کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروی خود را برای زمستان آماده کنید


کد خبر : ۴۲۸۳۷دوشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۳۴۶۰۹۰ بازدید

از آنجایی که فصل زمستان و سرما پیش رو است باید خودروی خود را برای این فصل بخوبی آماده کنید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

از آنجایی که فصل زمستان و سرما پیش رو است باید خودروی خود را برای این فصل بخوبی آماده کنید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

ایسنا به نقل از وب سایت cbs58 نوشت: نیک ژارموس – مدیر روابط عمومی باشگاه خودرو Auto Club Group – اظهار کرد :" باتری خودروها در هوای سرد بسیار آسیب پذیر بوده و زمانی که دمای هوا به شدت افت کرده و پایین می آید، باتری خودرو به سختی می تواند ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن و استارت زدن خودرو را فراهم آورد".

وی ادامه داد:" باتری های معیوب و قلابی بیشتر با مشکل استارت زدن خودرو مواجه می شوند. رانندگان باید از اتصال پایانه های باتری و تمیزی آنها اطمینان حاصل کرده و در صورتی که حتی یک بار هم استارت خودرو با مشکل مواجه شود یا چراغ های خودرو کمرنگ و رنگ پریده بودند، بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، سیستم الکتریکی و باتری خودرو را نزد یک متخصص برده و آن را چکاپ کنید".

علاوه بر در نظر داشتن این موارد، در زیر به نکاتی می پردازیم که رعایت آنها می تواند کمک بسزایی در پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی خودرو در جاده های زمستانی کند:

۱. لاستیک و تایرهای خودرو را بررسی کنید

قبل از هرگونه سفر جاده ای یا خیابانی در زمستان، ضخامت و کیفیت مناسب و عاج های لاستیک و تایر خودروی خود را به دقت بررسی کرده و از کیفیت و سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که میزان باد و ارتفاع لاستیک ها برای هر خودرویی متفاوت است، به عدد آن دقت کرده و حتما پیش از سفر، آن را چک کنید.
 

۲. برف پاک کن‌های شیشه خودرو را چک کنید

sknf1ted931y6j64b9q7.jpg

دید کافی برای رانندگی در شرایط مختلف بخصوص در خیابان و جاده های برفی و بارانی مستلزم کیفیت بالای شیشه و برف پاک کن شیشه های جلو و گاها عقب خودرو است. در صورتی که برف پاک کن خودرویتان قدیمی شده، بخوبی روی شیشه حرکت نمی کند و یا در صورت حرکت خطوط و آثاری از خود برجای می گذارد، حتما آن را تعویض کرده و مخزن آب شیشه شور برف پاک کن را پر کنید.
 

۳. چراغ های خودرو را تست کنید

e29txgq5d524tarumht5.jpg

قبل از سفر، حتما از سلامت و کیفیت نور چراغ های جلو و عقب خودروی خود اطمینان حاصل کنید. آن را روشن کرده و در صورتی که کم نور بود یا سوخته بود، آن را تعویض کنید.

۴. باک بنزین خودرو

به منظور جلوگیری از گیر کردن در جاده های سرد و برف گیر زمستانی، حتما باک بنزین خودروی خود را پر کنید تا در صورتی که مجبور شدید در جاده برف گیر، ساعت های طولانی در جاده بمانید و خودروی تان را روشن نگه دارید، از تمام شدن بنزین هراس نداشته باشید.


۵. خودروی خود را حتی الامکان در پارکینگ پارک کنید

lgu6x9z9kdrp9gi28za.jpg

برای آنکه خودروی تان کمتر در معرض مستقیم هوای سرد قرار بگیرد، خودروی خود را در پارکینگ و فضای سر بسته پارک کنید تا حتی الامکان بر روی آن برف ننشسته و باتری آن هم آسیب نبیند.

۶. جعبه کمک های امدادی و وسایل ضروری تعمیر خودرو را همراه داشته باشید

8h1ep4s7t6cnptv9dq4g.jpg

تجهیزات مورد نیاز و جعبه امداد خودروی خود را همواره به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز، از آن استفاده کنید.


۷. از سلامت باتری خودرو اطمینان حاصل کنید

پیش از آنکه در زمستان قصد سفر کنید، از سلامت باتری خودرو  مطمئن شده و در صورت نیاز، خودروی خود را به متخصصان مربوطه نشان دهید.

dotcifrmb9pwwsrnj2my.jpg


۸. روغن موتور و ترمز را چک کنید

از آنجایی که جاده های بارانی و برفی بسیار لغزنده هستند، رانندگان برای کنترل بیشتر خودرو از تعداد دفعات ترمز گرفتن بیشتری استفاده می کنند بنابراین روغن ترمز نقش بسزایی در کیفیت رانندگی در زمستان دارد.


۹. از امکانات جدید خودروی خود برای رانندگی در برف کمک بگیرید

برخی از خودروهای جدید و مدرن دارای تجهیزات برف گیر و ترمز اتوماتیک مخصوص جاده های برفی هستند. در صورتی که خودرویتان دارای چنین تجهیزاتی است، حتما در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

zsstga4z317jfv965br.jpg

۱۰. گوشی همراه 

به منظور جلوگیری از مواجهه با مشکلات گیر کردن در جاده های برفی، گوشی همراه خود را فول شارژ کرده و در صورت لزوم، به منظور تماس گرفتن با نیروهای امدادی برای آن اعتبار کافی بخرید.

۱۱. زنجیر چرخ و تجهیزات برفی به همراه داشته باشید

رفت و آمد بدون زنجیر چرخ در جاده های برون شهری در اکثریت قریب به اتفاق کشورها و شهرها ممنوع است بنابراین برای آنکه توسط پلیس راه خودرویتان توقیف نشود و بتوانید به راه خود ادامه دهید، حتما زجیر چرخ به همراه داشته باشید.

5zena6pbqwzx4sbevpcs.jpg

۱۲. شماره تماس با نیروهای امداد مخصوص خودروی خود را به همراه داشته باشید

در آخر باید گفت که رانندگی ایمن در فصل زمستان و سرما، دارای قوانین و مقررات ویژه ای است که رانندگان باید به منظور کاهش احتمال تصادف و جلوگیری از بروز مشکل و گیر کردن در جاده های برفی و بارانی فصل زمستان، این نکات و قوانین را رعایت کنند تا سفری ایمن و بی خطر را پشت سر بگذارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها