کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشخیص چهره آیفون 10 فریب خورد


کد خبر : ۴۳۰۶۰یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۵۴۳۹۸۹ بازدید

یک شرکت امنیتی با انتشار یک ویدیو ادعا کرد توانسته با طراحی یک ماسک مخصوص سیستم تشخیص چهره اپل را فریب دهد.
تشخیص چهره آیفون 10 فریب خوردتشخیص چهره آیفون 10 فریب خورد

یک شرکت امنیتی با انتشار یک ویدیو ادعا کرد توانسته با طراحی یک ماسک مخصوص سیستم تشخیص چهره اپل را فریب دهد.

ایسنا به نقل از انگجت نوشت: هنگامی که اپل سیستم تشخیص چهره جدید خود را در کنار آیفون 10 معرفی کرد، افتخار می‌کرد که حتی ماسک‌های با کیفیت هالیوود هم نمی‌توانند این سیستم را فریب دهند.

اما محققان امنیتی "Bkav" ادعا می‌کنند که با استفاده از یک ماسک مخصوص، تشخیص چهره اپل را مختل کرده‌اند.

این تیم به جای تلاش برای واقع گرایی مطلق و ساخت یک ماسک طبیعی و با شباهت بسیار زیاد به انسان، ماسک خود را با هدف فریب دادن فناوری عمق‌نگاری آیفون 10 ساخته است.

ماسک با استفاده از پوست دست‌ساز که به طور خاص برای فریب تشخیص چهره طراحی شده بود، ساخته شد. در حالی که چاپ سه بعدی مدل چهره را تولید کرد. قسمت‌های دیگر مانند چشم، تصاویر 2 بعدی هستند.

همانطور که می‌توانید در فیلم ببینید، به نظر می‌رسد که ماسک کار می‌کند و می‌تواند سیستم تشخیص چهره را فریب بدهد.

چرا که فریب دادن این سیستم برای محققان تنها 150 دلار هزینه داشته است.

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که قابلیت تشخیص چهره در اولین تلاش BKav فریب می‌خورد، هرچند مشخص نیست که محققان چند بار با شکست مواجه شده‌اند تا بالاخره توانسته‌اند موفق شوند.

این شرکت می‌گوید که از پنج نوامبر کار روی ماسک خود را شروع کرده، بنابراین پروژه حدود پنج روز برای تکمیل شدن طول کشیده است.

هنگامی که از اپل در این باره نظر خواسته شد، آنها تنها به مقاله سفید امنیتی خود اشاره کردند که چگونه تشخیص چهره، چهره‌ها را تشخیص می‌دهد و کاربران را تایید می کند.

اما سوال این است که آیا کاربران عادی آیفون 10 واقعا باید نگران باشند؟ BKav تصدیق می‌کند که تلاش‌های انجام شده مشکلی را برای کاربران عادی ایجاد نمی‌کند.

اما این اتفاق می‌تواند سیاستمداران و افراد مشهور را نگران کند. زیرا اگر کسی مصمم باشد که به گوشی آنها دسترسی داشته باشد، می‌تواند یک ماسک سفارشی بسازد و از آن استفاده کند.

این دستاورد بیش از هر چیز، تاکید می‌کند که ثبت‌نام‌های بیومتریک معمولا راحتی بیشتر را به ارمغان می‌آورند و نه اینکه یک ابزار ایمن باشند. البته آنها به اندازه کافی امن هستند که از آن استفاده کنید به جای اینکه دستگاه خود را بدون محافظ بگذارید.

نهایتا اگر کسی واقعا مصمم است که به تلفن شما برسد، احتمال موفقیت وی وجود دارد اما این سیستم بیشتر برای جلوگیری از دسترسی دزدان و فضول‌ها است که پس از چند تلاش، بی‌خیال می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها