کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پزشکان کجای دنیا بیشتر پول می‌گیرند؟


کد خبر : ۴۲۹۶۳جمعه، ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۱۳۱۲۳۶۸ بازدید

پزشکان به‌طور تقریبی در همه جای دنیا درآمد خوبی دارند، هرچند این درآمد خوب تنها زمانی منصفانه است که بدانیم پزشک‌ها کارشان نجات جان بیمار است و ...
پزشکان کجای دنیا بیشتر پول می‌گیرند؟پزشکان کجای دنیا بیشتر پول می‌گیرند؟

سارا گلچین- پزشکان به‌طور تقریبی در همه جای دنیا درآمد خوبی دارند، هرچند این درآمد خوب تنها زمانی منصفانه است که بدانیم پزشک‌ها کارشان نجات جان بیمار است و سال‌های زیادی از عمر خود را صرف درس خواندن و دیدن آموزش‌های عالی می‌کنند.

در جهان معروف است که پزشکان امریکایی درآمد بالایی دارند و حتی این میزان زیاده از حد است اما اگر پای مقایسه دکترهای امریکایی با همکاران‌شان در کشورهای دیگر به میان بیاید، مشخص می‌شود اگرچه پزشکان امریکایی درآمد بالایی دارند اما کشورهای دیگری هم هستند که پزشکان‌شان بیشتر از آنها درآمد دارند.بی‌تردید امریکا در فهرست ۱۰ کشور برتر برای پزشک‌ّهاست اما رتبه نخست را ندارد.


هلند؛ سرزمینی با پزشکان پردرآمد
هلند، کشور شمال غربی اروپا سرزمین رویایی پزشکان برای کار است. در این کشور پزشکان دستمزد بالایی می‌گیرند، شرایط کاری خوبی دارند، ساعات کاری کمتری در مقایسه با سایر کشورها سر کار هستند و تعطیلات زیادی نیز در طول سال دارند. نظام سلامت هلند ازجمله بهترین‌ّها در سراسر جهان است و به این ترتیب هر خانواده هلندی یک پزشک برای خود دارد. در این کشور خبری از ساعت‌ّهای طولانی معطلی در مطب نیست. پس چندان شگفت‌آور نباید باشد که پزشکان سراسر جهان هلند را برای کار کردن دوست داشته باشند. میانگین درآمدی پزشکان در این کشور سالانه برای پزشکان متخصص ۲۳۵هزار دلار و برای عمومی‌ها نزدیک به ۱۱۷هزار دلار است.


استرالیا؛ سرزمینی با پزشکان بریتانیایی
کشور پیشرفته و زیبای استرالیا در این فهرست رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این کشور پزشکان متخصص به‌طور میانگین حدود ۲۴۷هزار دلار و پزشکان عمومی نزدیک به ۹۱هزار دلار درآمد دارند. شمار زیادی از پزشکان بریتانیایی به استرالیا مهاجرت کرده‌اند که باعث شده شرایط بهتری در بیمارستان‌های این کشور به‌وجود آمده و سازوکارهای حمایتی بهتری پیشنهاد شود.  در استرالیا سطح کارکنان بسیار بالاست و تمرکز و توجه زیادی به آموزش می‌شود. پزشکان در این کشور بخشی از ساعات کاری خود را صرف آموزش و یادگیری تکنیک‌های جدید می‌کنند.


امریکا؛ سرزمینی با مشکل کمبود پزشک
امریکایی‌ها از نظر میزان دستمزد پزشکان در حالی رتبه سوم را در اختیار دارند که از نظر خیلی‌ها باید در مقام نخست قرار می‌گرفتند. یک پزشک متخصص در بریتانیا سالی ۲۳۰هزار دلار درآمد دارد درحالی‌که پزشک عمومی نزدیک به ۱۶۱هزار دلار در سال دستمزد می‌گیرد.انتظار این است که امریکایی‌ها در ۱۵ سال آینده به دلایلی چون افزایش هزینه‌های تحصیل در رشته پزشکی و کمتر شدن نرخ بازپرداخت بیمه با معضل کمبود پزشک در کشورشان روبه‌رو شوند. همچنین پزشکان امریکایی نگران شکایت‌های ناشی از سوءاستفاده و افزایش غیرقابل‌انکار هزینه‌های بیمه هستند.


بلژیک؛ سرزمینی با ساعات کاری زیاد برای پزشکان
بلژیک در قلب اروپاست و میان ۱۰ کشور پردرآمد برای پزشکان در رده چهارم قرار دارد. پزشکان متخصص در این کشور به طور میانگین سالی ۱۸۸هزار دلار درآمد دارند اما عمومی‌ها در مقایسه با سایر کشورها درآمد کمتری به‌دست می‌آورند. در بلژیک میانگین درآمد پزشکان عمومی ۶۱هزار دلار است. بلژیک کشوری زیبا با معماری شهری قرون وسطی است اما پزشکان در این کشور مجبور هستند ساعت‌های زیادی کار کنند. پزشکان بلژیکی بیشترین ساعت کاری را در میان دکترهای اروپایی دارند و در هفته ۵۱ ساعت کار می‌کنند. در این کشور همچنین میزان مالیات بسیار بالاست که این مالیات بی‌تردید، پزشکان و درآمد آنها را هم نشانه می‌گیرد.


کانادا؛ سرزمینی با پزشکان علاقه‌مند مهاجرت به امریکا
درآمد پزشکان متخصص در کانادا به‌طورمیانگین ۱۶۱هزار دلار در سال است درحالی‌که پزشکان عمومی ۱۰۷هزار دلار در یک سال درآمدزایی می‌کنند. کانادا با یک معضل مهم یعنی مهاجرت تعداد زیادی از پزشکان به امریکا برای تحصیل مواجه است. پزشکان کانادایی تحصیل در امریکا را ترجیح می‌دهند چون در امریکا درآمد بیشتر است. اگر روند مهاجرت پزشکان کانادایی به امریکا با همین سرعت پیش برود کانادا با کمبود پزشک مواجه خواهد شد.


بریتانیا؛ سرزمینی با حمایت‌های مالی عالی از دانشجویان پزشکی
پزشکان بریتانیایی اگرچه اغلب دوست دارند به استرالیا مهاجرت کنند اما درآمدشان ارزش گفتن دارد. در بریتانیا پزشکان ساعت‌های زیادی را کار می‌کنند و کمبود نیرو در بیمارستان‌های این کشور به یک مشکل تبدیل شده است. پزشکان متخصص در این کشور می‌توانند انتظار ۱۵۰هزار دلار حقوق سالانه را داشته باشند و پزشکان عمومی نیز سالی ۱۱۸هزار دلار درآمد دارند. بریتانیا ازجمله کشورهایی است که به میزان بالایی از دانشجویان پزشکی خود حمایت مالی می‌کند.


فرانسه؛ سرزمینی ایده‌آل برای پزشکان
فرانسه با داشتن شهر زیبایی چون پاریس و خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل کراوسان و انواع پنیر هر کسی را علاقه‌مند به خودش می‌کند اما گذشته از شهرهای زیبا و خوراکی‌های خوشمزه، مردم فرانسه پول خوبی به پزشکان می‌دهند. در فرانسه متخصصان به‌طور متوسط ۱۴۹هزار دلار و پزشکان عمومی ۹۲هزار دلار در سال درآمد دارند. فرانسوی‌ها از جمله مردمانی در جهان هستند که زبان خود را بسیار دوست دارند و خواهان لذت بردن از شگفتی‌های زندگی هستند. فرانسه همچنین می‌تواند جایی ایده‌آل برای پزشکان باشد.


ایرلند؛ سرزمینی با پزشکانی با حق مشاوره عالی
ایرلندی‌ها اگرچه رتبه هشتم را در این فهرست دارند اما درآمد پزشکان در این کشور خوب است. پزشکان متخصص در سال ۱۴۳هزار دلار و پزشکان عمومی نیز ۹۰هزار دلار در هر سال درآمد دارند. بسیاری از متخصصان در ایرلند هم در بخش عمومی و هم در بخش خصوصی کار می‌کنند. بسته به نوع تخصص آنها برای مشاوره ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای ۲۰۰ دلار یا بیشتر پول دریافت می‌کنند. بنابراین اگر شما یک دکتر انگلیسی‌زبان باشید، ایرلند می‌تواند یک مقصد ایده‌آل برایتان باشد.


سوئیس؛ سرزمینی با پزشکانی بی‌طرف
سوئیس آن‌قدر در همه‌چیز بی‌طرف است که در فهرست‌های زیادی در صدر قرار می‌گیرد. حال و روز پزشکان در این سرزمین نیز بسیار خوب است. در این کشور پزشکان متخصص سالی ۱۳۰هزار دلار و پزشکان عمومی نیز سالی ۱۱۶هزار دلار درآمد دارند. سوئیسی‌ها سرزمینی بسیار زیبا دارند و علاوه بر داشتن پزشکان خوب، ساعت‌ها و شکلات‌های خوبی هم تولید می‌کنند!


دانمارک؛ سرزمینی با پزشکان عمومی پردرآمدتر از متخصصان
دانمارک تنها کشور اسکاندیناوی است که در فهرست برترین کشورها از نظر درآمد پزشکان قرار گرفته اما یک نکته عجیب درباره پزشکان دارد. در این کشور پزشکان عمومی بیشتر از متخصصان درآمد دارند. پزشکان متخصص در دانمارک سالانه به‌طور میانگین ۹۱هزار دلار درآمد دارند حال آنکه درآمد پزشکان عمومی ۱۰۹ هزار دلار در سال است.
اگرچه پزشکان این کشور بسیار به مجارستان مهاجرت می‌کنند اما باز هم این اتفاق چیز عجیبی است که در هر کشوری رخ نمی‌دهد.

- صمت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها