کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ برای شاهزادگان


کد خبر : ۴۲۹۷۶جمعه، ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵:۲۶۳۸۰۰ بازدید

هنوز بسیاری از مسائل در باره دلایل و اهداف بازداشت گسترده شاهزادگان ثروتمند درهاله ابهام مانده است اما دادستان کل عربستان می‌گوید که ...

هنوز بسیاری از مسائل در باره دلایل و اهداف بازداشت گسترده شاهزادگان ثروتمند درهاله ابهام مانده است اما دادستان کل عربستان می‌گوید که تحقیقات کمیته فساد مالی نشان می‌دهد حدود 100 میلیارد دلار اختلاس شده است.

 شیخ سعود المعجب تاکید کرده در اقدامی که در راستای مبارزه با فساد از شنبه شب (۴ نوامبر) آغاز شد، ۲۰۸ نفر در این رابطه مورد بازجویی قرار گرفته‎‏اند. از این تعداد ۷ نفر آزاد شده‌اند. او تاکید کرد که فعالیت‌های تجاری عادی در پادشاهی تحت تاثیر قرار نگرفته و تنها حساب‌های بانکی شخصی افراد مورد نظر مسدود شده است.

شیخ معجب گفت که روند تحقیقات کمیته عالی مبارزه با فساد که تحت رهبری ولیعهد محمد بن سلمان، ۳۲ ساله تشکیل شده، "به سرعت" پیش می‌رود.

کمیته مبارزه با فساد تحت سرپرستی او دستور بازداشت ۱۱ شاهزاده، ۴ وزیر و ده‌ها وزیر سابق را صادر کرد و گزارش می‌شود که ولید بن طلال، بازرگان سرشناس بین المللی، هم در میان بازداشتی‌هاست.

دادستانی کل عربستان گفت: "براساس تحقیقات سه سال گذشته، ما برآورد می‌کنیم که ظرف چند دهه گذشته دستکم ۱۰۰ میلیارد دلار به واسطه فساد سیستماتیک و اختلاس، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است."

شیخ معجب گفت که کمیته دارای اختیارات کاملا قانونی برای وارد شدن به مرحله بعدی تحقیقات است./ بی بی سی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها