمجموعه وزارت نفت، تکلیف است که با نهایت کوشش خود به یاری آسیب دیدگان شتافته و خدمات رسانی در بخش‌های مرتبط نیز را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند.
12:50** مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع:وزیر دفاع به مسئولان ارشد وزارتخانه دستور داد با تمام امکانات برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان تلاش کنند.
12:49** رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعلام کرد: بیشترین تخریب های ناشی از زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه به ترتیب مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین و بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است.
به دنبال وقوع زلزله در مناطق غربی کشور سازمان فضایی ایران با برقراری ارتباط ماهواره ای از طریق ماهواره ایرانست 21 و هماهنگی های لازم با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، پهنای باند ماهواره ای در اختیار این سازمان قرار گرفته است.
12:46** سازمان فضایی ایران اعلام کرد: ارتباطات ماهواره ای در مناطق زلزله زده توسط این سازمان برقرار و پهنای باند ماهواره ای در اختیار سازمان امداد و نجات قرار گرفته است.
12:42** معاون اول رییس جمهوری با بیان این که رییس جمهوری برای بازدید به مناطق زلزله زده به غرب کشور سفر می کند، گفت:بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان های مسکن مهر است، وزارت راه و شهرسازی با دقت این موضوع را که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند، بررسی کند.
اسماعیل نجار اظهارکرد: که اولویت ما ارائه خدمات امداد و نجات برای حادثه دیدگان سرپل ذهاب است و در این راستا از همه ظرفیت و امکانات استفاده می کنیم.
12:35** رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعلام کرد: بیشترین تخریب های ناشی از زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه به ترتیب مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین و بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی است.
ایرج حریرچی افزود: تعداد 274 نفر از مصدومان نیز به سایر بیمارستان های استان کرمانشاه و شهر همدان اعزام شدند/متاسفانه تعداد 207 نفر در این حادثه فوت کردند.
12:34** قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از پذیرش 5346 نفر از مصدومان مناطق زلزله زده در بیمارستان ها و درمان سرپایی و ترخیص 4148 نفر از این مصدومان از شب گذشته خبر داد.
12:26** در پی وقوع زلزله شب گذشته در غرب کشورمان، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای با مردم و دولت ایران و عراق ابراز همدردی کرد.
اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به حضور وزیران کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در منطقه اظهارداشت: رئیس جمهوری برای بازدید از مناطق زلزله زده به این مناطق سفر خواهد کرد .
12:23** رئیس جمهوری به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به مناطق زلزله زده سفر می کند .
سید مرتضی طباطبایی افزود: درحال حاضر اهدای خون توسط اهداکنندگان با گروه خونی Oمنفی در اولویت است و سپس گروه های دیگر خونی با RHمنفی .
12:19** مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت : اهدای پلاسما خون به روش فرزیس در مرکز وصال برای اهدا کنندگان بار اول به منظور کمک به مصدومان زلزله غرب کشور انجام می شود.
12:19**محرم تقی زاده معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی ازاستقرار سه تیم شناسایی اجساد درکرمانشاه ومناطق غرب کشور خبرداد و گفت:براساس گزارش های دریافتی از مناطق زلزله زده تاکنون اجساد مجهول الهویه نداشته ایم.
رضا جعفرزاده افزود: اگرچه نرخ بلیت هواپیما تکلیفی نیست، اما نرخ بلیت های منتهی به مناطق زلزله زده از سوی شرکت های هواپیمایی هیچ گونه تغییری نیافته است و با هرگونه سوءاستفاده با هر عنوانی به شدت برخورد خواهد شد.
12:18** مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که پنج پرواز فوق العاده به فرودگاه های مناطق زلزله زده برقرار شده است از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما به این مناطق خبرداد.
12:17** رئیس قوه قضاییه باتسلیت وهمدردی با داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور برلزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان و مجروحان تاکیدکرد وگفت: به روسای کل دادگستری استانهای غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله زده دستور اکید داده شده است.
12:10** مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی به شهروندان توصیه کرد از کمک رسانی انفرادی و خارج از چارچوب های اجرایی به آسیب دیدگان از حادثه زلزله به طور جدی بپرهیزند.
12:10** علی حسین مرادی مسئول روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه،از قطع آب پنج شهر و شهرستان استان به دنبال وقوع زمین لرزه شدید شب گذشته دربسیاری از نقاط استان خبر داد وگفت: شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و هرسین و شهر تازه آباد در ثلاث باباجانی باقطعی آب روبرو شده اند.
12:06** رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: 115 مصدوم و مجروح زلزله شب گذشته با بالگرد به بیمارستان های کرمانشاه منتقل شدند/ هماهنگی برای استقرار 70 هزار اسکان اضطراری برای زلزله زدگان/ اردوگاه اضطراری در مناطقی مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و مناطق بزرگ و ورستایی در حال استقرار است.
12:04**مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه از آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات امدادی و پروازی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، خبر داد.
شمار جانباختگان شهرستان ها به تفکیک زیر است:کرمانشاه 10 نفر،اسلام آباد 22 نفر،کرند 14 نفر، سرپل ذهاب 236 نفر، قصر شیرین 28 نفر،ثلاث 15 نفر، جوانرود 3 نفر
12:01** پزشکی قانونی استان کرمانشاه 328 جواز دفن برای جانباختگان زلزله صادر کرده است.
11:56**بررسی موضوع زلزله توسط اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی 
11:55** معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اعزام تیم های ویژه برای برقراری خدمات بانکی به مناطق زلزله زده در غرب کشور خبر داد./با تعیین استان معین و اعزام تیم های امداد، هماهنگی لازم بین ستادها و نیروهای عملیاتی انجام شده تا قطعی خدمات بانکی در مناطق آسیب دیده رخ ندهد.
11:52** رئیس دانشگاه آزاداسلامی کرمانشاه: با وجود تعطیلی کلاس های آموزشی، اما کارمندان بخش اداری به دلیل امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه، در محل کار خود حاضر شده‌اند.
11:32** معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه اعلام کرد که از شب گذشته تاکنون 2 بالگرد حامل موادغذایی برای مناطق زلزله زده در قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اعزام شده اند.
11:25** مدیر کل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: با وجود آسیب به برخی شعب تامین اجتماعی این استان در پی زلزله دیشب، شعب تامین اجتماعی استان فعال است و به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمت رسانی می شود.
11:23** مدیران کل میراث فرهنگی استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، همدان و لرستان عنوان کردند که بر اثر زلزله شب گذشته، 21 آبان ماه در غرب کشور آثار تاریخی این استانها هیچ آسیبی ندیده‌اند.
11:20 **مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به وجود ذخیره خون کافی در استان خواست تا فقط افرادی با گروه های خونی منفی بخصوص o منفی برای اهدای خون مراجعه کنند و نیازی به مراجعه سایر افراد نیست.
11:19** سردار پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات کارگاه‌های مستقر در استان های ایلام و کرمانشاه به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه دستور داد تمام امکانات موجود کشور بخصوص استان های همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان آسیب دیده و خدمات درمانی برای مصدومان بسیج شوند.
11:17** رییس جمهوری درگفت وگو با رضا اردکانیان وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورهای لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.
براین اساس،همه این فرودگاه‎ها در غرب و جنوب کشور آماده خدمت‎رسانی و پشتیبانی از عملیات امدادرسانی هوایی به حادثه دیده‎گان این مناطق هستند.
11:14** اطلاعیه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران: با وجود وقوع زمین لرزه شدید در مرز ایران و عراق هیچگونه اختلالی در عملیات فرودگاه‎های کشور در غرب و جنوب به وجود نیامده است.
11:11** وزیران کشور وبهداشت،درمان وآموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به همراه هیاتی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.
11:10** مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه : در اثر زلزله 5 اثر تاریخی در شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به دیگر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های وارده ادامه دارد.
11:05** مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام از احتمال آسیب دیدگی بیش از 7 بنای تاریخی این استان در اثر زلزله خبر داد و گفت: دیوارهای موزه باستان‌شناسی دره‌شهر نیز ترک خورده است.
11:00**مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات استان کرمانشاه: با وجود زمین لرزه شدید شب گذشته و وقوع دهها پس لرزه در سطح استان، خطوط تلفن های ثابت و همراه استان همگی وصل بوده و مشکلی برای برقراری ارتباط وجود ندارد.
تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان های استان تا این لحظه :سرپل ذهاب 149، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 214 تن می رسد. 
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه :تیم های پزشکی قانونی در شهرستان های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند. 
10:54** سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه، شمار جوازهای دفن صادرشده تا این لحظه به 214 مورد رسید. 
10:54* حضور کارکنان یگان های ویژه نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت و اقدامات امدادی و مردم یاری به مردم زلزله زده در استان کرمانشاه 
10:53** نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون های شوراها و امور داخلی، بهداشت و درمان، عمران و اجتماعی مامور رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان در غرب کشور شدند.
10:49** معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که همه محورهای مواصلاتی شریانی، ‌اصلی، فرعی و روستایی منطقه زلزله زده استان کرمانشاه بازگشایی شد.
معاون وزیر کشور تاکید کرد: تلاش برای نجات زلزله زدگان در منطقه ادامه دارد.
اسماعیل نجار گفت: در این جلسه موارد مهم درباره مدیریت بحران زلزله شب گذشته بررسی و تصمیمات لازم با حضور مسسئولان استان اتخاذ خواهد شد.
10:43** جلسه فوری شورای مدیریت بحران در سر پل ذهاب دقایقی پیش با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور در حوزه بحران ، استاندار کرمانشاه و مدیران بحران استان در حوزه بحران تشکیل شد.
: محدوده دالاهو به سرپل ‌ذهاب که شب گذشته مسدود شده بود و از محورهای اصلی است بازگشایی شده است./ برخی محورهای فرعی استان کرمانشاه در محدوده قصر شیرین - پل ذهاب و برخی از محورهای روستایی مسدود است و تلاش برای بازگشایی این محور ها ادامه دارد.
10:42**سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور: هم اکنون در محور کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل ‌ذهاب ترافیک فوق سنگین است بنابراین افراد غیر مسئول به این مناطق مراجعه نکنند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت نفت، سید محمد رضا موسوی خواه گفت: تا زمان تعمیر و آماده سازی سه جایگاهی که در سرپل ذهاب به علت بروز زلزله آسیب دیده است، یک جایگاه امداد و نجات آماده شد.
10:39** مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تشریح وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده گفت: از همان دقایق ابتدایی زلزله، سه منطقه معین در استان های همدان، لرستان و آذربایجان غربی برای ارسال به موقع سوخت در حال آماده باش هستند.
10:38**معاون روابط عمومی بسیج افزود: هم اکنون بیش از 20 دستگاه آمبولانس ، کمپرسی، تعدادی جرثقیل، تانکر آب در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان و نیز آوار برداری هستند.
10:38** مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون تمام راه های استان کرمانشاه بازد بوده و تردد در آن ها جریان دارد.
10:31** رییس جمهوری در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، طی دستوری به معاون اول به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومان حادثه بسیج کند.
10:28** رییس جمهوری در تماسی تلفنی با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جریان تازه ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان قرار گرفت و دستورهای لازم را برای بسیج همه امکانات صادر کرد.
هیاتی نیز به ریاست معاون بازسازی و مسکن روستایی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بررسی وضعیت واحدهای مسکونی و میزان خسارت وارده به منطقه عازم استان کرمانشاه شده است.
10:28** بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: برای کمک رسانی به زلزله زدگان منطقه کرمانشاه ماشین آلات سنگین از پنج استان همجوار به منطقه اعزام شد.
10:23**عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در پیامی با ابراز تاسف از حادثه زلزله در غرب کشور، تاکید کرد: انتظار می‌رود همه در این عرصه سنجیده عمل کنیم و سنجیده سخن بگوییم تا مورد رضایت خداوند باشد.
10:20** مجتبی نیک کردارمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه : توزیع چادر و پتو توسط هلال احمر در مناطق زلزله زده استان آغاز شد./برق همه مناطق غیر از سرپل ذهاب وصل شده و تلاش می کنیم تا ظهر امروز برق این شهر هم وصل شود/ جاده ها به علت ریزش کوه بسته شده بود که غیر از برخی راه های روستایی مابقی راه ها باز است و تلاش برای بازگشایی راه های بسته ادامه دارد.
10:13** سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.
فعالیت تیم های اورژانس در مناطق زلزله زده در غرب کشور به خصوص در استان کرمانشاه و شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب ادامه دارد و احتمال افزایش مصدومان وجود دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را تاکنون 2 هزار و 504 نفر اعلام کرد. 
09: 10 **وزیر بهداشت:تعداد مصدومان زلزله به 2504 نفر رسید
10:05** رییس سازمان اداری و استخدامی کشور مورد امداد رسانی به استانهای زلزله زده از ستاد مدیریت بحران این استان ها خواست به نیازسنجی برای امدادرسانی توجه کنند.
قاسم جان بابایی درباره تعداد فوتی های این حادثه گفت: وزارت بهداشت آمارهایی از تعداد کشته ها دارد اما چون مرجع اعلام فوتی ها ،سازمان پزشکی قانونی است برای پرهیز از تعدد آماری، مطابق قانون بهتر است این آمار را سازمان پزشکی قانونی اعلام کند.
10:03** معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را تاکنون 2 هزار و 504 نفر اعلام کرد و گفت: احتمال افزایش مصدومان وجود دارد.
10:00** مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد: برای انجام هرگونه پرواز امداد رسانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آمادگی کامل هست /زلزله در انجام پروازهای هوایی از این فرودگاه به فرودگاه های غرب کشور خللی وارد نکرده و اکنون پروازها به فرودگاه‌های ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه و آذربایجان غربی برقرار است.
10:00**معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در زمان حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود داشته و مناطق زلزله زده به امداد رسانی ستادی، نیاز شدید دارند.
9:56 **در پیام تسلیت مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه آمده است:از روز دوشنبه‌22 آبان ماه 96 به مدت سه روز در استان عزای عمومی اعلام می شود. 
**خطوط تلفن های ثابت و همراه در کرمانشاه وصل و مشکلی برای برقراری ارتباط نیست
9:46** معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه: برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان نیاز جدی به نان، آب، غذا، چادر و پتو داریم. 
9:45**رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه : یک فروند هواپیمای سی-130 برای اعزام مصدومان زلزله به تهران در فرودگاه کرمانشاه مستقر شده است. 
09:43** رییس سازمان بسیج سازندگی : در استانهای کشور فراخوان برای گروههای جهادی صادر شده که با سرعت و در اسرع وقت در استانهای کرمانشاه و ایلام برای کمک و امداد در مناطق زلزله زده حضور پیدا کنند.
09:42**مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر از وارد مدار شدن پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از وقوع زمین لرزه خبر داد.
09:38 ** مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه: از شب گذشته و پس از وقوع بزرگترین زمین لرزه استان که در ازگله اتفاق افتاد تا ساعت هشت صبح امروز دوشنبه 104 پس لرزه اتفاق افتاده است.
09:36**سفیر آلمان در تهران با ابراز همدردی با قربانیان زلزله غرب کشور از آمادگی این کشور برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.
09:34**مدیرعامل شرکت ملی گاز:گازرسانی در مناطق زلزله زده تا عصر امروزدوشنبه به روال عادی باز می‌گردد.
09:32**رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی جانباختن جمعی از هموطنان در حادثه زمین لرزه شب گذشته در غرب کشور را تسلیت گفت و از تمام مسئولان و دست اندرکاران امداد و نجات خواست تا با فوریت و با تمام توان به یاری آسیب دیدگان، در زیرآوار ماندگان و مصدومان بشتابند. 
**9:30 براساس اعلام سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور تا این لحظه 207 نفر در زلزله غرب کشور کشته و 1700 نفر مصدوم شدند .
9:26** شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر: سازه کیکی منطقه، عملیات آواربرداری را دشوار کرده است/41 دستگاه آمبولانس، 10 فروند بالگرد ، 31 تیم سگ زنده یاب (آنست)، 41 تیم آواربرداری و 41 تیم اسکان اضطراری و 15 تیم واکنش سریع در این مناطق مستقر شده اند.
9:24** وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: همه خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی زیر مجموعه این سازمان با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه دیدگان اقدام کرده و همه مساعی خود را برای کمک‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده در دو استان ایلام و کرمانشاه و سایر استان‌های خسارت‌دیده به کار گیرید.
نوربخش همچنین برقراری مستمری بازماندگان بیمه شدگان متوفی و همچنین برقراری کمک هزینه ایام بیماری برای حادثه دیدگان را از وظایف مهم واحدهای بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی برشمرده و دستور تسریع در انجام این تعهد سازمان تامین اجتماعی در قبال ذی نفعان را صادر کرده است.
9:24** مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور دستوری به مدیران بیمه ای و درمانی استان های غربی کشور بر لزوم تسریع خدمت رسانی به آسیب دیدگان از زلزله تاکید کرد.
تعداد کشته ها در سرپل ذهاب 142 نفر،اسلام آباد غرب 22 نفر،ثلاث باباجانی 15 نفر،کرند غرب 14 نفر و قصر شیرین 14 نفرتا این لحظه اعلام شده است .
9:00**سازمان پزشکی قانونی کشور: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است .
**به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها