کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استانبول برترین مقصد برای گردشگران در جهان معرفی شد


کد خبر : ۴۲۹۶دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴:۵۳۷۸۲۳ بازدید

نظرسنجی و رتبه بندی یک موسسه معتبر در زمینه توریسم جهانی استانبول را برای اولین بار یکی از برترین مقاصد گردشگری عنوان کرد.
استانبول برترین مقصد برای گردشگران در جهان معرفی شداستانبول برترین مقصد برای گردشگران در جهان معرفی شد

سقوط پاریس در این رتبه بندی و بالا رفتن استانبول یکی از مسایلی بود که توجه بسیاری از فعالان اقتصادی را به خود جلب کرد چرا که استانبول به عنوان پیشانی ترکیه در راس واقعیتی قرار گرفته است که اقتصاد گردشگری نامیده می شود و به عبارتی ناجی و چشم اندازی برای اقتصادهای نوظهور است.

جدول زیر نشانگر شهرهایی است که رتبه یک تا 10 نظرسنجی  این سایت گردشگری کسب کرده‌اند؛
 

رتبه شهر
1 استانبول
2 رم
3 لندن
4 پکن
5 پراگ
6 مراکش
7 پاریس
8 هانوی
9 سیام ریپ کامبوج
10 شانگهای


ترکیه در چند سال اخیر همواره در بالاترین رنکینگهای گردشگری چه در سطح جهان و چه در سطح اروپا قرار داشته است

جداول زیر نشانگر وضعیت گردشگری ترکیه در دو سال قبل در سطح جهان است؛
 

رتبه کشور گردشگر ورودی(میلیون) رشد نسبت به 2011
1 فرانسه 83 1.8
2 آمریکا 67 6.8
3 چین 57.7 0.3
4 اسپانیا 57.7 2.7
5 ایتالیا 46.4 0.5
6 ترکیه 35.7 3
7 آلمان 3.4 7.3
8 انگلیس 29.3 -0.1
9 روسیه 25.7 13.4
10 مالزی 25 1.3


اما چرا استانبول

استانبول، شده چهار راه تمدن جهان. این شهر رومی بعد از سقوط امپراتوری روم و دست به دست شدن آن بین مسیحیان و مسلمانان همواره در طی 600 سال اخیر به عنوان یکی از مهمترین شهرهای دنیا مطرح بوده است.

در ۲۹ ماه می سال ۱۴۵۳ سلطان محمد دوم فاتح بعد از ۵۳ روز محاصره در حالی وارد قسطنطنیه شد که توپ او یک حفره بسیار عظیم و بزرگی را در دیوارهای قسطنطنیه ایجاد کرد. محل این حفره امروزه به توپکاپی (دروازه توپ) معروف است. سلطان محمد فاتح پس از فتح استانبول آن را به عنوان سومین پایتخت امپراطوری عثمانی اعلام نمود. پس از فتح استانبول سلطان محمد فاتح کاخ توپکاپی و بازار استانبول را بنا می‌نهد و مدارس، حمامها و بناهای زیادی در شهر ایجاد می‌کند. نقش معمار سینان در خلق آثار معماری این دوره برجسته بوده‌است.
 

استانبول


زمانیکه جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ تشکیل شد پایتخت آن از استانبول به آنکارا تغییر پیدا کرد. اما استانبول محوریت خود بعنوان مرکز تجاری، صنعتی ترکیه را حفظ نمود و هم اکنون نیز بزرگترین شهر ترکیه است.

این شهر با بناها قدیم و جدید و بهره گیری از امتیازات بسیار در صنعت گردشگری در حالی به عنوان اولین مقصد گردشگری جهان معرفی می شود کخ در عرض 5 سال گذشته نیز رتبه های خوبی در رنکینگ های مختلف داشته است.

یک سایت معتبرگردشگری امتیازات استانبول را به قرار زیر برمی شمرد؛

1- زیبایی و چشم نوازی : استانبول به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و همچنین وجود تپه ها و ارتفاعات در کنار ساحل و همچنین بناهای خیره کننده بسیار شهر چشم نوازیست ضمن آنکه اهتمام مردم به پاکیزگی چشم نوازی این شهر را دو چندان کرده است.

   2- جذابیت خرید: وجود بازارهای قدیمی ، قیمت های ارزان (برای گردشگران اروپایی و آمریکایی) ، فضاهای جذاب و موسیقی زنده در بازارها و بالاخره فضای نوستالژیک یک کشور افسانه ای شرقی در ایجاد جذابیت کم تاثیر نیست

3- فرهنگ غذایی: فرهنگ غذایی در ترکیه یکی از غنی ترین فرهنگهای غذایی است که از فرهنگ غذایی ایرانی و عربی و اروپایی تاثیر فراوان گرفته و خود به عنوان یکی از پر طرفدارترین سبکهای غذایی شناخته شده است. خوردن و آشامیدن در ترکیه برای گردشگران فرصت مغتنمی است برای امتحان طعمهایی که هرگز آن را تجربه نکرده اند.
 

استانبول

4- آزادی های اجتماعی گردشگران: ترکیه از معدود کشورهای بزرگ اسلامیست که محدودیتهای بسیار کمی در عرصه تفریحات دارد این آزادی ها حتی از مالزی نیز در مواردی بیشتر است و شانه به شانه کشورهای اروپایی می زند

5 - معماری و زیبایی اماکن تاریخی: استانبول از لحاظ مساجد و کاخهای تاریخی بسیار غنی است و زیبایی و چشم نوازی آثار دوره عثمانی هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد

 

استانبول


6- صمیمیت و مهمان نوازی: مردم استانبول اگرچه از لحاظ زبان انگلیسی بسیار ضعیفند اما مهمان نوازی و خونگرمی آنان وهمچنین آگاهی از اهمیت گردشگری برای اقتصاد این شهر موجب شده است که گردشگران در استانبول احساس خوبی داشته باشند.

7- امنیت: تا همین ده سال پیس استانبول از لحاظ جیب بری از توریستها شهری زبانزد بود اما عزم ملی برای رفع این مشکل هم اکنون استانبول را شهری نسبتا امن برای گردشگران تبدیل کرده است.
 

استانبول


8- سفر آسان: استانبول به دلیل قرار گرفتن در بین قاره اروپا و آسیا برای گردشگران دو قاره مقصد نزدیکی محسوب می شو و وجود مرز دریایی در این شهر باعث شده که مسافران بتوانند جذابیت سفر دریایی را هم تجربه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها